Synology NAS en TP-link MR6400 geen 'open' poort

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:59
Op dit moment heb ik het volgende staan:
- TP link MR6400 4G router met tele2 datasim
- bekabeld aangesloten op de TP link: Synology NAS
- Op de synology draait ondermeer nextcloud
Voorheen had ik de boel aangesloten via een Draytek modem/router (glasvezel) maar ivm (tijdelijke) verhuizing nu aangewezen op een 4g router.Via quickconnect kan ik extern gewoon DSM op de NAS benaderen echter Nextcloud is niet meer te benaderen zowel niet via het eigen netwerk als extern.

TP link heeft intern IP: 192.168.1.1
NAS heeft: 192.168.1.69

Het lijkt wel alsof er poorten geblokkeerd worden. Dit wordt ook bevestigd als ik in DSM naar "routerconfiguratie' ga en de verbinding test. Dan krijg ik "mislukt'. Betreft poorten 5000, 5001, 80 en 443

In de router TP-link handmatig port-forwarding regels aangemaakt via virtual servers. --> geen resultaat

Dan maar de EZ-internet mogelijkheid van synology gebruikt. Bij de routerinformatie alle vinkjes groen met uitzondering van 'bezig met controle netwerkomgeving'. Tevens krijg ik daar de waarschuwing:
"Controleer of er twee of meer routers in uw netwerk zijn als alle poort doorsturen regels mislukken. Raadpleeg in dit geval uw internetservice provider om de modem/router op brugmodus te zetten of zet zelf uw router op brugmodus."
Ik heb gezocht bij de instelling van de TP-link en ik kan nergens een optie vinden waar ik dat zou moeten (kunnen?) doen...

Ook door EZ-internet de instellingen van de router laten aanpassen heeft geen effect.(in de TP-link worden dan wel de portforwarding rules aangepast.)

Wat heb ik nog meer gedaan:
- TP-link opnieuw gereset
- TP-link op uPnP ingesteld en ook weer weggehaald
- op synology nieuw certificaat aangevraagd
- remote managment poort voor tp-link poort 80 aangepast naar een ander poort nummer (had ik ergens gelezen dat het daar aan kon liggen)
- Nas op diverse LAN poorten van de TP-link aangesloten
- firewall op TP-link (tijdelijk) uitgezet
- Tientallen keren alles nog een keer nagelopen...

Maar ondanks dat nog steeds geen succes. Ik heb het gevoel dat ik iets simpels over het hoofd zie... :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Heb je 4G only ?
Dan zit je ondanks een extern IPadres alsnog achter een CG-NAT ( provider)
Vrijwel alle 4G ipadressen van providers zitten in een pool, die allemaal op één IPadres naar buiten gaan.
Hierdoor kan je geen portforwarding toepassen, omdat je doodleuk geen toegang hebt tot die configuratie

[ Voor 9% gewijzigd door FreshMaker op 05-07-2019 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
FreshMaker schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:32:
Heb je 4G only ?
Dan zit je ondanks een extern IPadres alsnog achter een CG-NAT ( provider)
Vrijwel alle 4G ipadressen van providers zitten in een pool, die allemaal op één IPadres naar buiten gaan.
Hierdoor kan je geen portforwarding toepassen, omdat je doodleuk geen toegang hebt tot die configuratie
Ik heb inderdaad alleen 4G.
Maar hoe kan het dan dat ik wel van buiten in kan loggen op DSM?
Dit gaat via NASNAAM.quickconnect.to
Nextcloud loopt via NASNAAM.synology.me/NEXTCLOUD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Je kunt alleen via QuickConnect naar je NAS. Dat is daadwerkelijk -via- de servers van QuickConnect.
De NAS en de client maken beide verbinding met de QuickConnect server, en via daar maak je dan een verbinding.

Eventuele oplossing: Data sim met vast IP, of een VPN met dedicated IP.

[ Voor 16% gewijzigd door jeroen3 op 05-07-2019 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-One
jeroen3 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:04:

Eventuele oplossing: Data sim met vast IP, of een VPN met dedicated IP.
Hoe zou dat dan werken met een VPN met een dedicated IP?

Aanvulling ik kan ook niet via het interne netwerk bij mijn nextcloud via de app op mijn telefoon, wel via een browser.

[ Voor 19% gewijzigd door BB-One op 05-07-2019 17:14 ]