Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• caspertje19
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:25
Ik ben momenteel 37 jaar en naast mijn vwo heb ik weinig andere diploma's. Door mijn bijbaan van vroeger ben ik in de supermarkt beland waar ik diverse functies heb vervult.

Nu wil ik graag iets in de ICT doen en ben ik op gesprek geweest bij een automasrings bedrijf (25 man in dienst). Deze bieden mij een baan aan als medewerker binnendienst ondanks mijn ervaring. Mijn wil om te leren, nieuwsgierige instelling, ervaring als kwaliteits controleur, klantgerichte instelling zien zij als plus punten.

Nu willen ze me de eerste twee a drie maanden trainingen en cursussen laten doen van partners waarmee ze werken (product trainingen van Microsoft, vmware, HP, xirrus, kaspersky, sophos).

Nu vroeg ik mij af of iemand weet hoe zwaar en moeilijk deze trainingen zijn. Waar moet ik aan denken, wat zal ik moeten gaan leren en onthouden ? Moet je echt alle details van producten uit je hoofd weten of is het voldoende als je weet wat er te verkrijgen is en op het moment dat je het nodig hebt voor een klant, je dan alsnog kan gaan zoeken naar het product met precieze specificaties?

Gezien mijn arbeids verleden en diploma's ben ik zeer kwetsbaar op de arbeidsmarkt en probeer dus zo veel mogelijk informatie te krijgen om een beslissing te nemen. Ik heb het bedrijf zelf al gevraagd maar krijg alleen een antwoord dat ik product trainingen ga volgen bij de hoofdleveranciers

Alle reacties

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
caspertje19 schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 05:35:
Ik ben momenteel 37 jaar en naast mijn vwo heb ik weinig andere diploma's. Door mijn bijbaan van vroeger ben ik in de supermarkt beland waar ik diverse functies heb vervult.

Nu wil ik graag iets in de ICT doen en ben ik op gesprek geweest bij een automasrings bedrijf (25 man in dienst). Deze bieden mij een baan aan als medewerker binnendienst ondanks mijn ervaring. Mijn wil om te leren, nieuwsgierige instelling, ervaring als kwaliteits controleur, klantgerichte instelling zien zij als plus punten.

Nu willen ze me de eerste twee a drie maanden trainingen en cursussen laten doen van partners waarmee ze werken (product trainingen van Microsoft, vmware, HP, xirrus, kaspersky, sophos).

Nu vroeg ik mij af of iemand weet hoe zwaar en moeilijk deze trainingen zijn. Waar moet ik aan denken, wat zal ik moeten gaan leren en onthouden ? Moet je echt alle details van producten uit je hoofd weten of is het voldoende als je weet wat er te verkrijgen is en op het moment dat je het nodig hebt voor een klant, je dan alsnog kan gaan zoeken naar het product met precieze specificaties?

Gezien mijn arbeids verleden en diploma's ben ik zeer kwetsbaar op de arbeidsmarkt en probeer dus zo veel mogelijk informatie te krijgen om een beslissing te nemen. Ik heb het bedrijf zelf al gevraagd maar krijg alleen een antwoord dat ik product trainingen ga volgen bij de hoofdleveranciers
Je zal een basis krijgen, en daar je niveau mee moeten ophalen.
De cursussen geven je een inzicht en handvat om je werk te doen.
Je hoeft niet alles uit je hoofd te kennen, maar als je langer het werk doet, ga je vanzelf competenties kweken.
Als medewerker binnendienst zal je de informatie wel onder handbereik krijgen, en naar gelang van de afdeling/functie zullen er eisen gesteld worden.

"medewerker binnendienst" is trouwens heel ruim, van receptionist tot aan manager van een afdeling ;)
Als helpdesker heb je gewoon scripts met vragen, elke vraag springt naar een vervolgvraag -> afsluiting

https://qfire.nl

• drooger
  • Registratie: augustus 2005
  • Nu online

drooger

Falen is ook een kunst.

Het hangt ook erg af van de leverancier, het product en het niveau van training/cursus/examen.

Bijv.
Microsoft certifications are organized into three levels: Fundamental, Associate, and Expert.
Eigenlijk heel simpel gezegd, als je enkel de basics moet weten voor je baan, dan zullen je trainingen eerder fundamental dan associate of zelfs expert zijn.
Mocht je zelf technische zaken moeten doen (bijv. beheer of ontwikkeling), dan gaat het niveau ook omhoog.

Kia ora

• unezra
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 21:21

unezra

Allround ICTer, OSS adept.

Wat voor functie gaat het precies om?
"Medewerker binnendienst" klinkt als een salesfunctie waarbij je wat technische kennis van de materie moet hebben.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caspertje19
Het gaat om een sales functie, het bedrijf is niet zo heel groot (25 man) dus zal van alles en nog wat moeten doen vermoed ik, maar echt heel duidelijk werd het me niet. Ik moet hardware gaan inkopen bij leveranciers tegen de juiste prijs en moet hier product kennis voor hebben en wellicht een simpele desktop/laptop aanschaffen maar het complexere werk zal door anderen(senior) gedaan worden lijkt mij. Het gaat mij er om hoe zwaar product trainingen zijn maar vermoed dat dit wel mee zal vallen maar mijn Engels is niet me sterkste kant....het beheer en inrichten van systemen behoort niet bij de functie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vinzz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 18:59
Wat doe je tot nu toe zoal met computers? Beetje Office, surfen, mailen, Facebook? Dan wordt het pittig. Maar waar een wil is, is een weg. Laat je vooral door technische collega's verder helpen als je er eenmaal zit. Vraag ze het hemd van het lijf, dat brengt 1. jou verder, en 2. iedereen ziet, deze kerel wil echt vooruit.

Mijn ervaring is dat in de IT sales en binnendiensten men gewoon niet zoveel IT kennis heeft, maar de techneuten gaan vaak mee naar een klant en leggen de boel eerst uit. Na een poosje ken je meeste producten wel. Dingen zijn altijd op en non techneut level uit te leggen. Bv. wat is Vmware, dat zijn een heleboel virtuele computers op 1 server.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• caspertje19
Surfen, mailen, office en Facebook doet iedereen tegenwoordig. Ik ben gewoon hobby matig met computers bezig, dus virtuele computers via vmware workstation installeren, synology NAS instellen, ubiquiti netwerk uitrollen, custom rom op telefoon etc dit soort dingen, dus de interesse is er wel. Maar ik besef dat de zakelijke kant heel anders is, en heb niet echt een idee van wat er zakelijk verkocht wordt en wat het moet kunnen om aan de wensen van de klant te voldoen (maar daar zijn de trainingen voor vermoed ik)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 13:46

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Medewerker binnendienst krijgt vast geen technische cursussen. Lijkt mij meer alleen cursussen over licenties en eventueel resellen.

Maak je vooral geen zorgen met vwo heb je vast ooit een keer goed kunnen leren, dan kan je dit ook gewoon. Laat het gewoon lekker over je heen komen. De werkgever is verantwoordelijk jouw de juiste kennis te geven.

Tip: een schrijver is een blijver.

Low Key Gaming

• caspertje19
NLKornolio schreef op zondag 7 juli 2019 @ 13:10:
Medewerker binnendienst krijgt vast geen technische cursussen. Lijkt mij meer alleen cursussen over licenties en eventueel resellen.

Maak je vooral geen zorgen met vwo heb je vast ooit een keer goed kunnen leren, dan kan je dit ook gewoon. Laat het gewoon lekker over je heen komen. De werkgever is verantwoordelijk jouw de juiste kennis te geven.

Tip: een schrijver is een blijver.
Wie schrijft die blijft ... En in welk opzicht bedoel je dat voor deze baan?
Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Grand prix

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True