Gaslichtvergelijkers.nl: heeft iemand ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05-05 12:39
Deze week werd ik gebeld door gaslichtvergelijkers.nl. Normaal ben ik snel klaar met zulke reclametelefoontjes, maar ik heb het een keer aangeluisterd.

Ik sta nog ingeschreven bij de KvK, hoewel ik inactief ben met mijn 'onderneming'. Nu kon deze partij mij een mooi aanbod doen voor gas en elektra van Greenchoice zakelijk. Mijn eerste vraag die in mij op kwam na het telefoongesprek: mag ik uberhaupt een zakelijke energieleverancier gebruiken als particulier die ingeschreven staat bij de KvK?

Ook het aanbod leek me nogal te mooi om waar te zijn. Waar ik nu ca. respectievelijk 0,21 voor elektra en 0,70 voor gas betaal (inclusief belastingen, exclusief 5 euro vastrecht), kon deze beste man mij het volgende aanbieden:

Stroom (ex. btw)
Vaste leveringskosten (p/m): € 5,00
Stroomtarief hoog (p/kWh): € 0,06560
Stroomtarief laag (p/kWh): € 0,05210

Gas (ex. btw)
Gastarief - regio 4 (p/m³): €0,22580

Hierbij gaf meneer aan dat ik de rechten heb als een consument, ondanks dat dit een zakelijk contract betreft. Ook gaf hij aan dat de tarieven 'inclusief alles' zijn.

Dat is pak 'm beet eenderde van wat ik nu betaal. Momenteel heb ik een jaarcontract bij Budgetenergie en zou dit een driejarig contract zijn.

Ik ben naar de site gegaan van https://gaslichtvergelijkers.nl/. Site onder constructie.. :?

Ik kreeg het aanbod keurig per mail toegestuurd en als ik op de link klik kom ik op onsaanbod.direct. Alles ziet er keurig gedocumenteerd uit, maar het leek me wel de moeite waard om eerst het een en ander te screenen. Als ik google op 'ervaringen gaslichtvergelijkers' kom ik op weinig resultaten uit.

Heeft iemand ervaring met deze club?

[ Voor 5% gewijzigd door GrazendeKoe op 06-07-2019 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
- Bij een zakelijk contract is het consumentenrecht niet van toepassing dus heb je minder rechten
- De getallen die je noemt zijn die met of zonder energiebelasting, btw, vastrecht transport, capaciteitstarief, meterkosten en periodieke aansluitvergoeding?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:58
De grootste kostenposten ontbreken inderdaad.

En je komt dus niet eerder dan 3 jaar van dat contract af onder enorme boete. Mogelijk dat ook op andere punten stevige boetebepalingen van toepassing zijn.

Overigens zijn dergelijke bepalingen niet in lijn met de wet voor kleine ondernemers in en zzp-ers. Die genieten deels dezelfde bescherming als consumenten, maar dat negeren dat soort clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
@Juup @Rukapul Bedankt voor jullie snelle antwoord.

Ik heb mijn topicstart even ge-edit met: "Hierbij gaf meneer aan dat ik de rechten heb als een consument, ondanks dat dit een zakelijk contract betreft. Ook gaf hij aan dat de tarieven 'inclusief alles' zijn."

Maar goed, dat zijn woorden. Hier een afbeelding van het aanbod: https://ibb.co/Rj3Z4J1.

Wat valt me op? Er staat:
- Indicatie all-in kosten
- De netto kosten zijn inclusief energiebelasting, opslag duurzame energie, netbeheerderkosten, regiotoeslag, vermindering energiebelasting. Er zijn geen verborgen kosten. (!)
- De tarieven zijn exclusief btw, energiebelasting, opslag duurzame energie, netbeheerderkosten, vermindering energiebelasting.

Dus eerst zijn de kosten inclusief, daarna exclusief. Eerst gaat het over netto-kosten. Maar betaalt een consument niet bruto-kosten?

Verder staat er in het contract wél 14 dagen bedanktermijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Bedrijven die hun diensten via de telefoon verkopen moet je gewoon bannen.
Gelukkig wordt binnenkort wat aan gedaan met een nieuwe wet. https://www.rtlz.nl/algem...ract-bel-me-niet-register

Je kan zelf echt ook wel de goedkoopste vinden en dan weet je zeker wat het kost.
Betrouwbare site is dan www.gaslicht.com

[ Voor 40% gewijzigd door Ernemmer op 06-07-2019 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Er was recent iets in het nieuws dat zakelijke nutscontracten aan ZZP'ers wettelijk de consumentenrechten moeten gaan hanteren. Kwam ergens uit na dit ACM ding: https://www.acm.nl/nl/pub...t-mensen-beter-beschermen

[ Voor 34% gewijzigd door johnkeates op 06-07-2019 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
GrazendeKoe schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:38:
Ik kreeg het aanbod keurig per mail toegestuurd…
LET OP! Dit aanbod is niet geheel vrijblijvend. Het is géén offerte. Wanneer je NIET actief het aanbod afslaat, dus een telefoontje of mailtje naar hen toe waarin dit heel duidelijk vermeld wordt, zit je er aan vast.

En het lijkt mij bijzonder onwerkelijk dat je bij eenzelfde verbruik, zelfde aansluiting en dergelijke maar op 1/3e van de prijs uit komt. Ook wanneer het verschil alleen maar van particulier naar zakelijk gaat.

Kun je de aanbieding anonimiseren en als afbeelding/tekst hier neerzetten? Het vermoeden is dat er bepaalde zaken niet meegenomen worden in de prijs die je gezien en gehoord hebt.

Zelf ook een keer met zo'n tussenpersoon aan de telefoon gezeten. Kerel deed heel interessante berekeningen voor mij als particulier. Het verschil was ruim €40 per maand bij het zelfde verbruik. Dan kun je op je klompen aanvoelen dat die berekening niet klopt. Meneer was dan ook wat vergeten mee te nemen in de berekening, en daar ging die weer... tikketikketik op z'n rekenmachine (waarom geen Excel sheetje?). Uiteindelijk kon hij niet goedkoper dan dat we al zaten. Loze beloftes dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiZu
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 08-05 17:04
Als ik het zo lees zijn de netbeheerkosten en leveringskosten inclusief alles. Het gas en energie tarief is exclusief alles. Het is een beetje vreemd dat het maandbedrag wat er bij je aanbieding staat gebaseerd is op de levering en netbeheerkosten en dat het geschat gas en energie verbruik er niet in is meegenomen.

Ik zou zeggen dat dit een behoorlijke misleiding is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 19:58
Linksom of rechtsom is het een verspilling van iedereen's tijd om dit uit te vogelen. In 15 minuten rammel je de boel in op gaslicht.com klikt een paar keer next en bent er weer klaar mee zonder enig gezeur.

Gewoon nooit ingaan op ongevraagde telefonische verkopers.

[ Voor 13% gewijzigd door Rukapul op 06-07-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simba
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-02 17:24
Ik kreeg dezelfde telefoontjes waarbij ze zeiden " u spreekt met gaslicht.com".
Als ik dan vroeg van welk bedrijf ze zijn was het antwoord: van "uw energiebedrijf".
Bij doorvragen welke dan gokten ze de grootste (oude) leverancier uit deze omgeving. Welke ik dus niet heb.
Oplichters...
Let daar dus ook op.

[ Voor 11% gewijzigd door Simba op 06-07-2019 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1175350

Tarrief is redelijk scherp, maar niet uitzonderlijk. Het is exclusief belasting -->

Stroom (ex. btw)

Stroomtarief hoog (p/kWh): € 0,06560 * 1.21 + 14.2 belasting = 22 cent
Stroomtarief laag (p/kWh): € 0,05210 * 1.21 + 14.2 cent belasting = 20.5 cent

Gas (ex. btw)
Gastarief - regio 4 (p/m³): €0,22580 * 1.21 + 41.8 cent belasting = 69 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Bij al die Nuon sales force schandalen bleek dat ze juist de ZZPende consument opzochten omdat die makkelijk te naaien viel en weinig bescherming heeft. Een site die nog niet in de lucht is en een aanbod dat ex alle belasting en netbeheerkosten is... Dat zegt toch genoeg..

Dus wees sowieso slim en sluit dit soort contracten af op naam van je partner!
https://www.ad.nl/binnenl...n-een-oplichter~ac5172b1/

Https://www.ad.nl/economi...contract-zzp-er~a7604c71/

https://radar.avrotros.nl...n-aan-kleine-ondernemers/

[ Voor 14% gewijzigd door bombadil op 06-07-2019 16:28 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@carebaer Nee, geen ervaring. Je zegt zelf al 'te mooi om waar te zijn'. stroom dal +- 20ct. normaal: 22ct gas:72 ct. dan kan er nooit iets kloppen als je niet extreem veel afneemt. verder heeft elke regio vaste leveringskosten, die zijn voor oa Enexis. Vul je gegevens voor de gein eens in bij oa Gaslicht.com en bekijk de tarieven zonder extra kortingen(welkomst premies)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
Allen bedankt en zeker @Anoniem: 1175350 bedankt voor jouw berekening/toelichting. Mail gestuurd dat er geen interesse is, zoals @sypie aangaf. Lijkt me trouwens stug dat je er aan vast zit als ze je een mail met aanbod sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

GrazendeKoe schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:38:
Allen bedankt en zeker @Anoniem: 1175350 bedankt voor jouw berekening/toelichting. Mail gestuurd dat er geen interesse is, zoals @sypie aangaf. Lijkt me trouwens stug dat je er aan vast zit als ze je een mail met aanbod sturen?
Officieel is een overeenkomst pas rechtsgeldig als jij deze uitprint, ondertekend en terugstuurt. een zgn aanbod is niet gelijk een overeenkomst. je image laat alleen een soort van samenvatting zien van kosten.(dit krijg je ook te zien bij allerlei vergelijkingssites)verder heb je altijd bedenktijd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-05 17:34
Hackus schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:44:
[...]

Officieel is een overeenkomst pas rechtsgeldig als jij deze uitprint, ondertekend en terugstuurt. een zgn aanbod is niet gelijk een overeenkomst. je image laat alleen een soort van samenvatting zien van kosten.(dit krijg je ook te zien bij allerlei vergelijkingssites)verder heb je altijd bedenktijd
Dat is nergens voor nodig. Je koopt geen huis.
"ja" zeggen is al genoeg voor een bindend contract.

Ook regel betreft bedenktijd en ontbinding zijn niet van toepassing op zakelijke contracten.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:44:
[...]
een zgn aanbod is niet gelijk een overeenkomst.
Niet altijd. Maar veel energiebedrijven sturen een contract in plaats van een aanbod. In het contract staat, net als bij @carebaer dat er een bedenktijd is van 14 dagen. Voor een aanbod zou zoiets heel erg vreemd zijn.

Aangezien
GrazendeKoe schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:06:
Verder staat er in het contract wél 14 dagen bedenktermijn.
Dat maakt het dus een contract. Reageer je zelf niet dan krijg je over 2 weken een welkomstbrief van de nieuwe energieleverancier. Dat is vaak ook het moment waarop mensen (te laat) wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RocketKoen schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:51:
[...]

Dat is nergens voor nodig. Je koopt geen huis.
"ja" zeggen is al genoeg voor een bindend contract.

Ook regel betreft bedenktijd en ontbinding zijn niet van toepassing op zakelijke contracten.
OP gelezen ?

TS heeft alleen tarievenoverzicht gekregen

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rdxTfXg/Tarieven.png

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 06-07-2019 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Hackus schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 19:56:
[...]
OP gelezen ?

TS heeft alleen tarievenoverzicht gekregen
2e Bericht van TS gelezen? Daar noemt hij wel degelijk het woord "Contract" in combinatie met een bedenktermijn. Oftewel het is een contract.

Ik vermoed dat @carebaer de afbeelding dusdanig heeft gemaakt dat privé gegevens niet meer te zien zijn. De tekst die in de e-mail stond staat er verder niet bij dus kunnen we er weinig inhoudelijke van zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

sypie schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 20:28:
[...]

2e Bericht van TS gelezen? Daar noemt hij wel degelijk het woord "Contract" in combinatie met een gedenktermijn. Oftewel het is een contract.

Ik vermoed dat @carebaer de afbeelding dusdanig heeft gemaakt dat privé gegevens niet meer te zien zijn. De tekst die in de e-mail stond staat er verder niet bij dus kunnen we er weinig inhoudelijke van zeggen.
Vage OP dus. IMG is alleen tarievenoverzicht. TS kan dan beter zgn contract delen en aangeven dat hij/zij per telefoon een contract is aangegaan, na aanbod.

GreenChoise Zakelijk doet een aanbod aan particulier(lees ook nergens bedrijfspand) all inclusief met bedenktijd voor consument/particulier. Maar goed, zoals ik zei geen ervaring met deze club(16:37u)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud888
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 05-05 00:25
Zonet ook door die oplichters gebelt.
Een pipo met een buitenlands accent en een grote mond.

Snel afgewimpeld en opgehangen.
Ik kan mij voorstellen dat er mensennzijn die er in trappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1038393

Wat een cowboys. Gaslichtvergelijkers. Standaardpraatje telemarketing waarin de consument lekker wordt gemaakt met een fout die 'de' energieleveranciers hebben gemaakt. 6 maanden geleden zijn de prijzen gedaald en niemand (!) heeft die verlaging doorberekend.

Ik laat hem even praten en google naar de url en breek hem af. Twijfel of ik zo'n site wil bezoeken, die zit vast vol rotzooi.

'Ik zit te kijken op jullie website en ik...'

Zegt-ie iets van 'prettige feestdagen' en hangt hij zomaar op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belle1974
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 01-02-2021
1-2-2021
Ik ben ook benadert door gaslichtvergelijkers / vastelastenvergelijkers.
Het is inderdaad een gladde prater en uiteraard zeer vriendelijk. Heb via hun wel een (particulier) energiecontract afgesloten bij Innova. 8)7

Ben nu 3 dagen bezig eraf te komen omdat er niet afgesproken en besproken voorwaarden in staan vermeldt.

Alle mail aan de 'vergelijkers' komt als 'onbestelbaar' retour. (verschillende mailadressen)

Telefonisch wordt je geadviseerd per mail te reageren omdat het te druk is. Klachtenformulier van hun ingevuld maar nog geen antwoord.

KvK inschrijving is er wel, het is een callcenter. Ik heb inmiddels een aangetekende brief naar 'de club van vergelijkers' gestuurd.

Ik heb Innova gebeld met deze melding en een contract annulering afgesproken. Zij adviseerde mij voor de zekerheid dit contract ook via mail te annuleren. Ik ben benieuwd of het allemaal lukt.
Pagina: 1