AM4 Moederbord - mATX of ATX?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:05
Ik zoek een?
AM4 Moederbord.

De computer van mijn vader heeft de geest gegeven, en ik zoek hier een nieuwe CPU, moederbord en RAM combinatie voor.

Nu is mijn plan om het volgende te doen:

- Nieuwe AM4-moederbord voor mijn vader's PC, waar mijn huidige 2600X en RAM in wordt geprikt.
- Een 3600X voor mijn huidige Asrock B450M Pro4 (en compatibele RAM).

Mijn huidige build.

Wat is je budget?
Circa 80 euro? Niet spectaculair veel meer dan mijn Asrock.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Dit is de build waar het CPU en moederbord van worden vervangen.

Gezien het een ATX-case betreft, lijkt het dat ik meer opties heb, maar ik kan zo snel het voordeel van een ATX moederbord niet zien. Wat zijn hier goede opties?

pricewatch: ASRock B450M Pro4 - maar heb ik al. Eentje erbij kopen kan geen kwaad, maar als er beter is te vinden, liever dat dan.
pricewatch: MSI B450 Tomahawk - maar 20 euro duurder. Waarom?
pricewatch: MSI B450-A PRO - maar geen reviews.

Er zal overigens niet worden overgeclockt. De koeler - mocht de huidige Mugen 4 op AM4 werken, dan dat, anders gewoon de koeler van de 2600X of de aankomende 3600X, mocht die beter zijn.

Alle reacties

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:46
Tja, het hoeft niet. Zit er een window in, dan ziet het er wel mooier uit. Wellicht goedkoper omdat ze meer ruimte hebben, maar dat is even nergens op gebaseerd.

Ik zou gewoon jouw pc in zijn geheel in die van je vader plaatsen en dan voor jezelf nieuw spul aanschaffen. Dan kun je wellicht voor jouw X wat beters kopen waar dat natuurlijk beter is dan je huidige bord.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@ikt Maak voor jezelf een nieuwe build, en je b450m met 2600x etc voor je pa

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• ikt
Ja, maar dan moet ik zelf ook weer een B450M en dan kom ik weer snel uit op die Asrock :+ B550(M) laat nog te lang op zich wachten.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
De MSI Tomahawk heeft een betere stroomvoorziening dan de Asrock Pro4. Daarnaast kan de Tomahawk een bios update uitvoeren zonder cpu. Zoals eerder voorgesteld zou ik de 2600X met Asrock naar je vader doorschuiven en zelf de 3600X op de B450 Tomahawk prikken. Ook eventueel het geheugen doorschuiven zodat je zelf naar >3200 MT/s kan.

• ikt
Uszka schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:23:
De MSI Tomahawk heeft een betere stroomvoorziening dan de Asrock Pro4. Daarnaast kan de Tomahawk een bios update uitvoeren zonder cpu. Zoals eerder voorgesteld zou ik de 2600X met Asrock naar je vader doorschuiven en zelf de 3600X op de B450 Tomahawk prikken. Ook eventueel het geheugen doorschuiven zodat je zelf naar >3200 MT/s kan.
Zou ik graag willen, maar die B450 past niet in mijn case.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:13
B450M Mortar dan. Kan alleen niet updaten zonder cpu. Verder beter dan de Pro4 waar overigens een nieuwere versie van is, de Pro4-F.
Pagina: 1