AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 05-07-2019 16:15 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Hoe kleiner de wang, hoe platter. De 45 in je banden maat is de wang.
65 is een stuk comfortabeler.
Hyundai SX2 N-Line (2024)
^^ dat. Mijn schoonvader heeft een tijd Prius gereden maar de stoel ging hem tegen staan. In andere auto's geen probleem. Omdat hij uit principe toch graag een Prius (-achtige) auto wil rijden toch weer eens bij een dealer in een inmiddels nieuwer model proefgereden en gelijk weer slecht zitten.Hackus schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:08:
Je stoel aanpassen/vervangen kan veel helpen.
16" is een goede compromis voor comfort en over het algemeen smoelt dat net wat beter dan 15" (kwestie van smaak).
I can tell by your lack of interest that I was kidding.
Wat je zegt klopt, maar merk op dat dit niet een absolute waarde is maar het percentage van de bandbreedte.Beta schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:11:
Ja, banden met een hogere wang.
Hoe kleiner de wang, hoe platter. De 45 in je banden maat is de wang.
65 is een stuk comfortabeler.
Bedoel je dan vervangen door een nieuwe standaard stoel of een op maat gemaakte stoel?Hackus schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:08:
Je stoel aanpassen/vervangen kan veel helpen. iets hogere banden evt met 16"(195/55)
Ik heb het idee dat de bestuurders stoel een beetje slap is geworden, wellicht had de vorige eigenaar overgewicht.
AMD Ryzen 7 9800X3D | Corsair H150i Elite LCD | GIGABYTE X670E AORUS XTREME | G.Skill Trident Z F5-7800J3646H16GX2-TZ5RK | Inno3D GeForce RTX 4090 iCHILL X3 | Corsair HX1000i | Crucial T700 4TB | Intel Optane 905P 1.5TB | MP600 NH 8TB | Corsair iCUE 5000T
vervangen door op maat gemaakteGijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:21:
[...]
Bedoel je dan vervangen door een nieuwe standaard stoel of een op maat gemaakte stoel?
Ik heb het idee dat de bestuurders stoel een beetje slap is geworden, wellicht had de vorige eigenaar overgewicht.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Heb helaas geen oprit, dus kan de Tesla niet opladen.faraga schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:22:
Wat is je budget? Anders misschien eens kijken of je een testritje kunt maken in een Tesla Model 3. Met zoveel kilometers gaat je dat flink aan brandstofkosten besparen.
Dat is inderdaad een optie. Heb je ervaring met een bepaalde bedrijf dat stoelen op maat maakt?
Ik vermoed dat een op maat gemaakte stoel niet mooi staat bij de ander stoelen/interieur, maar goed daar heb ik zelf geen last van natuurlijk
[ Voor 36% gewijzigd door Gijs007 op 05-07-2019 16:32 ]
Wielen van 16 naar 17 inch en vervanging van berijdersstoel lijken mij goeie tips gezien jouw klacht dat je oneffenheden zo sterk voelt. De Lexus CT200H heeft identieke aandrijflijn maar beschikt over meer isolatiemateriaal; is beduidend stiller. Wel is de Lexus iets strakker afgeveerd, dus kleinere wielmaat extra belangrijk.
keuze qua bekleding is ruim. oa Eblo maakt stoelen op maat. lengte van je zitvlak, hoe je zit en welke extra steun je nodig hebt is erg belangrijkGijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:24:
[...]
Heb helaas geen oprit, dus kan de Tesla niet opladen.
[...]
Dat is inderdaad een optie. Heb je ervaring met een bepaalde bedrijf dat stoelen op maat maakt?
Ik vermoed dat een op maat gemaakte stoel niet mooi staat bij de ander stoelen/interieur, maar goed daar heb ik zelf geen last van natuurlijk
[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 05-07-2019 16:44 ]
Probeer anders eens Volvo stoelen, beter is er niet
Je kan trouwens ook denken aan betere geluidsisolatie, dat voegt ook heel veel comfort toe (wss een stuk meer dan andere banden of dempers). Dan kan je denken aan geluidsisolatie onder de motorkap geplakt, en de deuren dempen. Als je echt lekker ver wilt gaan, kan je ook de vloer dempen (onder de bekleding dempingsmatten plaatsen).
Vaak bu'j te bang!
- Zo hard dat ieder bobbeltje in de weg voelbaar is
- Zo zacht dat hij bij de minste bocht overhelt
En dat gecombineerd met rampzalige stoelen....
Heb de Prius ingeruild voor een Megane van zo'n beetje de helft van de prijs en plots voelde het als rijden op een wolkje....
Wil je comfort dan moet je de Prius inruilen voor een franse auto. Maakt eigenlijk niet heel veel uit welke; zelfs een Clio zal comfortabeler rijden dan de Prius. Kijk je naar een Laguna of een C5 dan rijdt je helemaal op wolken. Alle lapmiddeltjes die je op de Prius los kunt laten zullen je niet brengen tot het niveau van een goede franse auto.
De stoelen van een CT200h passen met lichte modificatie voor de bekabeling.
Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.
Bedankt voor de tip. Ik zal eens naar de Franse auto's kijken, die zijn zo te horen een stuk goedkoper!Croga schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:05:
Ik heb 2 jaar lang een Prius 2 gereden en ik moet een pluim aan Toyota geven..... Hoe enorm slecht het comfort in die auto is, daar mogen ze best een prijs voor krijgen.....
- Zo hard dat ieder bobbeltje in de weg voelbaar is
- Zo zacht dat hij bij de minste bocht overhelt
En dat gecombineerd met rampzalige stoelen....
Heb de Prius ingeruild voor een Megane van zo'n beetje de helft van de prijs en plots voelde het als rijden op een wolkje....
Wil je comfort dan moet je de Prius inruilen voor een franse auto. Maakt eigenlijk niet heel veel uit welke; zelfs een Clio zal comfortabeler rijden dan de Prius. Kijk je naar een Laguna of een C5 dan rijdt je helemaal op wolken. Alle lapmiddeltjes die je op de Prius los kunt laten zullen je niet brengen tot het niveau van een goede franse auto.
Je legt de vinger op de zere plek, want het zijn inderdaad lapmiddeltjes
Ik voel eigenlijk niet zo veel voor lapmiddeltjes die bij elkaar toch duizenden euro's gaan kosten, wat zonde is voor een auto die nog maar ~12.000 euro waard is en alleen maar minder waard wordt. Het resultaat van lapmiddeltjes is bovendien onzeker.
Plus dat bij verkoop niet iedereen de modificaties waardeert. Een setje banden is zo vervangen, maar een stoel toch wat minder.Gijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:23:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik zal eens naar de Franse auto's kijken, die zijn zo te horen een stuk goedkoper!
Je legt de vinger op de zere plek, want het zijn inderdaad lapmiddeltjes![]()
Ik voel eigenlijk niet zo veel voor lapmiddeltjes die bij elkaar toch duizenden euro's gaan kosten, wat zonde is voor een auto die nog maar ~12.000 euro waard is en alleen maar minder waard wordt. Het resultaat van lapmiddeltjes is bovendien onzeker.
Precies!418O2 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:36:
[...]
Plus dat bij verkoop niet iedereen de modificaties waardeert. Een setje banden is zo vervangen, maar een stoel toch wat minder.
Nu is de vraag, wat is een geschikte vervanger voor de Prius?
De Renault Laguna heeft helaas geen adaptive CC
De eerder benoemde Citroen C5 heeft helaas toch veel euvels: https://www.anwb.nl/auto/...merk=citroen/begin-bij=36
Dit is iets wat zich in je hoofd heeft gevestigd en daar w.s. nooit meer uitkomt. Probeer daar iets aan te doen. Het is een soort "7 year itch" wat maakt dat je niet meer met je vrouw en ook niet met je auto tevreden bent. Het zit allemaal in het hoofd en ligt niet aan de vrouw of de auto maar aan jezelf.Gijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:05:
De auto beviel altijd prima, maar de laatste tijd begint het mij op te vallen dat de Prius niet echt comfortabel is voor lang en veel rijden.
Stiekem wil je gewoon een duurdere/mooiere vrouw/auto en probeert daar een verklaring/excuus voor te verzinnen. Wees gewoon tevreden met wat je hebt. Dat kost je niets.
[ Voor 12% gewijzigd door Bart2005 op 05-07-2019 19:07 ]
En dat is niet voor niets... De Prius is 1 van de meest betrouwbare auto's die er op aarde rondrijdt. Met een Franse auto haal je een bak ellende in huis. Ik zou het niet doen.Gijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:23:
[...]
Bedankt voor de tip. Ik zal eens naar de Franse auto's kijken, die zijn zo te horen een stuk goedkoper!
als je voor occasion kunt ruilen (niet particulier)
https://occasions.lexus.nl/auto/983212190
https://occasions.lexus.nl/auto/225854003
Anders andere velgen idd.
Zeker doen!Gijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:23:
[...]
Scheelt je behoorlijk wat geld in aanschafwaarde, een bedrag wat je alsnog ruimschoots gaat betalen/inhalen aan onderhoud en reparaties de komende jaren bij een Fransoos
En vergeet niet goede pechhulp service af te sluiten
Is de Lexus IS300H comfortabeler afgeveerd dan de Prius?manzonderdas schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:24:
Als je geld genoeg hebt eventueel een lexus is/gs300h overwegen? Minder zuinig (grotere motor), maar stiller en verder zelfde techniek.
https://occasions.lexus.nl/auto/954140396
Ik associeer Lexus met sportievere autos, de IS200H was bijvoorbeeld juist sportiever en harder afgeveerd.
Tja, Franse auto's staan inderdaad bekend om hun onbetrouwbaarheid en is dus iets om extra alert op te zijn bij het kiezen van een Frans model.Denman schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:36:
[...]
Zeker doen!
Scheelt je behoorlijk wat geld in aanschafwaarde, een bedrag wat je alsnog ruimschoots gaat betalen/inhalen aan onderhoud en reparaties de komende jaren bij een Fransoos![]()
Niet ieder Frans model is echter onbetrouwbaar, de Peugeot 208 is bijvoorbeeld best in class voor betrouwbaarheid. Bron: https://www.ad.nl/auto/wa...ouwbaarste-auto~a35a9650/
En vergeet vooral ook niet de verhalen van 10 jaar geleden gewoon te negeren....Denman schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:36:
Zeker doen!
Scheelt je behoorlijk wat geld in aanschafwaarde, een bedrag wat je alsnog ruimschoots gaat betalen/inhalen aan onderhoud en reparaties de komende jaren bij een Fransoos![]()
Ja, 10 jaar geleden stonden de fransen bekend als onbetrouwbaar. In de laatste tests van de Consumentenbond staan ze gewoon lekker gezond in de middenmoot met een auto als de C3 behoorlijk ver bovenaan in betrouwbaarheid.
Als dit topic over betrouwbaarheid zou gaan, zou het enige zinnige antwoord zijn: Kijk naar de oosterse autos. Mazda, Nissan, Hyundai. Geen enkele europese auto is betrouwbaar. Maar daar gaat dit topic niet over, het gaat over comfort. En daar zijn Renault en Citroen nogsteeds onovertroffen (sidenote; YMMV; er zijn mensen met een andere smaak)
Misschien kijken naar een Volvo V60 D6 (hybrid uitvoering)? Geen idee of dit binnen het budget past, maar die is met ACC te krijgen: https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lrGijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:48:
[...]
Precies!
Nu is de vraag, wat is een geschikte vervanger voor de Prius?
De Renault Laguna heeft helaas geen adaptive CC![]()
De eerder benoemde Citroen C5 heeft helaas toch veel euvels: https://www.anwb.nl/auto/...merk=citroen/begin-bij=36
[ Voor 12% gewijzigd door BvZwolle op 06-07-2019 01:19 ]
ik heb precies hetzelfde gedaan. Aanbeveling!thetrueman2 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:13:
Bovenstaande adviezen zijn goed. Ik rijd in een Ct200h met veel raakvlakken met de Prius3, en ben recent overgestapt van 17" (maat 45) wielen naar 16" (55). Echt een wereld van verschil. 15" (65) heeft nog meer ruimte om klappen op te vangen maar dat rijdt, vind ik, dan weer minder 'stabiel'.
16" is een goede compromis voor comfort en over het algemeen smoelt dat net wat beter dan 15" (kwestie van smaak).
Overigens ook de BS Turanza gehad en dat vind ik geen fijne band, stug en lawaaierig.
Zouden de schokdempers nog een rol kunnen spelen in de klachten?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Ik heb de ct200h en heb ook in de 300h mogen rijden. De 300 is beduidend comfortabeler en dat lijkt door de langere achterkant te komen waardoor hij minder stug is in het doorveren.Gijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:54:
[...]
Is de Lexus IS300H comfortabeler afgeveerd dan de Prius?
Ik associeer Lexus met sportievere autos, de IS200H was bijvoorbeeld juist sportiever en harder afgeveerd.
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
Verwijderd
Je kunt de orginele stoel bewaren en bij verkoop weer terugplaatsen, een stoel vervangen is geen rocketscience.418O2 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:36:
[...]
Plus dat bij verkoop niet iedereen de modificaties waardeert. Een setje banden is zo vervangen, maar een stoel toch wat minder.
En banden/velgen voor een Prius kosten ook niet de hele wereld ,plus je kunt de oude set op Marktplaats kwijt.
Het lijkt mij wel interessant voor TS om de V60 D6 of D5 TwinEngine eens door te rekenen, want dat zijn wel comfortabele luxe auto's die zo te zien ruim binnen (aanschaf)budget vallen.
Met 30.000 tot 45.000 is het afhankelijk van verbruik, onderhoud, afschrijving etc wat goedkoper is. De V60 is volgens mij wel een vrij zware auto, dus de wegenbelasting gaat in die vergelijking best aantikken.
Daarbij is bij de gekozen bandenmaat de wang ook erg klein waardoor de band nog stugger aanvoelt. Mijn advies is terug te gaan naar 16inch met een hogere wang verhouding van de band dit verhoogd het comfort aanzienlijk.
Indien mogelijk kan als de maat van de remmen het toelaat ook naar 15 inch gekeken worden.
Verwacht dan wel dat de auto voor het gevoel met minder direct zal sturen maar dit merk je eigenlijk alleen bij erg sportief gedrag.
Hierdoor was het comfort zeer goed en de zit ook.
Ik rij nu privé aspiration (op 17inch) uitvoering met de standaard stoffen stoelen en dat is flink verschil. Ivm dat ik nu amper rij in de auto maakt mij dat niet heelveel uit, maar mocht ik er 30/40k mee rijden moeten.. dan zou ik het leer als accessoire overwegen
Ook in de IS300H mogen rijden met dezelfde externe leer accessoire. Zeer comfortabel en prachtige wagen met iets meer oempf
[ Voor 14% gewijzigd door Falcon op 07-07-2019 19:49 ]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Deze maand in een XM, CX en DS gereden als ik dat vergelijk met het Lexusje van mijn ouders dan ben ik zo blij als ik weer in mijn eigen 22 jaar oude automaat Xantia rij. Ik weet niet dat het iedereen zijn pakkie an is.
Klopt dat er meer duurzame auto's zijn maar met goed onderhoudt (wat ook weer niet heel duur is bij een Citroën) kom je een heel eind, zie maar de Klokje rond van autoweek op youtube.
Eerste waar ik ook aan dacht.Valar schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:50:
Ford Mondeo hybrid een idee? Zelfde techniek, maar ander comfortniveau en tweedehands begint daar inmiddels wat aanbod in te komen in jouw prijsrange.
Zoiets lijkt me wel comfortabel (zoals anderen ook al zeiden zou ik niet te grote wielen kiezen als comfort het belangrijkste is): https://www.autoscout24.n...c5-1921b086abed?cldtidx=1
Ford rijdt wel oké, maar het zitvlak is wat aan de korte kant.
Wat voor mij erg prettig rijdt is Alfa, stoelen zitten goed met een lang zitvlak (ondanks dat Italianen niet lang zijn) en de auto rijdt sportief.
Je moet inderdaad niet een land in 1 klap afschrijven omdat het gemiddeld genomen vrij onbetrouwbare auto's bouwt. De 208 lijkt inderdaad de uitzondering te zijn, maar het is wel opvallend hoe in het AD de Hyundai i20 genoemd wordt in een zin als "de 208 is nog betrouwbaarder dan de Hyundai i20", terwijl in de ADAC Pannenstatistik 2019 de i20 juist een van de slechtste auto's is: https://www.adac.de/rund-...all/adac-pannenstatistik/. Het lijkt erop dat het onderzoek in het AD alleen naar nieuwe auto's kijkt, bij de ADAC kun je 10 jaar terug. Interessanter als je niet nieuw koopt dusGijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:54:
[...]
[...]
Tja, Franse auto's staan inderdaad bekend om hun onbetrouwbaarheid en is dus iets om extra alert op te zijn bij het kiezen van een Frans model.
Niet ieder Frans model is echter onbetrouwbaar, de Peugeot 208 is bijvoorbeeld best in class voor betrouwbaarheid. Bron: https://www.ad.nl/auto/wa...ouwbaarste-auto~a35a9650/
De TS klaagt over het comfort van een Prius, dus een sportieve Alfa lijkt me verre van ideaal als vervanger. Hierboven werd al afgegeven op Franse auto's, maar ik zou nog eerder iets Frans kopen dan een Alfa ;-) /vooroordeelBernardV schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:43:
Mijn persoonlijke ervaring is dat ik niet prettig kan rijden in een Franse auto. Na een 100km heb ik last van m’n rug. Ik heb zowel Renault als Citroën gereden.
Ford rijdt wel oké, maar het zitvlak is wat aan de korte kant.
Wat voor mij erg prettig rijdt is Alfa, stoelen zitten goed met een lang zitvlak (ondanks dat Italianen niet lang zijn) en de auto rijdt sportief.
[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 06-07-2019 11:18 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Geen idee hoe comfortabel deze afgestemd zijn maar wel veel positieve verhalen over gehoord.
Ik weet dat TS daar over klaagt, maar als je bijvoorbeeld op Autoweek de reviews leest van de Alfa Giulia dan scoort deze hoog op comfort en eigenlijk op alle punten.Grrrrrene schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:58:
[...]
De TS klaagt over het comfort van een Prius, dus een sportieve Alfa lijkt me verre van ideaal als vervanger. Hierboven werd al afgegeven op Franse auto's, maar ik zou nog eerder iets Frans kopen dan een Alfa ;-) /vooroordeel
Natuurlijk zijn reviews ook niet zaligmakend, want iemand die een Alfa koopt zal ook bepaalde verwachtingen hebben. Maar er zijn reviews bij die wel “objectief” zijn, zoals een persoon die aangeeft dat de Alfa een stuk comfortabeler rijdt dan z’n Audi. Terwijl Audi ook goed te boek staat qua comfort.
Maar wat voor de een comfort is hoeft voor de ander niet zo te zijn, dus het beste is gewoon een aantal proefritten maken in verschillende auto’s.
Niet doen met die 30-40k die per jaar rijdt.
Ga dan voor een nette D4. Dat rijdt veel beter en zuiniger voor jouw gebruik
De hybrides zijn namelijk extreem zwaar en om dat enigszins in bedwang te houden zijn die auto's super strak afgeveerd. De gewone diesels hebben dat extra gewicht niet en zijn normaal afgeveerd.
Bovendien heeft volvo echt heerlijke stoelen, vooral de sportievere stoelen met meer zijdelingse ondersteuning zitten geweldig.
Je wil dus een hybride LexusGijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:05:
Dus eigenlijk een luxe Prius maar dan een stuk comfortabeler
Budget maximaal 35.000 euro, maar liever richting de 25.000.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Nu heb ik een BMW 1-serie en dit vind ik minstens zo comfortabel als de v40. Echt een goede reisgenoot. Mocht je toch graag hybride willen, kijk ook eens naar een BMW 330e.
Ook weleens wat Duitse autobahnkilometers gemaakt met een Megáne. Echt een andere klasse wagen is het, en in mijn ogen ongeschikt voor echt snelweggebruik. Te licht sturen (op het zoekerige af, op hogere snelheden), matige isolatie en de audio was ook maar zozo. Zou deze auto echt afraden voor jouw beoogde gebruik.
[ Voor 25% gewijzigd door fonsoy op 07-07-2019 19:30 ]
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
De Prius ken ik dan weer niet de Auris wel. De IS300h is stukken comfortabeler in het algemeen en over drempels in het bijzonder.Gijs007 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:54:
[...]
De 16" winterbanden zijn zachter dan de 17" zomerbanden maar met de laatste onderhoudsbeurt zijn de oudere turanza's aan de voorzijde vervangen door Vredestein. Een stuk stiller.
Van een Prius naar een Lexus GS450h is wel een heeel grote stap. Ze delen nauwelijks iets. De Lexus CT200h is de vreemde eend in de bijt, in de zin dat die de aandrijflijn deelt met de Prius. Alle andere Lexussen kennen een totaal andere setup dan (Europese) Toyota's, met veel sterkere aandrijflijnen (waaronder 6-cilinders) en achterwielaandrijving (staat overigens verkeerd vermeld in de advertentie). Ze rijden comfortabel en worden alleen ruim gemotoriseerd aangeboden - vergeleken met bijvoorbeeld een 3-serie die ook met 3-cilinder 136PK wordt geleverd.manzonderdas schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 19:24:
Als je geld genoeg hebt eventueel een lexus is/gs300h overwegen? Minder zuinig (grotere motor), maar stiller en verder zelfde techniek.
https://occasions.lexus.nl/auto/225854003
- Michelin Crossclimate banden die er nu onder zitten zijn relatief stil (comfortverhogend ivm slechte geluidsisolatie van de Prius);
- in de maat 205/50R17 heb ik een betere demping bij met name korte/kleine oneffenheden door hogere wang dan de originele band.
De stoelen van de Prius hebben een relatief korte zitting. Ik zat nooit echt lekker op langere ritten door gebrek aan steun van mijn bovenbenen. Wat weinig lijkt, maar voor mij erg goed werkte was de stoel iets verder achterover kantelen: 4 ringetje om de voorste bouten tussen het stoelframe en de bodemplaat. Ik zit nu een stuk relaxter op lange ritten zonder kramp in bovenbenen en pijn in de onderrug.
Want ieder persoon is anders, zelfs als Jantje 1.80m is en Pietje ook 1.80m is.
Jantje kan bijv langere torso hebben en Pietje juist lange benen. Het zit dus echt anders.
Om te beginnen zou je de banden moeten overwegen. Tweedehands prius 15 inch zetje kost niet veel op marktplaats.
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Zoiets bijv, winterbanden ook nog (zachtere rubber).
Als je daarna nog steeds voelt dat het te hard is.. Ja dan is het gewoon andere auto.
Life is too short to drive boring cars