Toon posts:

Domein achterhalen, kan dat??

Pagina: 1
Acties:
  • 2.378 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben Veerle en nieuw hier. Ik ben hier omdat ik met een prangende vraag zit. Het volgende is aan de hand:

Ik ben 5 weken geleden uit mijn huwelijk gestapt.
Mijn ex is daar allesbehalve blij mee en stalkt mij op allerlei manieren. Ik kan daar op zich wel mee omgaan maar de laatste 2 weken krijg ik steeds meer de indruk dat hij dingen over mij aan het vertellen is. Ik heb de mogelijkheid had een back-up van zijn gsm te maken. Ik kom allerlei rare sites en bestanden tegen en na die opgezocht te hebben lijkt het mij duidelijk dat hij via forums en vooral facebook en instagram dingen post over mij. Dat zou hij doen onder een domeinnaam?? Nu is mijn vraag...

... kan ik er op 1 of andere manier achterkomen of dat inderdaad zo is? Wat dan dat domein is? Hoe ik het kan vinden? En vooral op welke sites hij met dit domein overal zijn praatje doet?

Ik ken zelf heel weinig van dat dus hopelijk maken jullie eventuele antwoorden in beetje mensentaal 😊

Aangezien ik met hem 2 kleine kinderen heb is dit voor mij heel belangrijk.

Alvast iedereen bedankt

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
@Verwijderd Eh ? Wel zo handig om een “backup” van een mobiele telefoon te maken en die “magisch” te openen/inzien en niet weten wat een domeinnaam is ?

Dat zijn wel op eerste blik 2 beste uitersten van wat je kunt/weet op technologie gebied....

Wat een domeinnaam is kan je 1 seconde vinden via een zoekmachine

Het is niet dat ik je niet wil helpen maar je openingspost zou ik normaal als een “trol” post bestempelen.

Heb je nog meer informatie die dit wellicht kan wegnemen ?

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik vermoed dat je IP-adres bedoelt. Dat is het huisnummer die de aansluiting van een telefoon of modem op het internet heeft.

Een domein is bijvoorbeeld "tweakers.net", oftewel het adres van de website.

Doorgaans kun je het IP-adres opvragen via een website zoals https://www.whatismyip.com Voor zaken die vanaf een telefoon gedaan worden heb je daar niet heel veel aan. Daar wisselt het IP-adres nog wel eens. Voor een vaste aansluiting kan het wel handig zijn, die veranderen niet heel vaak meer.

Mocht je je bedenkingen hebben dan kun je naar de betreffende websites gaan, kijken of je berichten kunt vinden waarin jij mogelijk besproken wordt door je ex-partner en daarna contact opnemen met de sitebeheerders om achter IP-adressen te komen. Op Facebook zal dat wat lastig worden vermoed ik, die gaan niet iedere aanvraag naar IP-adressen in behandeling nemen, mogelijk alleen wanneer het vanuit justitie komt.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

eeeh ? Wie stalkt er wie ?
Niet bepaald fraai te noemen om zonder toestemming op iemand zijn telefoon te kijken.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-09 07:39
Ik vind het wat dubieus.

Je kan wel een back-up maken van een telefoon en uitlezen maar je weet niet wat een domeinnaam is?
Je geeft aan dat je ex je stalkt en dat je daar wel mee om kan gaan maar je gaat toch ongevraagd en stiekem op de één of andere manier een back-up maken van zijn telefoon en daar in lopen snuffelen?

:/

Geen idee dus wat je precies wil van de mensen hier, maar ik zou lekker aangifte doen en de politie haar werk laten doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis-L op 06-07-2019 14:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:19
GoT schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:29:
eeeh ? Wie stalkt er wie ?
Niet bepaald fraai te noemen om zonder toestemming op iemand zijn telefoon te kijken.
Strafbaar zelfs. Computervredebreuk.
En aangezien er een kopie is gemaakt van de data, is de maximale straf 4 jaar cel.

Al is het misschien nog niet illegaal als je voor de wet nog (in gemeenschap van goeden) getrouwd bent.
https://www.security.nl/p...est+mail+en+sms-berichten

Wat de rest betreft. De enige die kunnen weten wie er achter een IP adres zit, zijn de beheerders van de sociale media waar gepost is en de internetprovider.
En die gaan dat niet aan jou vertellen als je geen gerechterlijk bevel hebt.

Als hij slechte dingen over je rondvertelt (die niet waar zijn) is dat smaad. En dat kan genoeg zijn voor de politie om zo'n gerechterlijk bevel te krijgen.

Maar de straf voor smaad is een stuk lager dan die voor computervredebreuk... Dus ik weet niet of het slim is om je verhaal bij de politie te gaan vertellen...

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik niet helemaal duidelijk was.
Ik kan helemaal geen back-up maken, er was mij verteld hoe ik de gemaakte backup op de telefoon kon terug vinden. Via de bestanden waar ik nog nooit was in geweest, heb ik inderdaad de reeds bestaande backup op een sd kaartje kunnen kopieeren... zo leg ik het beter uit denk ik.
En de domeinnaam, ik heb geen idee hoe het in zijn werk gaat, ik weet alleen de benamingen die ik uit die backup haal zijn na het intikken op Google allemaal dingen die te maken hebben met een domeinnaam of een zelfgemaakte website... Ik weet het niet. Ik noem er paar op: github, webp, WordPress, graphite.instagram, s0.wp.com, plugin.so, azure, drivelink.stub, profig.os, SecurityTrails.com... zulke dingen allemaal.

Ik hoop dat ik al (of nog) wat dommer overkom dan in mijn eerste bericht.

Veerle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 18:36
Verwijderd schreef op zondag 7 juli 2019 @ 01:39:
Ik kan helemaal geen back-up maken, er was mij verteld hoe ik de gemaakte backup op de telefoon kon terug vinden. Via de bestanden waar ik nog nooit was in geweest, heb ik inderdaad de reeds bestaande backup op een sd kaartje kunnen kopieeren... zo leg ik het beter uit denk ik.
En de domeinnaam, ik heb geen idee hoe het in zijn werk gaat, ik weet alleen de benamingen die ik uit die backup haal zijn na het intikken op Google allemaal dingen die te maken hebben met een domeinnaam of een zelfgemaakte website... Ik weet het niet. Ik noem er paar op: github, webp, WordPress, graphite.instagram, s0.wp.com, plugin.so, azure, drivelink.stub, profig.os, SecurityTrails.com... zulke dingen allemaal.

Veerle
Denk dat dit cookies zijn? Lijken mij vrij normale domeinen om te bezoeken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 08:54

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:17:
de laatste 2 weken krijg ik steeds meer de indruk dat hij dingen over mij aan het vertellen is.

... kan ik er op 1 of andere manier achterkomen of dat inderdaad zo is?
Dus je vraag is of er (technische) manieren zijn om erachter te komen of iemand over je roddelt?

Zelfs al heb je concreet bewijs zoals: social media posts, whatsapp, sms, emails, dan nog kun je hier meestal weinig aan doen. Pas als het in de bedreigende sfeer komt, kun je de politie inschakelen.

Denk dat je vooral je tijd/aandacht kunt richten op hoe je ermee om moet gaan, dan je druk te maken over iets waar je geen bewijs voor hebt:
https://nl.wikihow.com/Om...-je-rug-om-over-je-praten

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09:40

Veerle
Sorry OP, maar er is echt geen touw aan je posts vast te knopen. Los van dat de dingen die je noemt echt als een tang op een varken slaan is er ook grammaticaal geen worst van je zinnen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 09:52
Zoek iemand die je in real live kan aanhoren en iets snapt van it. Laat hem/haar je helpen je verhaal hier te doen.

We willen best helpen, maar via een scherm is dat lastig als je “onze taal” niet spreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Verwijderd schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:17:
Ik heb de mogelijkheid had een back-up van zijn gsm te maken. Ik kom allerlei rare sites en bestanden tegen en na die opgezocht te hebben lijkt het mij duidelijk dat hij via forums en vooral facebook en instagram dingen post over mij. Dat zou hij doen onder een domeinnaam??
Als ik dit lees, denk ik dat je bedoelt te vragen of hij onder een alias, een nickname oftewel nick posts plaatst op de diverse websites zodat niet te achterhalen is dat hij daar achter zit.

En ja, daar is best kans op, afhankelijk van het forum kunnen mensen redelijk anoniem van alles roepen. Maar vraag is: wat schiet je ermee op als je dat weet? Ga je dagelijks alle fora in Nederland en omstreken af om te zien of je ex iets over jou geroepen heeft? Daar ga je niet gelukkiger van worden, nog los van het feit dat je er ook niet heel veel mee opschiet.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 02:21
Ik heb maar 1 tip voor je: laat het los en laat hem zijn eigen leven bepalen. Als dat roddelen is dan is dat zijn keuze. De meeste mensen zijn roddelaars na een tijdje toch zat en vinden hem dan een ouwe zeur.

Ga je niet tot hetzelfde niveau verlagen en hou de eer aan jezelf. In principe zit jij hier nu namelijk ook over hem te roddelen, dat is ook niet netjes.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-10 17:15

DataGhost

iPL dev

Veerle
Ja sorry dat ik het zeg, maar je hebt iets waarvan je niet weet wat je ermee moet/kan, je weet niet waar je naar op zoek bent en je weet ook niet waar je naar kijkt. Het klinkt een beetje als een random verzameling bestanden/appdata/cache en mij is onduidelijk wat je daaruit denkt te halen. Vervolgens verbind je er allemaal wilde conclusies aan waar ik met de beste wil van de wereld niet op uit kan komen met alles wat je gezegd hebt. Het is een beetje alsof je met pech langs de weg staat, de motorkap opent, even achter elk onderdeel kijkt en zegt van "ik zie het al, morgen komt er een aardbeving".

Als je ex je aan het stalken is, kan je daar aangifte van doen en een contactverbod afdwingen. Als hij dingen over je aan het vertellen/roddelen is, dan tsja, heb je daar last van dan? En waar is het op gebaseerd? Je realiseert je dat je zelf nu ook dingen over hem aan het roddelen en posten bent?
Gooi die backup van zijn telefoon weg, al mocht je hem hebben toen jullie getrouwd waren, nu mag dat niet meer en je bent op of over het randje van strafbaar bezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wouter_84
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 30-09 14:31
-Heb je last van een stalkerige ex? Ga naar de politie

-Ga je door zijn spullen snuffelen zonder zijn goedkeuring? Stop daarmee, hij kan naar de politie gaan

Man man man...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-10 17:06
Denk niet dat de smaakpolitie hier iets mee kan :P

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GB2
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-09 14:39

GB2

Zoek in je vrienden / kennissen kring iemand die betrouwbaar is en handig met computers en bespreek dit met hem of haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Even een resumé:
  1. Anderhalve maand geleden gescheiden van partner.
  2. Nog in 't bezit van een kopie van de data (oude reserve kopie?) van de telefoon van de (inmiddels) ex-partner.
  3. SAMEN met de ex-partner twee kinderen.
  4. Vermoedens.......
  5. Vragen.......
De kopie van de data van die telefoon bevat, mag ik aannemen, alléén data van de tijd dat jij als partner nog wél aan de reserve kopie bestanden kon komen en bevat daarmee dus ook alleen maar aanwijzingen naar een eventuele rede voor de breuk tussen jullie beide.... Jullie zijn inmiddels uit elkaar dus dát probleem is er niet meer (hoe hard dat dat ook klinkt).

Valt hij/zij je nú op de één of andere manier lastig (= stalken)?

Alles wat je zelf nú nog onderneemt op basis van die oude gegevens is overigens ook een vorm van stalken....

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 07-07-2019 17:22 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Een keer in de zoveel tijd is er hier zo een topic. Altijd supervaag en vraav ne altijd af of u zelf helemaal in orde bent. Complete wartaal wat je aan het praten bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-10 16:34
Spreek je verdenkingen uit tegen de mediator die jullie in de arm hebben genomen om tot de beste oplossing voor de kinderen te komen.
Niet zelf gaan lopen vroeten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

github, webp, WordPress, graphite.instagram, s0.wp.com, plugin.so, azure, drivelink.stub, profig.os, SecurityTrails.com... zulke dingen allemaal.
Beste @Verwijderd,

Alles wat je noemt is volledig onschuldig. Er is in alles wat je gepost hebt geen enkele reden om aan te nemen dat je ex iets raars aan het doen is, je aan het stalken is, of ergens berichten over je plaatst.

Er is echter wél heel veel reden om aan te nemen dat jij zélf hem aan het stalken bent. Computervredebreuk (wat je nu aan het plegen bent door door zijn backup te gaan) is strafbaar.

Ik zou je sterk adviseren om dit niet verder door te trekken. De richting die je nu op gaat gaat niet tot iets positiefs leiden. Als je op facebook echte, vindbare posts met negatieve berichten over jezelf vindt dan is het een ander verhaal maar voor het moment ben jij de enige die iets fout doet.
frickY schreef op zondag 7 juli 2019 @ 17:12:
Spreek je verdenkingen uit tegen de mediator die jullie in de arm hebben genomen om tot de beste oplossing voor de kinderen te komen.
Niet zelf gaan lopen vroeten.
Met het huidige verhaal moet je dat dus al helemaal niet doen! Dit verhaal, zonder enige vorm van bewijs voor kwaad vanuit de ex maar mét bewijs voor kwaad vanuit Veerle zelf, gaat de situatie voor Veerle niet verbeteren!

[ Voor 20% gewijzigd door Croga op 07-07-2019 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-10 12:39

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Sorry, maar we gaan geen ondersteuning geven op het uitzoeken van mogelijk misbruik.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.