Beste medetweakers,
Recentelijk heb ik geupgrade naar een nieuwe desktop.
De eerste paar weken ging alles goed, maar toen kreeg ik een paar keer een bsod.
Dit gebeurde op compleet willekeurige tijden.
Hierna was helaas de ssd overleden (werd niet meer herkend in bios).
Ik heb deze ssd ook geprobeerd op een andere poort met een m.2 naar pcie adapter, dat hielp helaas niet. Ook niet op een andere pc.
De ssd heb ik terug gestuurd, en vervolgens alles opnieuw geinstalleerd op de volgende ssd, weer een 970 plus.
Dit ging weer voor een paar weken goed, totdat ik een bsod kreeg: "stop code MEMORY_MANAGEMENT". Ik kan me niet herinneren welke stop code ik kreeg voorheen, maar het was iig anders.
Nu is helaas ook deze ssd kapot.
Het zijn dure ssds, en ik ben een casual gebruiker, dus geen vreemde workloads, vandaar dat ik nogal teleurgesteld dat ze al zo snel falen.
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat ik 2x pech heb met zo'n ssd.
Kan het zijn dat het probleem door wat anders dan de ssd wordt veroorzaakt? Zoals het moederbord, of geheugen?
Alle tips zijn welkom.
Hardware (alles nieuw)
AMD Ryzen 5 2600
ASRock B450M Pro4
MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC
MasterBox Q300L
D416GB 3000-15 Ripjaws V (ingesteld op 3 GHz in bios)
Seasonic Focus Plus 550 Gold
Samsung 970 EVO plus 500GB
Recentelijk heb ik geupgrade naar een nieuwe desktop.
De eerste paar weken ging alles goed, maar toen kreeg ik een paar keer een bsod.
Dit gebeurde op compleet willekeurige tijden.
Hierna was helaas de ssd overleden (werd niet meer herkend in bios).
Ik heb deze ssd ook geprobeerd op een andere poort met een m.2 naar pcie adapter, dat hielp helaas niet. Ook niet op een andere pc.
De ssd heb ik terug gestuurd, en vervolgens alles opnieuw geinstalleerd op de volgende ssd, weer een 970 plus.
Dit ging weer voor een paar weken goed, totdat ik een bsod kreeg: "stop code MEMORY_MANAGEMENT". Ik kan me niet herinneren welke stop code ik kreeg voorheen, maar het was iig anders.
Nu is helaas ook deze ssd kapot.
Het zijn dure ssds, en ik ben een casual gebruiker, dus geen vreemde workloads, vandaar dat ik nogal teleurgesteld dat ze al zo snel falen.
Ik vind het moeilijk voor te stellen dat ik 2x pech heb met zo'n ssd.
Kan het zijn dat het probleem door wat anders dan de ssd wordt veroorzaakt? Zoals het moederbord, of geheugen?
Alle tips zijn welkom.
Hardware (alles nieuw)
AMD Ryzen 5 2600
ASRock B450M Pro4
MSI Radeon RX 570 ARMOR 8G OC
MasterBox Q300L
D416GB 3000-15 Ripjaws V (ingesteld op 3 GHz in bios)
Seasonic Focus Plus 550 Gold
Samsung 970 EVO plus 500GB