Sram van pulsar masterpiece in usb?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-10 10:34
Op mijn werk hebben we een pulsar masterpiece om het licht in de zaal aan te sturen. Dit is een behoorlijk oud beestje dat een sram geheugenkaart gebruikt om het programma op op te slaan. Bij problemen laden we het programma op de sram kaart opnieuw in het systeem wat vaak het probleem oplost.

Het programmeren van zo'n ding is nogal een klus en omdat er wat problemen mee zijn die niet meer door de backup verholpen kunnen worden, dacht ik dat jet misschien mogelijk was om de sram kaart via usb te openen en de bestanden met de hand te bewerken. Wellicht via notepad++ bijvoorbeeld. (Geen idee of dit kan)

Mijn vraag hier is dus tweeledig eigenlijk:

1. Weet iemand of het bestandsformaat voor de pulsar masterpiece leesbaar is via notepad++?
2. Weet iemand of er usb lezers zijn die met dit soort sram kaarten kunnen werken?

De pulsar mastetpiece is een "oud" paneel waarmee je scenes en chases kunt instellen voor lichten die via dmx aangestuurd worden. Het nadeel is dat alles stap voor stap ingesteld moet worden op een touchpanel dat lastig kan zijn om mee te werken. Het duurt dus vrij lang om iets in te stellen en van tekst te voorzien. Ik hoop dat dit op een of andere manier via de computer sneller gedaan kan worden. Zodat we niet meer dagenlang bezig zijn.

Pulsar Masterpiece
https://scontent-amt2-1.x...c711737c78d0a&oe=5DBC4692

SRAM kaartje
https://scontent-amt2-1.x...f103291cc2552&oe=5DAC2BB5

https://scontent-amt2-1.x...a3aa7b11459c0&oe=5D7D3FB3

https://scontent-amt2-1.x...1177a670f9c06&oe=5DB28865

P.s. admin: ik wist niet goed waar dit topic hoorde. Ik kon niet direct een forum vinden voor professionele licht apparatuur. Excuses als ik dit verkeerd heb gedaan.

[ Voor 35% gewijzigd door supervinnie40 op 06-07-2019 10:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pman63
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19:14
Als je even zoekt zul je zien dat er lezers zijn (niet goedkoop alleen). In Notepad++ kun je bijna alles openen, of je het bestand ook kan lezen (en bewerken) is iets wat je zal moeten uitzoeken. Het lijkt me stug dat iemand dat niet al heeft geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:07

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Bij de eerste google had ik al meteen de manual van dat ding te pakken: http://pulsarlight.com/wp...terpiece-Instructions.pdf
Niet dat ik er verstand van heb, maar als ik al in de eerste alineas lees dat je codes nodig hebt om het geheugen te kunnen openen en evt de card te verwisselen, geef ik het weinig hoop voor het handmatig editten, laat staan voor het daarna teruglezen.

@Verwijderd zit volgens mij in een dergelijke business, wellicht heeft hij ervaring. Mogelijk dat @WHiZZi ergens hardware heeft om een sram kaartje in te lezen

Notepad zou ik iig niet gebruiken, eerder notepad++ of UltraEdit. Maar zie eerst maar eens of en hoe je een bestand kunt kopieren en dan bekijken.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Vingers gekruisd dat de mensen die je getagd hebt er ervaring mee hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:07

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Helaas, geen ervaring mee.

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Er zijn wel degelijk USB-lezers voor SRAM-kaartjes, even zoeken gaf mij deze: https://sramcards.com/sram-card-reader-omnidrive.html
Het is naar hun zeggen de enige op de markt. Zou me verbazen, maar aan de andere kant is het wel erg oude technologie, en het is al erg lang geleden dat ik voor het laatst zo'n kaart in handen had, maar ik gok dat er ook software bij zit.

Echter...

Afhankelijk van wat dat ding kost en gezien de leeftijd van die Masterpiece (laatste softwareversie is 28 jaar oud, en we hebben al bijna 20 jaar USB op lichttafels), denk ik dat het wellicht beter is om een nieuwe desk aan te schaffen, afhankelijk van wat je aan fixtures hebt hangen. Voor nog geen €1000 heb je een Showtec Creator 1024, en nog eens 500 erbij geeft je de Pro-versie, die een beetje boel lijkt op de Tiger van Avolites.
Heb je enkel simpel LED en analoog, dan kom je zelfs nog goedkoper uit, maar zonder te weten wat je allemaal hebt hangen, wat je ermee doet, en wat je in de toekomst wil, is het lastig te zeggen wat voor jullie de juiste keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Bedankt. Het budget is momenteel enkele tientjes. De Masterpiece werkt nog als een trein, het is puur de romslomp van programmeren die het soms vervelend maakt.
Er zijn op zich wel kleine plannen om het te vervangen, maar dit zijn flinke lange termijn plannen. Dus niets dat in de komende paar jaar gebeuren (tenzij de Masterpiece het begeeft).

Ik zal eens kijken naar die reader. Niemand ooit geprobeerd die kaartjes uit te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

@supervinnie40 Die kan je zoals @Kaj. al schrijft inderdaad met een OmniDrive lezen, heb ik op de zaak ook voor drukpersen.

Regelmatig voor een paar tientjes wel op ebay te vinden. Neem dan wel de USB versie want parallel krijg je alleen werkend onder een oude windows 98 (pre SE) installatie ;)

[ Voor 27% gewijzigd door DukeBox op 08-07-2019 14:30 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

supervinnie40 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:18:
Bedankt. Het budget is momenteel enkele tientjes. De Masterpiece werkt nog als een trein, het is puur de romslomp van programmeren die het soms vervelend maakt.
Er zijn op zich wel kleine plannen om het te vervangen, maar dit zijn flinke lange termijn plannen. Dus niets dat in de komende paar jaar gebeuren (tenzij de Masterpiece het begeeft).

Ik zal eens kijken naar die reader. Niemand ooit geprobeerd die kaartjes uit te lezen?
Hoeveel manuren ben je aan die rompslomp van het programmeren kwijt en hoe vaak komt dat voor per jaar? Wat is je afhankelijkheid van een nieuw programma, en wat kost een nieuwe plus inregelen en evt een traininkje?

Goedkoop is duurkoop, zeker als het manuren versus 1500 euro is.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-10 17:54

Floor-is

5.2

The Eagle schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:49:
[...]

Hoeveel manuren ben je aan die rompslomp van het programmeren kwijt en hoe vaak komt dat voor per jaar? Wat is je afhankelijkheid van een nieuw programma, en wat kost een nieuwe plus inregelen en evt een traininkje?

Goedkoop is duurkoop, zeker als het manuren versus 1500 euro is.
Ook sterk afhankelijk van het uurtarief en hoe ouderwets de organisatie en het management is. :P

Op mijn uurtarief ben je er zo, maar als je met mensen werkt die ofwel vrijwilliger zijn, of goed laag zitten kan het best wel lang duren :P

Bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Zeker waar. Al blijft een verkeerde afweging een verkeerde afweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supervinnie40
Sorry voor de radiostilte. Drukke weken momenteel. Mijn uurloon is nogal laag, en dit soort dingen doe ik deels vrijwillig omdat ik de technische puzzel leuk vindt om te doen. Het is ook het bedrijf van een maat, niet de grootste bron van mijn inkomen.

Het opnieuw programmeren moet ongeveer 1x per jaar en kost al snel een hele dag. Soms zelfs 2 hele dagen. Als dat via de pc sneller kan is dat mooi. Misschien kan ik zelfs een hele scene met de hand typen, zonder elke stap 1 voor 1 in te stellen en op te slaan? Dat zou gaaf zijn.

Zo'n usb lezer voor een paar tientjes is niet zo'n probleem. Heeft iemand dan nog tips waar ik op moet letten?
Niet parallel
Usb aansluiting
Uiteraard sd ram aansluiting
Letten op de term omnidrive?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

supervinnie40 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 09:16:
Niet parallel
Usb aansluiting
Uiteraard sd ram aansluiting
Letten op de term omnidrive?
Zorg dat de PSU er bij zit. Als je op de site kijkt bij de USB drivers zie je ook een lijstje welke uitvoeringen er zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Pagina: 1