Powerbank voor MacBook air (2014)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Mijn zoon heeft een MacBook air (13-inch, early 2014) met serienummer C02P3C2ZG085. Deze wil hij gebruiken op school, maar om er een hele dag mee te kunnen werken wel ik hem een powerbank geven.
De laptop heeft geen USB-c poort maar wordt opgeladen met een MagSafe 2 aansluiting.

Welke powerbank kan ik het beste aanschaffen, zodat hij de laptop de hele dag kan gebruiken?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:48
Zoiets misschien? Goedkoop is het niet, maar ik denk dat je daar al snel tegenaanloopt omdat je een laptop op wilt laden, en dan heb je hogere voltages nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Misschien moet je tegen je zoon zeggen dat ie gewoon zijn adapter meneemt en wat vaker bij een stopcontact in de buurt gaat zitten.
Mag aannemen dat ze die op school wel hebben.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:46
2e accu kopen. Zelf de accu verwisselen is een makkie. Alleen een stuk op 9 schroefjes en een Philips schroevendraaier maatje 5.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

vj_slof schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:02:
2e accu kopen. Zelf de accu verwisselen is een makkie. Alleen een stuk op 9 schroefjes en een Philips schroevendraaier maatje 5.
Dan geef ik het een week en dan ben je de helft van de schroefjes kwijt :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goudstalen schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 14:36:
Zoiets misschien? Goedkoop is het niet, maar ik denk dat je daar al snel tegenaanloopt omdat je een laptop op wilt laden, en dan heb je hogere voltages nodig.
Dat klopt, echter is de school hier (nog) niet in voorzien. Een powerbank moet toch mogelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vj_slof schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 15:02:
Om deze nu telkens op school te moeten vervangen, lijkt me niet handig. Toch bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 07:17
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:51:
[...]

Om deze nu telkens op school te moeten vervangen, lijkt me niet handig. Toch bedankt.
Ik denk eerder dat hij bedoeld dat je de originele batterij vervangt zodat deze wellicht weer een hele dag meegaat :).

ik zou dat zelf ook als eerste proberen, de batterijen zijn goedkoper dan de doornsee powerbank van 40k mAh

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:04

4POX

Everybody is wired

Klinkt als een hobbyproject. Genoeg cellen in een pack drukken. Een pcb erop die ongeveer 15 volt levert met daaraan een origineel magsafe snoer. PCB heeft een batterij management system. Wat krimpkous erom heen.

Iemand kan dit voor een paar tientjes en een middagje tijd wel bouwen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-09 15:23

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Wat hierboven al genoemd wordt: is het vervangen van de accu niet goedkoper en een beter alternatief? Powerbanks zijn erg duur hoor. Duurder dan de aanschaf van een accu voor een air.

Een gezonde accu van een air moet een schooldag makkelijk halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CCJJVV
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:07
Haspel/verlengsnoer van een aantal meter meegeven. Mag aannemen dat er in een lokaal/studieruimte toch wel een stopcontact binnen enkele meters moet zitten.
Pagina: 1