Port forwarding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20-11-2024
Dag mede Icter's,

Ik heb een kleine vraag aan jullie. Ik wil thuis een minecraft server hosten en samen spelen met vrienden. Deze server moet ook te benaderen zijn van buitenaf ( buiten mijn thuis netwerk). Ik heb in mijn ZyXel VMG8324-B10A modem de poort 25565 open gezet. En het ip van mijn computer ingevuld, dit is een statisch ip. Als ik de optie DMZ aan zet kan mijn vriend wel verbinden. Dit is logisch omdat DMZ alle poorten openzet. Dit is alleen wel een beetje riskant. De firewall staat al op een lage optie. Als ik deze niet op low zet houdt de firewall alles tegen van verbindingen die van buiten af komen. Mijn ISP ( internet service provider) is online.nl kan het zijn dat hun iets blokkeren? Ik hoop dat jullie misschien mij verder kunnen helpen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10 19:29
Als DMZ het wel doet dan is het niet je ISP die dingen blokkeert.

Volgens deze pagina moet je meer dan alleen die ene poort doorsturen:
https://portforward.com/minecraft/

Minecraft - PC
TCP: 25565
UDP: 19132-19133,25565

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

Doe eens een poort-scan van buiten af om te kijken wat er echt openstaat. (grc.com Shields Up)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@OgWok Ik heb een scan uitgevoerd en hij zegt THE EQUIPMENT AT THE TARGET IP ADDRESS
ACTIVELY REJECTED OUR UPnP PROBES! in het groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@SavageNL ook geprobeerd wilt ook niet helpen. Waar gaat dit in godsnaam fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
Is het anders beter als ik de modem op DMZ zet en er een router tussen plaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Dan verleg je het probleem naar de router die weer op zijn beurt moet forwarden.

Hier kun je ook kijken of een poort open staat: https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/
Die test geen UDP poorten, daar stond wel een tool voor op die portforward.com website maar geen idee voor hoeverre die te vertrouwen is.

Mogelijk heeft je modem ook nog een firewall die uit gaat als je DMZ inschakelt maar de verbinding tegenhoudt als dat niet zo is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
@SavageNL de firewall staat al op low dit betekent dat hij alles van buiten toe laat. upnp staat ook uit. Ik ben al jaren bezig om dit voor elkaar te krijgen maar het lukt me iedere keer maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BitSec
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-07 09:21
The_Bogatyr schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:08:
@SavageNL de firewall staat al op low dit betekent dat hij alles van buiten toe laat. upnp staat ook uit. Ik ben al jaren bezig om dit voor elkaar te krijgen maar het lukt me iedere keer maar niet.
Staat de firewall ook connecties op port 25565 toe? Anders moet je gewoon in de firewall een regel maken dat hij connecties op port 25565 door laat.

Een firewall op low staat het volgende toe/af: "All inbound traffic is blocked to the external UTM-1 appliance IP address, except for ICMP echoes ("pings"). All outbound connections are allowed."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
The_Bogatyr schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 14:08:
Dat een firewall op 'low' al het verkeer naar binnen toe staat klinkt vreemd, dat lijkt me eerder de 'off' stand.
Lijkt me verstandig om dat voor de zekerheid nog een keer te controleren en anders even kijken wat er gebeurt als je de firewall (tijdelijk) uit zet.

Verder als je zeker weet dat je zowel tcp als udp hebt doorgestuurd en de link om te kijken of een poort open staat die ik eerder gaf geeft dan nog steeds niet aan dat de poort open (terwijl de Minecraft Server aan staat) staat dan zou ik het ook niet meer weten.

Modems hebben nog wel eens de neiging dat je een aantal keer Apply oid. moet kiezen, in mijn Fritzbox moet ik bijvoorbeeld eerst een regel aanmaken en Ok kiezen, dan Ok kiezen voor het apparaat en dan nog een keer Apply om de aanpassing echt door te voeren. Ik vergeet die laatste apply standaard altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
Ben net wat meer te weten gekomen. Het schijnt dat ik mijn modem in bridge mode moet zetten. Echter kan dit niet omdat KPN/online.nl dit blokkeert. Ik ben van plan om deze maand over te stappen naar Ziggo. Bij Ziggo kan je namelijk wel de modem in bridge modus zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Modem in bridge modus zetten is een oplossing voor een modem met daarachter een router. Dat heb je volgens mij helemaal niet nodig als je je modem als router gebruikt (en erachter dus alleen switches hebt staan).

Als de DMZ naar je pc instellen werkte dan is dat niet de oplossing. Als de DMZ optie werkte door je router als DMZ in te stellen dan moet ook je poort doorsturen naar je router en dus niet naar je PC.

Maar nogmaals de vraag: Geven de sites die kijken of een poort open staat wel aan dat de poort echt open staat of lukt dat ook nog niet? Als die aangeven dat de poort open staat dan verwacht ik dat je de UDP poort nog niet hebt doorgestuurd. Als die niet aangeven dat de poort open staat zit bijvoorbeeld de firewall mogelijk in de weg.

[ Voor 29% gewijzigd door SavageNL op 07-07-2019 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bogatyr
De website geeft aan dat de poorten niet open zijn. Ik vermoed dat het probleem bij de firewall zit. Of dat de modem toch op ene een of andere manier iets blokkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:33

OgWok

U.N.C.L.E.

The_Bogatyr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:02:
De website geeft aan dat de poorten niet open zijn. Ik vermoed dat het probleem bij de firewall zit. Of dat de modem toch op ene een of andere manier iets blokkeert.
Kan je geen uitzonderingen aanmaken op de Firewall? Op welk apparaat draait de Firewall (de Zyxel)?
Het werkt wel als je de DMZ aanzet begrijp ik.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
The_Bogatyr schreef op maandag 8 juli 2019 @ 09:02:
In het modem betreffende poort niet alleen open zetten, maar OOK laten verwijzen naar de betreffende server
Dus de PC die die poort moet ontvangen moet - aanstaan, EN luisteren op die poort ( applicatie moet draaien )
Op die PC ( het interne IPadres moet je de firewall toestemming geven voor inkomende verbindingen ( zowel op openbaar/vertrouwde netwerk )

ga dan naar https://ping.eu/port-chk/
en voer je EXTERNE ipadres in, met de betreffende port
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/RvTGXcF/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SavageNL
Post anders eens screenshots van de admin pagina's van je router. Dan zou te zien moeten zijn of je in het NAT/Port forwarding gedeelte zit of in het firewall gedeelte.
Als je al zeker weet dat je in het NAT gedeelte zit controleer dan of de firewall instellingen niet (tijdelijk) nog lager kan dan low of maak een uitzondering voor de poort die je probeert te forwarden.

Je vermoed dat het probleem bij 'de firewall' zit. Als DMZ werkt dan is dat niet je Windows firewall maar een in je modem/router.
Je dacht dat je modem in Bridge modus zetten iets toevoegt, houdt dat in dat je er nu een router tussen hebt zitten of niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Bogatyr
Paar weken zijn er gepasseerd, en het is me nu gelukt. Ik ben van provider gewisseld, van online.nl naar ziggo. Ik heb al die tijd niks fout gedaan. De provider heeft dit al die tijd geblokkeerd, bij ziggo wordt dit niet geblokkeerd. Mocht je internet hebben van KPN dan gaat port forward niet lukken.
Pagina: 1