Voor een project gebruik ik een TIJ printer die een datamatrix op doosjes moet printen.
TIjdens een duurtest van honderden doosjes, werden enkele tientallen doosjes ten dele geprint, zoals op de foto.
De volgende zaken geprobeerd:
Cartridges schoongemaakt met vezelvrije doek en gedestilleerd water / gepurged.
Cartridges gewisseld
Oppervlak van doosjes (lakvrij) gecontroleerd op defecten
Dit alles bracht geen verbetering.
Na verder printen, hield het probleem ineens vanzelf op, zonder dat ik dichter bij een oorzaak ben gekomen.
Verstopte nozzles lijkt onwaarschijnlijk omdat voor en na de storing, het printbeeld perfect was en purgen geen oplossing bood.
Aangezien er een afgebakend deel van de datamatrix niet werd geprint, is het dan aannemelijk dat bepaalde nozzles van de (externe) printcontroller geen signaal hebben ontvangen?
Kan een luchtbel in een cartridge zoiets veroorzaken?
Kan iemand, aan de hand van de foto, bij benadering zeggen waar dit printbeeld aan te danken is?
Vast bedankt voor jullie hulp.
TIjdens een duurtest van honderden doosjes, werden enkele tientallen doosjes ten dele geprint, zoals op de foto.
De volgende zaken geprobeerd:
Cartridges schoongemaakt met vezelvrije doek en gedestilleerd water / gepurged.
Cartridges gewisseld
Oppervlak van doosjes (lakvrij) gecontroleerd op defecten
Dit alles bracht geen verbetering.
Na verder printen, hield het probleem ineens vanzelf op, zonder dat ik dichter bij een oorzaak ben gekomen.
Verstopte nozzles lijkt onwaarschijnlijk omdat voor en na de storing, het printbeeld perfect was en purgen geen oplossing bood.
Aangezien er een afgebakend deel van de datamatrix niet werd geprint, is het dan aannemelijk dat bepaalde nozzles van de (externe) printcontroller geen signaal hebben ontvangen?
Kan een luchtbel in een cartridge zoiets veroorzaken?
Kan iemand, aan de hand van de foto, bij benadering zeggen waar dit printbeeld aan te danken is?
Vast bedankt voor jullie hulp.