Ik zoek een?
AM4 Moederbord.
De computer van mijn vader heeft de geest gegeven, en ik zoek hier een nieuwe CPU, moederbord en RAM combinatie voor.
Nu is mijn plan om het volgende te doen:
- Nieuwe AM4-moederbord voor mijn vader's PC, waar mijn huidige 2600X en RAM in wordt geprikt.
- Een 3600X voor mijn huidige Asrock B450M Pro4 (en compatibele RAM).
Mijn huidige build.
Wat is je budget?
Circa 80 euro? Niet spectaculair veel meer dan mijn Asrock.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is de build waar het CPU en moederbord van worden vervangen.
Gezien het een ATX-case betreft, lijkt het dat ik meer opties heb, maar ik kan zo snel het voordeel van een ATX moederbord niet zien. Wat zijn hier goede opties?
pricewatch: ASRock B450M Pro4 - maar heb ik al. Eentje erbij kopen kan geen kwaad, maar als er beter is te vinden, liever dat dan.
pricewatch: MSI B450 Tomahawk - maar 20 euro duurder. Waarom?
pricewatch: MSI B450-A PRO - maar geen reviews.
Er zal overigens niet worden overgeclockt. De koeler - mocht de huidige Mugen 4 op AM4 werken, dan dat, anders gewoon de koeler van de 2600X of de aankomende 3600X, mocht die beter zijn.
AM4 Moederbord.
De computer van mijn vader heeft de geest gegeven, en ik zoek hier een nieuwe CPU, moederbord en RAM combinatie voor.
Nu is mijn plan om het volgende te doen:
- Nieuwe AM4-moederbord voor mijn vader's PC, waar mijn huidige 2600X en RAM in wordt geprikt.
- Een 3600X voor mijn huidige Asrock B450M Pro4 (en compatibele RAM).
Mijn huidige build.
Wat is je budget?
Circa 80 euro? Niet spectaculair veel meer dan mijn Asrock.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is de build waar het CPU en moederbord van worden vervangen.
Gezien het een ATX-case betreft, lijkt het dat ik meer opties heb, maar ik kan zo snel het voordeel van een ATX moederbord niet zien. Wat zijn hier goede opties?
pricewatch: ASRock B450M Pro4 - maar heb ik al. Eentje erbij kopen kan geen kwaad, maar als er beter is te vinden, liever dat dan.
pricewatch: MSI B450 Tomahawk - maar 20 euro duurder. Waarom?
pricewatch: MSI B450-A PRO - maar geen reviews.
Er zal overigens niet worden overgeclockt. De koeler - mocht de huidige Mugen 4 op AM4 werken, dan dat, anders gewoon de koeler van de 2600X of de aankomende 3600X, mocht die beter zijn.