Koppakking lek ?

Pagina: 1
Acties:
  • 3.217 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1229116

Topicstarter
Ik heb een Peugeot 107 van 2006, 150k op de teller.

Mijn auto heeft paar weken terug APK en grote beurt gehad, daarna begon de ellende.

Ik wou de auto starten, halve vermogen weg, zat geen gang in, KVS en Stop lamppje begonnen na enige tijd ook te branden. Naar de garage gegaan, uitgelezen, conclusie was een defecte katalysator, die was 1 jaar daarvoor al eens vervangen, onder garantie nieuwe eronder gekregen.

Helaas problemen niet verholpen, na ongeveer 30 minuten rijden nogsteeds KVS en stoplampjes die branden. En eens in de zoveel tijd startte de auto onregelmatig waarbij niet alle cilinder draaiden, maar met opnieuw starten draaide motor was dit weer opgelost. Opnieuw naar de garage, bij uitlezen geen storingen en met diverse testritten geen oorzaak te achterhalen. Mijn garage heeft contact gehad met diverse dealers, probleem niet bekend, maar het kon nog wel eens aan de bobines liggen. Bobines dus maar vervangen, testrit gemaakt, helaas, nogsteeds de KVS en stoplampjes en een nieuw probleem erbij, namelijk bij het gasgeven, van 80 naar 130 km per uur houdt de auto zich in, stottert bij het optrekken.

Weer terug naar de garage, nu vermoeden zij een lekke koppakking of gescheurde cilinder. Lekke koppakking denk ik zelf niet omdat er geen witte rook uit de uitlaat komt. Gescheurde cilinder ? Misschien.

De diagnose:

Waterpomp hebben ze uitgebouwd, deze is goed.

Thermostaat uitgebouwd, stationair loopt de motor op naar 120 graden.
Koelvin slaat aan, maar temp. blijft oplopen, Wanneer de motor op toeren wordt gebracht loopt de temperatuur weer terug.

Op basis hiervan is het advies cilinderkop demonteren en controleren op scheuren en koppakking controleren.

Voordat ik de garage alles uit elkaar laat halen, heeft iemand hier iets vergelijkbaars meegemaakt of een idee van wat het anders nog zou kunnen zijn? Of kan ik beter opzoek naar een nieuwe auto.

Alvast bedankt! Groet, Monique

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1229116 op 05-07-2019 20:15 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 1229116 op 05-07-2019 20:30)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1229116 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:14:
[...]

Is inderdaad 1 van de 100 dingen waar het aan kan liggen.

Koelvin slaat aan, maar temp. blijft oplopen, Wanneer de motor op toeren wordt gebracht loopt de temperatuur weer terug.

Op basis hiervan is het advies cilinderkop demonteren en controleren op scheuren en koppakking controleren.

Maar deze controle schijnt nogal wat te kosten..
Compressie meten zoals ik eerder heb gezegd. scheur of beschadigde cilinderwand onderzoek je zo. je hoeft niet de hele kop te verwijderen en af te persen . zijn er misschien verkeerde bougies geplaatst, verschil in schachtlengte ...

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat hebben ze vervangen bij de APK en grote beurt?
Ga naar een andere garage voor een onafhankelijk advies.
Een lekke koppakking of gescheurde cilinder is redelijk eenvoudig aan te tonen:
- Borrelen koelwater in reservoir bij stationair lopen
- Uitlaatgas detector in koelvloeistof
- Endoscope in de cilinders

Putin 2022: Ukraine is not a real country
Musk 2025: Canada is not a real country
Uh oh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Compressie meten. kan zomaar dat men nu een verkeerde bobine heeft geplaatst. zit je vast aan deze garage ? @Anoniem: 1229116

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Rare gang van zaken. Lukraak wat onderdelen vervangen en ineens ligt het aan de koppakking... andere garage, desnoods naar een citroen/Peugeot/toyota dealer?

Edit: ik vermoed eerder je KVS temperatuur sensor. Als die verkeerde waarde geeft zal ECU meer benzine inspuiten terwijl je motor al warm is, verzuipt je motor half en krijg je katalysator storingen.

[ Voor 39% gewijzigd door _JGC_ op 05-07-2019 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Juup

APK was goed
Met grote beurt is olie, oliefilter, luchtfilter, interieurfilter en de bougies vernieuwd.Verder geen bijzonderheden. Andere garage ga ik zeker naar kijken.

@Hackus Zit niet vast aan deze garage, maar zij hebben afgelopen 3 jaar het onderhoud gedaan, dus vandaar dat ik naar hen ben gegaan. Ze hebben nu de 'oude' bobines weer geplaatst.

@_JGC_ Ja, ik vond het ook wel heel drastisch opeens.. ik zal inderdaad eens bij een dealer langs, misschien dat die er meer wijs uit kunnen worden

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 1229116 op 05-07-2019 18:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-09-2022
Dat experimentele karakter zal mij altijd blijven verbazen... Helpt dit niet dan proberen we weer dat. En de klant moet dat betalen. Er zijn een hoop prutsers die een garagebedrijf exploiteren. De kunst is om een goed bedrijf te vinden maar niemand weet precies hoe dat moet.

Je kunt dat al merken aan het bobine-verhaal. Een bobine werkt of hij is kapot. Een tussenweg bestaat niet. Hij kan niet "half" kapot zijn. Conclusie is dat ze maar gewoon wat zeggen en gokken. Ga daar weg.

Verder is het misschien een idee om de Peugeot uit 2006 weg te doen en te vervangen door een betrouwbare Japanner. In principe is ie end-of life die auto.

[ Voor 41% gewijzigd door Bart2005 op 05-07-2019 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:17

Tens

No 24 hours, no 3 or 100 days.

Inhouden bij gas geven en onregelmatig draaien....

toevallig de laatste keer de tank leeggereden?

brandstoffilter gecheckt?

[ Voor 24% gewijzigd door Tens op 05-07-2019 19:03 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Tens

Nee heb de tank nog nooit leeggereden,

Brandstoffilter zal ik naar vragen, bedankt

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:39

Tomatoman

Fulltime prutser

Bart2005 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:52:
Dat experimentele karakter zal mij altijd blijven verbazen... Helpt dit niet dan proberen we weer dat. En de klant moet dat betalen. […] Conclusie is dat ze maar gewoon wat zeggen en gokken. Ga daar weg.
Bij autoproblemen is niet altijd direct duidelijk wat er precies aan de hand is. Dat blijkt wel uit het feit dat er hier niemand is die met zekerheid kan zeggen wat het probleem in jouw specifieke geval is. In zulke situaties is het vaak handig om de meest voor de hand liggende probleemoorzaken stuk voor stuk uit te sluiten. Als een achterlicht niet werkt, vervang je eerst het lampje; als dat geen resultaat oplevert ga je verder zoeken. Bij het voorbeeld van het achterlicht vindt iedereen deze aanpak logisch, maar als het om een vage motorstoring gaat zou de garage vooraf exact moeten kunnen vertellen wat de oorzaak is. Is dat niet een beetje vreemd?

Daarmee wil ik niet uitsluiten dat de garage van de topicstarter maar wat aan het prutsen is, maar jouw stelligheid vind ik wel wat voorbarig.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Anoniem: 197141

Bart2005 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:52:

Verder is het misschien een idee om de Peugeot uit 2006 weg te doen en te vervangen door een betrouwbare Japanner.
Een Toyota Aygo bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Tomatoman schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:12:
[...]

Bij autoproblemen is niet altijd direct duidelijk wat er precies aan de hand is. Dat blijkt wel uit het feit dat er hier niemand is die met zekerheid kan zeggen wat het probleem in jouw specifieke geval is. In zulke situaties is het vaak handig om de meest voor de hand liggende probleemoorzaken stuk voor stuk uit te sluiten. Als een achterlicht niet werkt, vervang je eerst het lampje; als dat geen resultaat oplevert ga je verder zoeken. Bij het voorbeeld van het achterlicht vindt iedereen deze aanpak logisch, maar als het om een vage motorstoring gaat zou de garage vooraf exact moeten kunnen vertellen wat de oorzaak is. Is dat niet een beetje vreemd?

Daarmee wil ik niet uitsluiten dat de garage van de topicstarter maar wat aan het prutsen is, maar jouw stelligheid vind ik wel wat voorbarig.
Nou nee. Je kunt b.v. meten of er spanning aanwezig is op de aansluitingen. Als dat niet zo is heeft het geen zin om de lamp te vervangen. Je kunt het trouwens gewoon zien of een lamp kapot is. Ik begrijp dat jij een voorstander bent van de experimentele benadering in plaats van de dingen gewoon te meten. Het is helaas zo dat de klant die experimentele dingen moet betalen. Ik vind dat niet goed. Je verwacht een beetje expertise van de "vakman". En de voor de klant gunstigste oplossing qua financiën. Dat werkt helaas in de praktijk doorgaans andersom.

[ Voor 5% gewijzigd door Bart2005 op 05-07-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 27-04 21:05
Bart2005 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:20:
[...]

Nou nee. Je kunt b.v. meten of er spanning aanwezig is op de aansluitingen. Als dat niet zo is heeft het geen zin om de lamp te vervangen. Je kunt het trouwens gewoon zien of een lamp kapot is. Ik begrijp dat jij een voorstander bent van de experimentele benadering in plaats van de dingen gewoon te meten. Het is helaas zo dat de klant die experimentele dingen moet betalen. Ik vind dat niet goed. Je verwacht een beetje expertise van de "vakman".
Wie moet het dan betalen? De garage?

Lampje is een mooi voorbeeld, nee dat ga je niet meten, daar doe je een nieuw lampje in. Als het dan nog steeds niet werkt ga je verder kijken. Als je bij elke kapotte lamp de hele boel moet doormeten word het alleen maar duurder.

Zo werkt het gewoon, vrij simpel. Op een andere manier kan je geen problemen oplossen. Het is 99% van de tijd niet meteen duidelijk wat er nou precies het probleem is, het kunnen meerdere opties zijn. Om er achter te komen moet je die onderdelen natuurlijk vervangen.
Dat is natuurlijk vervelend, maar zo werkt het gewoon. Voordeel is wel dat die onderdelen nieuw zijn, dus die moeten het als het goed is weer een hele tijd uithouden.

En trouwens, een bobine kan zeker wel half kapot zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door WEBGAMING op 05-07-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
WEBGAMING schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:23:
[...]

Wie moet het dan betalen? De garage?

Zo werkt het gewoon, vrij simpel. Op een andere manier kan je geen problemen oplossen. Het is 99% van de tijd niet meteen duidelijk wat er nou precies het probleem is, het kunnen meerdere opties zijn. Om er achter te komen moet je die onderdelen natuurlijk vervangen.
Onzin. Met alle respect weer natuurlijk. Je betaalt voor expertise en de kortst mogelijke oplossing van jouw probleem. Niet voor een aantal experimentele sessies waarna het doorgaans nog niet goed is.

"Zo werkt het gewoon"... Dat is niet goed. Het moet anders werken. Jij hebt het over prutsers dan. Die moet je niet hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door Bart2005 op 05-07-2019 19:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WEBGAMING
Bart2005 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:25:
[...]

Onzin. Met alle respect weer natuurlijk. Je betaalt voor expertise en de kortst mogelijke oplossing van jouw probleem. Niet voor een aantal experimentele sessies waarna het doorgaans nog niet goed is.
Dat is gewoon niet realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bougies eruit laten draaien en kijken of er verschil in kleur is.
Zwart is fout, lichtbruin is goed.
Gelijk compressie laten meten is dan ook snel gedaan.

Koelsysteem onder druk zetten om lekkages op te sporen hoeft ook niet veel te kosten.

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 197141 op 05-07-2019 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@WEBGAMING
@Bart2005

Mijn garage is heel coulant omgegaan met de rekeningen, de rekening voor de bobines hoefde ik niet te betalen. Enkel de manuren voor uitgebreid onderzoek, dus service is zeker goed.

Het is alleen vervelend dat de oorzaak niet duidelijk is, en dat snap ik, met auto's is het niet altijd duidelijk.

Maar het was eerst ''maar een elektronisch storing'' en nu opeens is m'n auto zo goed als afgeschreven, daar heb ik mijn twijfels over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-04 20:56

TheBorg

Resistance is futile.

Is de garage een merkgarage? Misschien is het bij zo'n raar probleem handig om naar een Peugeot garage te gaan. Die hebben elke dag wel een 107 op de brug staan. Als is het alleen maar voor de diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dat is wel netjes. Ik was eigenlijk nog een edit aan het schrijven, maar dat zal ik hier gewoon doen.

De garage vind het waarschijnlijk ook echt niet leuk om zomaar wat onderdelen te moeten vervangen. Tenminste, als ze een beetje fatsoen hebben.
Heb er wel vaker over nagedacht, eigenlijk zouden onderdelen zaken gewoon 1 onderdeel moeten hebben liggen wat gegarandeerd goed is. Dan kan je daar mee expirimenteren, en als het niet opgelost is, gaat dat onderdeel terug.
Maar dat betekent natuurlijk ook dat ze minder verkopen, dus dat zullen ze waarschijnlijk nooit doen. (en het is natuurlijk ook niet simpel om te garanderen dat een onderdeel goed is.)

Zou wel een ideale oplossing zijn in een hele hoop gevallen.

Even voor de duidelijkheid, ik zie in je verhaal staan dat hij soms al moeilijk liep bij het starten, en als je opnieuw start, hij wel goed loopt? Daar heb je ook een tijd mee doorgereden?
Dat klinkt voor mij wel als ontsteking. (al kunnen het ook 100 andere dingen zijn hoor.)

Ik zou beginnen met een druktest op het koelsysteem, als daar niets uit komt een compressietest.
En, ik raad niet snel een dealer aan, maar in dit geval is het inderdaad misschien wel een goed idee. Die werken constant aan die auto's, dus die weten er alles van.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 05-07-2019 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Anoniem: 1229116 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:28:
@WEBGAMING
@Bart2005

Mijn garage is heel coulant omgegaan met de rekeningen, de rekening voor de bobines hoefde ik niet te betalen. Enkel de manuren voor uitgebreid onderzoek, dus service is zeker goed.

Het is alleen vervelend dat de oorzaak niet duidelijk is, en dat snap ik, met auto's is het niet altijd duidelijk.

Maar het was eerst ''maar een elektronisch storing'' en nu opeens is m'n auto zo goed als afgeschreven, daar heb ik mijn twijfels over.
Je moet m.i. de rekening betalen voor de oplossing. Niet voor "onderzoek" wat het probleem niet oplost. Een probleem oplossen bij een auto is geen ruimtevaarttechnologie hoewel men dat de klant graag wil doen geloven. Je brengt je auto naar de garage, zij maken dat, daar betaal je voor. Als zij onderzoek willen doen (wat meestal onkunde is) dan betalen ze dat maar lekker zelf. Wij zijn te clement op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@WEBGAMING
Even voor de duidelijkheid, ik zie in je verhaal staan dat hij soms al moeilijk liep bij het starten, en als je opnieuw start, hij wel goed loopt? Daar heb je ook een tijd mee doorgereden?
Ja, als ik merkte dat er maar 2 van de 3 cilinders liepen, herstartte ik de motor en was het weer goed, hier heb ik 3 weken mee gereden, maar het gebeurde dan ook niet dagelijks.
Ik zal inderdaad eens bij de dealer informeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Uit jouw hele post blijkt dat jij inderdaad een aanhanger bent van experimenteren. Dat is prima als de garage dat voor eigen rekening neemt. Het gaat tenslotte om een oplossing voor de klant. Experimenteren en willekeurig onderdelen vervangen omdat ze het niet snappen / onkunde zou bedrijfsrisico moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Bart2005 op 05-07-2019 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Voor een oplossing moet je eerst de juiste diagnose maken, die is in geen enkele bedrijfstak gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:00
Ik zou zeggen : direct naar een andere garage gaan.

Koppakking lek ? wordt de KVS dan weer aangevuld door iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Anoniem: 197141 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:08:
Voor een oplossing moet je eerst de juiste diagnose maken, die is in geen enkele bedrijfstak gratis.
Er is geen diagnose zoals ik dat zie. Ze doen duidelijk maar wat. Ze weten het niet en laten de klant betalen voor hun experimentele onkunde. Als we dat soort praktijken maar slikken verandert er nooit iets op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WEBGAMING schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:36:

Dat klinkt voor mij wel als ontsteking. (al kunnen het ook 100 andere dingen zijn hoor.)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Compressie meten zoals ik eerder heb gezegd. scheur of beschadigde cilinderwand onderzoek je zo. je hoeft niet de hele kop te verwijderen en af te persen . zijn er misschien verkeerde bougies geplaatst, verschil in schachtlengte ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
[...]
Dat is niet zo. Zij hebben duidelijk geen idee.

Ik probeer hier duidelijk te maken dat een diagnose stellen onderdeel is van de bedrijfsvoering van een garage. Waar wij ze voor inhuren is dat wij een probleem hebben met onze auto en dat zij dat repareren. Het probleem is ook hier dat je duidelijk met prutsers te maken hebt die maar wat proberen en als dat niet helpt weer iets anders proberen Ad infinitum. Daar moet je niet voor betalen. Je betaalt ervoor dat ze hem maken, meer is het niet. Er bestaan ook wel garages met verstand van zaken en een eerlijke bedrijfsvoering. Alleen is het moeilijk om er achter te komen welke dat dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:19:
[...]

Ik ga informeren bij een Dealer, en dit voorstellen, klinkt in ieder geval wel goed. bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Bart2005 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:20:
[...]

Dat is niet zo. Zij hebben duidelijk geen idee.
Nee, jij hebt duidelijk geen idee. In de echte wereld werkt het gewoon zo. Auto's zijn complexe machines. Daar is (voor 99%) geen kant en klare oplossing voor.

Met dat verhaal van starten zou ik eerst naar de ontsteking kijken. Maar zo te horen heeft de garage daar ook al naar gekeken.

[ Voor 41% gewijzigd door WEBGAMING op 05-07-2019 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart2005
Hackus schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:19:
[...]

Dit is dan weliswaar het beste antwoord maar... dat moet zo'n garage toch doen en bedenken. Het is toch niet aan de klant of dit forum om ze te zeggen wat ze moeten doen? Je verwacht toch expertise waar je voor betaalt?

Verder valt verkeerde bougies gewoon onder prutswerk. Moeten we dat maar accepteren?

[ Voor 7% gewijzigd door Bart2005 op 05-07-2019 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart2005
Welnee. Maar het is duidelijk hoor. Gewoon lekker prutsen en als dat niet helpt weer iets anders proberen. De klant gewoon laten betalen daarvoor. Prachtig verdienmodel heb je zo te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bart2005 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:47:
[...]

Dit is dan weliswaar het beste antwoord maar... dat moet zo'n garage toch doen en bedenken. Het is toch niet aan de klant of dit forum om ze te zeggen wat ze moeten doen? Je verwacht toch expertise waar je voor betaalt?

Verder valt verkeerde bougies gewoon onder prutswerk. Moeten we dat maar accepteren?
Weet niet waarom de garage hier zelf niet op is gekomen. Soms heb je gewoon een 'verse' blik nodig. Maar daarom zal ik dit ook bij een dealer garage laten doen. En we weten natuurlijk niet zeker of er verkeerde bougies zijn geplaatst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Bart2005 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:50:
[...]

Welnee. Maar het is duidelijk hoor. Gewoon lekker prutsen en als dat niet helpt weer iets anders proberen. De klant gewoon laten betalen daarvoor. Prachtig verdienmodel heb je zo te pakken.
Welnee, auto's met letterlijk duizenden onderdelen, zijn geen complexe machines. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bart2005 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:47:
[...]

ze zit niet vast aan deze garage, dat vroeg ik al in 1e vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1050445

Misschien kan Bart2005 het fixen voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:35

Yucon

*broem*

Hebben ze ook gezegd waarom ze denken dat de kop loshalen een beter idee dan afpersen is? Het klinkt nogal vreemd. Tenzij ze een heel duidelijke indicatie hebben dat er iets met de kop is, maar dat is volgens mij niet het geval als ik het zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:53
Heb een keer iets vergelijkbaars gehad, motor bleef mooi op temperatuur, maar zodra ik de snelweg afdraaide en voor een stoplicht stond liep de temperatuur op als ik geen gas bleef geven. Stond blijkbaar nog maar 10 cm koelvloeistof in de radiateur, boven dat niveau was hij zo lek als een zeef.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gael
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 31-08-2024
spam

[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 31-08-2024 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:13