Toon posts:

verschillende online quake servers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

als beginnend mxstreamer ben ik sinds kort een beetje online aan het gamen. (Q3, UT, NOLF)

Vandaag geprobeerd om online tegen een vriend (ook mxstream) te quaken. Maar proberen in te loggen op een door hem gehoste server levert alleen een melding op over protocol nr. 48 oid.

wat doe ik verkeerd?
heeft het iets met portnr. te maken ?

alvast bedankt

ps Quake schotelt ons ook een compleet verschillende lijst met beschikbare servers voor

Verwijderd

Het is denk prettiger, om een dedicated server te zoeken. Een UNREAL of QUAKE server via ADSL gaat wel, maat wordt niet echt aanbevolen (upload is te laag).
Hoop dat dit helpt.

Verwijderd

en een goede tip van lodi is gamespy instaleren het is een goed online game progje kan je je maat heel snel vinden en samen playen je vindt het op http://www.gamespy.com a must have for online gamen en owja cs is ook heel gaaf over internet

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip..

maar als wij samen willen spelen op n bestaande server moeten wij eerst een 'gemeenschappelijke' server vinden.

hoewel wij vlakbij elkaar wonen vind ik ongeveer 1000 servers va ping 23, terwijl hij er maar 52 heeft va ping 48 ....

hoe dit kan is mij echt n raadsel

Verwijderd

gamespy

Verwijderd

Topicstarter
ga nu gamespy halen, heb net ook pointrelease gedownd.. is dat zinvol?

Verwijderd

arcarde 1.08 moet je hebben is freeware :)

Verwijderd

Topicstarter
ok heb nu gamespy geinstalleerd (denk ik)

krijg ik nu vanuit Q3 extra servers beschikbaar oid?

of moet ik vooraf via gamespy een spel kiezen of mijn spelmaatje opzoeken?

Verwijderd

moet hem in je buddylist zetten kun je hem volgen in welke room ie zit en in welke game

Verwijderd

Topicstarter
sorry voor de vertraging..

heb ff met gamespy zitten klooien
maar als ik hem wil toevoegen aan buddies moet ik eerst verzoek om toestemming versturen. volgens mij kan ik dit doen dmv het standaardberichtje dat spy mij voorschotelt. maar mn vriend ziet dit berichtje niet aankomen...

Verwijderd

als je een protocol fout krijgt heb je meestal verschillende versienummers. Dus misschien eens goed om daarop te letten :)

De nieuwste pointrelease downen is wel een goed idee, en anders moet je versie 1.17 ff installen want die wordt ook veel gedraaid door servers....

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie kostbare tijd tijdens deze nachtelijke uurtjes.

ik ben er eindelijk uit en ga nu ff iemand fraggen.

Nogmaals bedankt

• Copyman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11 19:55

Copyman

Dode muis

Protocol 48 = 1.27
Protocol 66 = 1.29

;)

Zeer belangrijke informatie: Inventaris

Pagina: 1