Laag volume op platenspeler/versterker combi

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23-08-2024
Mijn vraag:
ik heb momenteel een vintage platenspeler gekregen en heb zelf een versterker. De platenspeler is een jaren 60 of 70 Lenco L84 en de versterker is een Yamaha HTR-3067.

Ik krijg een heel laag volume, maar kan niet goed vinden of een van beide apparaten een voorversterker bevat, of dat ik deze dus nog nodig heb.

Heeft iemand hier meer informatie over? Het grote boze internet heeft me tot nu toe in de steek gelaten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:40
oude platenspelers hebben geen voorversterker, en moeten op de phono aansluiting van de versterker. Maar aangezien die al jaren niet meer te vinden is op meeste versterkers heb je een losse voorversterker nodig idd.

spellingcheck kent 'phono' al niet eens meer >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Tens op 05-07-2019 18:56 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
Thanks man, ga ik een voorversterker zoeken. Als je daar nog een goede keuze bij hebt (met ruisonderdrukking als dat er is?) voor niet te veel maak je me helemaal blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-10 22:54

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Tens schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:56:
oude platenspelers hebben geen voorversterker, en moeten op de phono aansluiting van de versterker. Maar aangezien die al jaren niet meer te vinden is op meeste versterkers heb je een losse voorversterker nodig idd.
Hoho, Volgens mij heeft heeft o.a. Marantz PM5005 een aansluiting voor een platenspeler.
De meeste receivers hebben inderdaad geen phono-aansluiting.

Dit is een lijst met versterkers met phono-aansluiting.
categorie: Versterkers en receivers

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:07

Wimmel

Hello

Een phono-voorversterker die regelmatig voorbijkomt in Het Grote Vinyl Topic Deel 3 is de Dynavox TC-750 die voor een aantrekkelijke prijs te vinden is. Deze is eenvoudig tussen jouw platenspeler en versterker te plaatsen.

[ Voor 11% gewijzigd door Wimmel op 05-07-2019 20:50 ]

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:05
ik heb er al jaren een NAD voorversterker tussen, toen kreeg die hele goede recensies, is wel duurder dan die van @Wimmel maar hij werkt ook voortreffelijk. kost nu ongeveer 120 euro. In vergelijking tot de rest van de set niet heel erg veel, maar misschien werkt die dynavox net zo goed, Idk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elbowlessgoat
Dank allen. Vandaag kijken of ik een Dynavox kan vinden. De rest van de set verdient wellicht wat beters, maar het budget is er op dit moment niet voor. Wanneer dit er wel is, gaan we eens goed naar de audio setup kijken, maar voor nu is het zonde als ik zelfs op max volume niet heel veel geluid heb, maar wel veel ruis erbij.

Again, thanks voor de snelle hulp hierin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• elbowlessgoat
Korte update: er hangt nu een Dynavox TC-2000 tussen en ik heb kraakhelder geluid op een normaal volume zoals we gewend zijn van de versterker.
Pagina: 1