Een goeie 6 jaar geleden heb ik bij mijn televisie zelf een HTPC in elkaar gezet om vanaf daar XBMCbuntu te draaien. Als media player gebruikte ik dan XBMC (later: Kodi) en op de achtergrond had ik wat software draaien om series en films automatisch binnen te laten lopen.
Nu wilde ik mijn systeem upgraden naar de laatste Ubuntu en eigenlijk de hele PC een software lift te geven, alleen daar ging ik een beetje de fout in. Mijn Ubuntu installatie is een beetje brak doordat ik liep te klooien met de upgrade.
Bij de overweging om hier tijd in te steken vroeg ik mij af of ik deze PC nog wel nodig heb, en of die misschien een ander doel kan dienen.
Series en films downloaden doe ik eigenlijk niet meer, door diensten als NPO Plus/Netflix/Youtube. Heel veel meer dan dat doe ik eigenlijk niet meer met die bak, beetje overkill dus.
Ik vroeg me dus eigenlijk het volgende af:
Nu wilde ik mijn systeem upgraden naar de laatste Ubuntu en eigenlijk de hele PC een software lift te geven, alleen daar ging ik een beetje de fout in. Mijn Ubuntu installatie is een beetje brak doordat ik liep te klooien met de upgrade.
Bij de overweging om hier tijd in te steken vroeg ik mij af of ik deze PC nog wel nodig heb, en of die misschien een ander doel kan dienen.
Series en films downloaden doe ik eigenlijk niet meer, door diensten als NPO Plus/Netflix/Youtube. Heel veel meer dan dat doe ik eigenlijk niet meer met die bak, beetje overkill dus.
Ik vroeg me dus eigenlijk het volgende af:
- Heeft het nog zin om deze bak op te lappen, en zo ja, wat zet ik er dan op? Kodibuntu/OpenElec?
- Is een Chromecast niet gewoon een eenvoudig(er) alternatief?
- Wat zouden alternatieve toepassingen zijn voor deze PC? Iets qua backup/smarthome/media toepassingen?
Parse error: syntax error, unexpected GOT_USER in https://gathering.tweakers.net on line 1337