Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-11 19:38

Audione0

Strijdt der titanen

Topicstarter
Goedemiddag allen,

Ik weet ff niet hoe ik precies moet beginnen maar zoals de titel al suggereert wil ik mijn pas aangeschafte Google Nest hub koppelen aan mijn HDL Bus Pro oplossing. Dit wil ik met spraak besturen.

Via de knoppen aan de muur en via de HDL app binnen IOS kan ik mijn verlichting binnenshuis prima bedienen, dit werkt fantastisch, maar ik wil meer.

Als ik via de Google home app in de lijst met apparaten zoek, staat HDL Smart Home er tussen in de lijst. Als ik inlog met mijn HDL user account koppelt HDL smart home dit netjes aan Google home.. Echter komt HDL niet tussen mijn apparaten te staan.

Ik moet er wel bij vermelden dat HDL een heel andere soort oplossing is dan bijvoorbeeld Phillips HUE, IKEA smart en consorten. T is allemaal net wat professioneler.

Is er binnen deze cummunity iemand die HDL bus Pro in zijn huis geïnstalleerd heeft en mij een beetje omweg kan helpen? Op Google is er weinig over te vinden. Misschien omdat het marktbescherming is omdat HDL ook programmeer cursussen geeft, maar dan meer gericht op de pro user. Met Pro user bedoel ik dan dat je met het programmeren allerlei scenes in kunt stellen, bijvoorbeeld dat het systeem kijkt naar wanneer de zon onder gaat en dat je de verlichting langzaam aan kunt laten gaan aan de hand van hoe donker het binnen wordt. En het systeem bijvoorbeeld ziet wie er binnen is (dmv een camera) en daarop de lichtsterkte, binnen temperatuur etc op afstemt. Er zijn nog een tal van features die je met dit systeem kunt instellen, te veel op te noemen :)

Kortom, ik wil voor nu spraakbesturing via mijn Google Nest hub icm met HDL bus Pro. Simpele spraak bediening dus :)
Voor al dat andere wil ik nog de HDL cursus gaan volgen.

Hieronder de HDL bus Pro Devices die ik mijn bezit heb:

HDL-MBUS01IP.431 - 1 Port Switchboard
HDL-MSP07M.4C - PIR, TEMP & Lux Sensor
HDL-MW02.431 - 2ch Window Curtain controller
4x HDL-MP4.48 - 4 button touch panel with temperature
6x HDL-MDT0601.433 - 6ch 1A trailing edge dimming module
DemoPad Centro 8M - Klein kastje (Raspberry PI ;) ) om HDL mee te prgrammeren (meer voor de pro user). Waar ik mij later meer op wil gaan focussen...

Alvast bedankt voor het meedenken! Fijn weekend alvast!

[ Voor 3% gewijzigd door Audione0 op 05-07-2019 17:30 ]

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt