Na verplaatsen pc werken videokaart en usb ports niet.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWolfs
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 03-07 10:22
Hallo,
Ik heb mijn pc vandaag in de auto naar een nieuwe plek gebracht. Ik heb dit al 10+ keer gedaan zonder enkele problemen. Echter probeerde ik hem net aan te zetten en toen werkte de HDMI output van mijn videokaart niet. Ik kreeg hem na de kabels een keer eruit te halen en erin te doen hem aan de praat. Echter werkte toen de USB 3.0 (? De blauwe iig ) niet meer. Na de pc (op goed geluk) nog een keer op te starten werkte geen van beiden meer. (De normale usb ports echter deden het wel gewoon)

Enige suggesties om dit te repareren?

Hardware:
Asus 1070 dual 8g
Corsair AX1200
En een asus rog motherboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWolfs
De rest werkt trouwens (vgm) wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 18:06

Vidra

Vragen?

Wat heb je intussen al gedaan? Videokaart in/uit het moederbord, de USB 3.0 is dat op de shield achterop of de USB 3.0 poorten op de kast? Heb je de kabels gechecked in de kast?

Heb je alle intern kabels nagelopen en ze zitten allemaal in de connector?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik zie in je post idd niet staan dat je pc open gemaakt hebt. Het lijkt me dat dat de eerste stap is. Controleren of alle kabels/kaarten er nog goed in zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWolfs
Hoi, ik heb de videokaart in een nieuw slot(?) gezet op het moederbord. Zover ik zag waren de kabels allemaal verbonden. De usb heb ik achterop en voorop, dus bij het moederbord en aan de voorkant van de case. Ook hoor ik de piep van de videokaart niet, maar de fans gaan wel aan na een keer opnieuw opstarten. Hoop dat dit iets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWolfs
Sorry dat de post een beetje kort was.. moet dit typen op een ipad met ghosttouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 18:06

Vidra

Vragen?

DWolfs schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 00:25:
Hoi, ik heb de videokaart in een nieuw slot(?) gezet op het moederbord. Zover ik zag waren de kabels allemaal verbonden. De usb heb ik achterop en voorop, dus bij het moederbord en aan de voorkant van de case. Ook hoor ik de piep van de videokaart niet, maar de fans gaan wel aan na een keer opnieuw opstarten. Hoop dat dit iets helpt.
Verbonden zitten is niet hetzelfde om alle kabels aan te drukken of in/uit de connector te doen.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWolfs
En wat betekent dat precies dan? Verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

DWolfs schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 01:16:
En wat betekent dat precies dan? Verbonden?
Hij bedoelt dat dingen op het oog beoordelen geen uitsluitsel geeft. Netjes de stroomkabels uit de videokaart halen, weer terugplaatsen, als de kabels niet klikken zitten ze niet goed. Zelfde geldt voor de videokaart zelf.

Doe hetzelfde met de USB3 kabel op de interne header op het board.

Overigens, als je USB poorten niet werken én er is geen beeld dan betekent dat dat je PC niet door de POST komt. Loop dus ook je geheugen langs en de voeding kabels aan zowel de voeding als de moederbord kant.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:04

MrMonkE

★ EXTRA ★

Heb je een CPU met onboard graphics?
Aangezien je geen moedervbord weet/vermeldt weet ik niet of je moederbord een grafische uitgang heeft en of je CPU dat heeft. Zo ja, dar eenkeer je monitor op aansluiten?

Sommige moederborden hebben ook ledjes met statuscodes,misschien heeft die van jou dat ook?

Welk moederbord?

[ Voor 79% gewijzigd door MrMonkE op 06-07-2019 09:36 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWolfs
Moederbord is Asus rog maximus vi formula
Cpu is i7 4770
De kabel van de videokaart heb ik al een keer opnieuw erin gedaan maar ik ga wel even alle kabels na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DWolfs
Ik heb net de GPU kabel vervangen met een andere, nu ziet het ernaar uit dat hij het wel doet. Ook werkte de USB oppeens weer.. hopen dat het zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:02

nelizmastr

Goed wies kapot

DWolfs schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:56:
Ik heb net de GPU kabel vervangen met een andere, nu ziet het ernaar uit dat hij het wel doet. Ook werkte de USB oppeens weer.. hopen dat het zo blijft.
Lees mijn vorige reactie en je zal snappen waarom je usb weer werkt. ;)

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1