'locken' van T-bird multiplier op 11.

Pagina: 1
Acties:

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
pratend over mijn a7m266 ( vaste multiplier :( ) en mijn athlon 1400 ( AYHJA core ) in een andere topic van mij hier, ( [topic=193054] ) bedacht ik ineens et volgende :

Stel ik ga mijn Athlon niet unlocken ( is ie namelijk al ) maar juist locken, en dan wel op een multiplier van 11... hij staat namelijk standaard op 10,5 en daarmee kom ik niet hoger dan 10,5 x 142 = 1491 en omdat mijn geheugen het daar af laat weten wil ik de multiplier naar 11 of 11,5 zetten ( 11 x 142 = 1562 :7 )

Aan de hand van het volgende artikel ( http://www.a1-electronics.co.uk/AMD_Section/CPUs/AMD_OclockMulti.html ) moet dit te doen zijn, en moet het ook goed mogelijk zijn, omdat hij standaard op 10,5 staat ( dus geen bridges, wat het makkelijker maakt :)

Is dit een idee om een soort van 'multiplier switch' ( die ik dus erg mis :'( ) na te doen op je CPU, of zie ik iets over het hoofd ?

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Het zit wel ff wat ingewikkelder in elkaar. De L1 bruggen zorgen er alleen voor dat je zelf een bepaalde MP mag instellen, je kan niet DMV je L1 bruggen de MP instellen, daar heb je 2 andere bruggroepen voor nodig. Ik ga ff zoeken of ik die link kan vinden voor je.

edit:
gevonden :

http://www6.tomshardware.com/cpu/00q3/000711/amd-04.html

Ik zou de rest van het artikel ook even lezen als ik jou was, dan snap je dat wat jij wilt niet supersimpel is :)

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

En hier is dat je ook al verteld:
[topic=193054]
...

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Op zaterdag 28 juli 2001 11:55 schreef BrZ het volgende:
En hier is dat je ook al verteld:
[topic=193054]
...
Dat was zijn eigen artikel... dubbel-post??

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-08 14:34

Tenesmia

First Sergeant

Topicstarter
Hee sint bedankt ! :) , het is inderdaad niet zo geweldig eenvoudig als ik wel niet dacht, maar het moet te doen zijn ; ik weet alleen niet of ik daar mijn athlon 1400 wel aan ga wagen, misschien haal ik de 1600 wel, maar ja, 1491 is ook nog wel ff oke natuurlijk ;) bedankt voor de link.... :7

Over dubbelpost : nee dat is het niet vind ik, in dat andere artikel had ik namelijk ( doordat ik hier simpelweg geen snars vanaf weet :) ) een compleet verkeerde topic gekozen, en dan kreeg ik dus nooit een goed antwoord op mijn vraag, omdat dan toch niemand kan zien waar het echt over gaat en dus weinig mensen zullen reageren |:(

Ad Astra Per Aspera