gitaar mee in het vliegtuig met vliegmaatschappy TAROM

Pagina: 1
Acties:

• Gerardus62
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 06-10-2020
Ik wil een gitaar meenemen in het vliegtuig met TAROM. Kan ik in plaats van een koffer een houten kist om mijn gitaar maken en die zo meenemen ?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Elke maatschappij heeft wel op zijn site staan hoe je bijzondere spullen mee kunt nemen. Maakt niet veel uit of het dan daarbij om ski's of een gitaar gaat. Houd er wel rekening mee dat ze daar apart kosten voor in rekening kunnen brengen.

• Gerardus62
Dus een kist i.p.v. een koffer kan niet zomaar? We gaan met 3 personen en twee koffers. I.p.v de derde koffer een nette kist

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Wat heb je zelf al gevonden?
Als ik google, dan is de eerste hit hun site en daar wordt het duidelijk uitgelegd:
https://www.tarom.ro/en/p...gage/special-baggage.html

Edit : welkom op GoT trouwens!

[ Voor 8% gewijzigd door EWK op 06-07-2019 19:12 ]

Hoi!

• Gerardus62
Dank voor je reactie EWK. Daar kijk ik ook. Maar er staat niets over muziekinstrumenten als een gitaar. Of zou het hieronder vallen 'Golf / ski /fishing equipment / other sporting equipment up to 23 kg, regardless of its dimensions, are considered as standard baggage piece'..?? Wil dat zeggen dat ik naast mijn koffer een extra houten kist met gitaar mag meenemen zonder extra kosten? (zone 2 / included) ? Misschien is mijn engels niet zo best (dat weet ik wel zeker)..

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Als het maar binnen de afmetingen en gewicht valt dan maakt het niet uit. Als ie dusdanig kostbaar is dat je er een kist voor wilt bouwen kun je er ook een extra ticket voor boeken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Gerardus62
Hij is niet kostbaar (..) maar moet mee omdat we het kado geven aan iemand. Wil je zeggen dat ik naast mijn koffer gewoon een gitaar mag meenemen in een hoes, mits binnen de afmetingen? Dus eigen koffer van 23 kg plus gitaar?

Verwijderd

Monday-Friday: 08:00 - 20:00

+40 21.204.64.64
+40 21.303.44.00
+40 21.303.44.44

E-mail: rezervari@tarom.ro

De klantenservice zal het weten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2019 19:36 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:40

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien moet je ze gewoon even bellen idd. In Roemenie hebben ze ook gitaren, die gaan vast vaker mee. In een foudraal als handbabage is ook een optie natuurlijk. Maar jij moet niet degene zijn die een oplossing verzint.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:11
Ik zag laatst iemand die een tweede ticket gekocht had voor zijn / haar instrument. Die stond dus ook netjes in de stoel er naast :p . Maar even bellen lijkt me wel het verstandigst.

• Gerardus62
Bellen is misschien het beste... Maar ik dacht zo: 3 personen en twee koffers. En dus recht op vervoer van 3 koffers. Er is dus ruimte voor een derde koffer. Max maat van een koffer is 158 cm (bxhxd). Ik maak voor de gitaar een koffer van hout met handvatje eraan. De maten vallen binnen 158 cm. Zou het zo simpel kunnen zijn?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gerardus62 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:46:
Bellen is misschien het beste... Maar ik dacht zo: 3 personen en twee koffers. En dus recht op vervoer van 3 koffers. Er is dus ruimte voor een derde koffer. Max maat van een koffer is 158 cm (bxhxd). Ik maak voor de gitaar een koffer van hout met handvatje eraan. De maten vallen binnen 158 cm. Zou het zo simpel kunnen zijn?
Waarschijnlijk is het inderdaad zo simpel. Maar alleen TAROM kan het jou met zekerheid zeggen.

• Gerardus62
Allemaal bedankt voor de reacties.. Bellen dus

Verwijderd

...

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2020 13:58 ]

Pagina: 1