Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Dank voor het melden!
Zoals diverse gebruikers vermelden ontbreekt het één en het ander aan echte diepgang, kritiek en/of verbeter punten.
Deze review gaat meer richting een advertorial dan een goede onafhankelijke review.
Er worden geen kritische punten benoemt of een vergelijking gemaakt tussen de hardware van verschillende aanbieders of zelfs versus de Mediabox XL.
Zou je kunnen toelichten waarom deze keuzes gemaakt zijn.
MVG
[ Voor 5% gewijzigd door Jonathan-458 op 06-07-2019 17:56 ]
Ik zie dat de reviews nog niet zijn gekoppeld, ik kan me voorstellen dat men wil weten hoe gebruikers erover denken. Tot zover bedankt voor de aanpassing!
Jonathan-458 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:21:
Beste @Sim ,
Zoals diverse gebruikers vermelden ontbreekt het één en het ander aan echte diepgang, kritiek en/of verbeter punten.
Deze "review" gaat meer richting een advertorial dan een goede onafhankelijke review.
Er worden geen kritische punten benoemt of een vergelijking gemaakt tussen de hardware van verschillende aanbieders of zelfs versus de Mediabox XL.
Zou je kunnen toelichten waarom deze keuzes gemaakt zijn.
MVG
Ik ben het ermee eens dat het product vergeleken kan/moet worden met andere aanbieders, maar hoe ga je dat in de praktijk doen?Darksequence schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 11:22:
Normaal zou ik hier nooit posten maar ik ben het wel eens met de kritiek dat het meer als een advertorial leest. Wat mij verbaasd is dat er niet vergeleken is met andere 4k boxjes op de markt van de concurrent. Als je iets wil reviewen moet je toch weten hoe het zich verhoud tot de rest vd markt(zoals jullie bijv wel bij gsms doen)?
Denk je dat de reviewer of het Tweakers pand zowel een KPN glasvezel, ADSL en Ziggo aansluiting heeft? Moeten verschillende reviewers de producten testen terwijl er eigenlijk 1 reviewer is voor tv/audio?
Ik ben benieuwd naar jullie voorbeelden, want je gaat voor 1 apparaat in de 3 jaar, geen volledig abonnement van een jaar afsluiten neem ik aan. Je kunt Sim ook niet een week lang in laten wonen bij een collega om een mediaspeler goed te testen (al kan het tijdens een vakantie misschien wel
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Dit is niet helemaal juist, de Next beschikt over een beperkte interne opslag, goed voor zo'n 2 minuten aan HD kwaliteit opslag (bij een lage bitrate zender zal dit waarschijnlijk wat langer zijn). Na die 2 minuten volgt er een melding op de Next, ga je live kijken of wil je terugvallen op replay TV.
Testing, one, two ...
Diepgang was misschien een foute woord keuze, er wordt ingegaan op compressie type, DVB & IP VOD en Replay. De Mediabox XL wordt genoemd echter wordt er geen echte vergelijking gemaakt en niet kritisch genoeg gekeken naar het product, naast duidelijke snelheid en energie winst, zijn er met de Next nog voldoende punten waar aan gewerkt moet worden.
Ja, de Next is een verademing tenopzichte van de Mediabox XL, maar de bar mag hoger liggen.
Een aantal punten wordt door velen in de reacties aangehaald, waaronder door @ustinov, @R4gnax , @ferro53, @jongetje en ook op het Ziggo Community forum kan je voldoende goed technisch onderbouwde verbeterpunten terug vinden. (reproduceerbaar)
De vergelijking tussen hardware van andere providers of vergelijkbare 4k tuners zou ook op zijn plaats zijn geweest, waarom is daar bijvoorbeeld niet voor gekozen?
Ik weet overigens dat beeldkwaliteit moeilijk te beoordelen valt door veel externe zaken, maar bijvoorbeeld gradation, saturatie, upscale zaken etc. mogen best aangehaald worden.
edit; ik zie dat je hier en daar nog aanpassingen maakt, dus pas eventueel ook later mijn feedback aan.
@Kiswum Ik denk dat het voor tweakers.net een kleine moeite is om dit op kantoor of ,minder wenselijke situatie, bij de providers op kantoor zelf te testen.
[ Voor 13% gewijzigd door Jonathan-458 op 06-07-2019 15:33 ]
Dat er niet kritisch genoeg wordt gekeken naar het product is een mening die ik niet deel..
Ik schrijf reviews altijd op basis van mijn eigen ervaringen met het product en niet op basis van de mening van anderen. En als je mijn mening niet kritisch genoeg vind dan is dat prima, maar ik sta voor honderd procent achter deze review.
Okey, jammer. niet alle providers willen hieraan meewerken?
Als het om het modems zou gaan, kan ik het begrijpen i.v.m. de vele openstaande veiligheidsproblemen, maar tuners zie ik het probleem niet zo van in.
Vanuit mijn optiek zijn er punten waar je niet omheen kunt zoals bijvoorbeeld dolby digital delay of verkeerde kanaal geluidsweergave bij bepaalde kanalen, welke niet behandelt wordt in de review.
Ik bedoel ook ook zeker niet te zeggen dat je de mening van andere zomaar moet overnemen, je moet zeker vanuit jouw eigen ervaringen schrijven en altijd achter de door jouw gepubliceerde content staan.
-edit-
Je comments m.b.t. schakelen resolutie zou ik ook lekker opnemen als meer technische uitleg bij beeldkwaliteit.
MVG
[ Voor 28% gewijzigd door Jonathan-458 op 06-07-2019 16:06 ]
Klopt als een bus. Het merendeel van de zaken waar ik zelf onder andere mee reageer, betreft ook verifieerbare feiten. Je kunt een mening hebben over die feiten, en je kunt vanuit eigen oogpunt schrijven hoe relevant jij als auteur die feiten zelf vindt.Jonathan-458 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:45:
Vanuit mijn optiek zijn er punten waar je niet omheen kunt zoals bijvoorbeeld dolby digital delay of verkeerde kanaal geluidsweergave bij bepaalde kanalen, welke niet behandelt wordt in de review.
Ik bedoel ook ook zeker niet te zeggen dat je de mening van andere zomaar moet overnemen, je moet zeker vanuit jouw eigen ervaringen schrijven en altijd achter de door jouw gepubliceerde content staan.
Maar je moet ze niet gaan wegmoffelen onder het mom: "ik vind Ziggo's keuze hier terecht, dus ik doe alsof mn neus bloedt en er schrijf er niet over."
Het geforceerde 4K upscalen ook. Dat had op z'n minst een optie moeten zijn.Jonathan-458 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:45:
Je comments m.b.t. schakelen resolutie zou ik ook lekker opnemen als meer technische uitleg bij beeldkwaliteit.
Net zoals de aftandse beeldverscherping.
"Wij stellen technologie op de proef"Sim schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 15:33:
Dat er niet kritisch genoeg wordt gekeken naar het product is een mening die ik niet deel..
Dat is het enige wat ik hier zal zeggen.
Je laat essentiële verifieerbare details weg, die je met een klein beetje onderzoek makkelijk boven had kunnen krijgen.
[ Voor 76% gewijzigd door R4gnax op 06-07-2019 19:45 ]
Ik ben deze manier van discussiëren een beetje zat! Ik ga lekker van m'n vrije weekend genieten!
Al die boze reacties van mensen die vinden dat ik hun persoonlijke problemen met de Ziggobox had MOETEN aankaarten. Ik ben er klaar mee.
Ik heb naar eer en geweten deze review geschreven en inderdaad schrijf ik niet over problemen die in niet zelf heb ondervonden. En nee ik heb niet met een receiver getest want ik kon op kantoor niet testen vanwege de, op dit moment, niet werkende Ziggo-aansluiting.
Al die verontwaardigde reacties zijn heel erg vervelend om te moeten lezen.
Kritiek prima, maar mensen die alles vanuit hun persoonlijke situatie\mening bekijken ben ik een beetje klaar mee.
De geforceerde 4k-upscaling waar je zo'n enorme hekel aan hebt kan je in het menu overigens gewoon uitschakelen.
Ik wens iedereen een prettig weekend!
Ik bedoel het constructief, en wil ook gewoon weten waarom bijvoorbeeld bepaalde keuzes zijn gemaakt vanuit interesse.
Ik vind het hartstikke positief dat jij het gesprek aangaat.
Ik beschuldig jouw persoonlijk zeker niet van partijdigheid echter blijf ik er bij dat je kritischer had mogen zijn omdat diverse genoemde problemen van de Mediabox Next zeker geen persoonlijke maar algemene problemen zijn.
Ongetwijfeld dat Ziggo hier verbeteringen in zal brengen in de toekomst, maar dit is wel de huidige staat.
Natuurlijk kunnen we het hier over eens of oneens met elkaar zijn, is ook verder niet zo zeer een probleem ofzo.
Vind je daadwerkelijk dat mijn reacties te aanvallend of op de persoon zijn? De “” tussen review was misschien wat harsh maar het neeg gewoon meer naar een advertorial, zie ook dat je verschillende zaken aangepast hebt. en ja je hebt gelijk dat de toon van niet iedereen even netjes is.
Prettig weekend.
[ Voor 4% gewijzigd door Jonathan-458 op 06-07-2019 17:37 ]
Verder ben ik het zeker eens dat het een grote stap voorwaarts is maar dat er ook veel punten zijn die juist minder zijn zoals het geluid (alles naar Dolby D ipv Dolby D+ bij Netflix), radio luisteren met een receiver kan alleen via het portaal dus moet je je TV aanzetten (als je niet de Ziggo afstandsbediening gebruikt zoals ik). Probeer maar eens met de Ziggo remote je TV bijv. op DVD te zetten en dan de Next uitzetten, dan gaat je TV dus ook mee uit.
En daarnaast de prijs die hiermee naast de 2,50 verhoging ook nog 50cent extra omhoog is gegaan. Deze en andere punten zijn ook uitgebreid besproken in de Ziggo en Tweakers community.
Alsnog een fijn weekend! Mijn reacties zijn iig niet persoonlijk maar vind wel dat we best wat kritischer tegen de decoder mogen aankijken. Zeker met de lage snelheid van ontwikkelen en de lange doorlooptijd voordat issues daadwerkelijk zijn opgelost.
@SimSim schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:45:
Man man man, wat een overtrokken reactie weer.. Alsof ik feiten zou wegmoffelen... om bij Ziggo in het gevlei te komen?
Ik ben deze manier van discussiëren een beetje zat! Ik ga lekker van m'n vrije weekend genieten!
Al die boze reacties van mensen die vinden dat ik hun persoonlijke problemen met de Ziggobox had MOETEN aankaarten. Ik ben er klaar mee.
Ik heb naar eer en geweten deze review geschreven en inderdaad schrijf ik niet over problemen die in niet zelf heb ondervonden. En nee ik heb niet met een receiver getest want ik kon op kantoor niet testen vanwege de, op dit moment, niet werkende Ziggo-aansluiting.
Al die verontwaardigde reacties zijn heel erg vervelend om te moeten lezen.
Kritiek prima, maar mensen die alles vanuit hun persoonlijke situatie\mening bekijken ben ik een beetje klaar mee.
De geforceerde 4k-upscaling waar je zo'n enorme hekel aan hebt kan je in het menu overigens gewoon uitschakelen.
Ik wens iedereen een prettig weekend!
Dat is niet leuk nee, kritiek krijgen kan persoonlijk voelen en dat doet het gezien je reactie.
Wat is de reden dat mensen aanvullende zaken aan geven? Toch om samen een nog completer beeld te krijgen? los van hoe bepaalde zaken gebracht worden zijn er goede punten aangegeven die missen in jou review.(sommigen zijn wel aangevuld waarvoor dank!)
De community is bij reviews kritisch dat klopt en dat is ook meteen de kracht van Tweakers ,hoef ik jou niet te vertellen.
Je review is niet slecht, absoluut niet maar mensen geven gewoon aan wat ze missen of liever vollediger hadden gezien bv.
Via tekst komt communicatie sowieso soms anders over dan bedoeld dus pak het niet te persoonlijk op.
Ik kan me deels er in vinden dat sommige onderdelen wat lijken op een user review, veel feitelijke buggs van de box zijn niet besproken of meegenomen lees ik in de reacties.
Je geeft aan dat je ze zelf niet bent tegen gekomen. Dat is zeker fijn maar neemt niet weg dat de fora’s vol staan met issue’s algemeen bekend bij deze box. Een wat uitgebreider beeld over de huidige problemen had men zeker op prijs gesteld.
Er zijn toch best wat reacties die dit aan halen. Het is jammer dat sommigen enorm zuur reageren maar er zijn gelukkig ook mensen(ook hier) die het wel goed onderbouwen waarom ze bepaalde punten missen.
Bedankt in ieder geval voor jou ervaring met de box.
Fijn weekeind.
Edit:
@Sim
Na je vervelende ervaringen met verschillende mensen en de reacties daarop van jou kant ben je weer wat bijgekomen?
[ Voor 11% gewijzigd door pino85 op 11-07-2019 00:40 ]
Liefhebber van Tweakers