Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Televisie over COAX kabel (zonder analoog signaal)

Pagina: 1
Acties:

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024
Beste Tweakers,

Zoals jullie wellicht weten heeft Ziggo een tijdje geleden het analoge TV signaal uitgezet in Amsterdam.
Nu ben ik hier niet zo blij mee gezien ik een televisie heb die hier nog gebruik van maakten :|

Deze televisie zit ingebouwd in de muur van de badkamer (vast met kit...)
De vorige eigenaar van het huis heeft de TV helaas alleen met COAX aangesloten en geen andere (bijv. HDMI) kabels getrokken....Deze COAX kabel komt uit in de meterkast.

Weet hier iemand of (en dan ook hoe) het mogelijk is om een ander video signaal over deze kabel te laten gaan, zodat ik de televisie niet uit de muur hoef te halen? Wat mij betreft zou een Chromecast o.i.d. al prima zijn.

Ben benieuwd!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

een chromecast met de ziggo app zou al werken ja :)
De app kan er gewoon naar toe casten.

Hier staat tekst

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat voor TV is het? En heeft het geen ondersteuning voor DVB-C?

De instellingen voor DVB-C kan je hier vinden:
https://www.ziggo.nl/klan...box%20of%20CI%2B%20module

[ Voor 61% gewijzigd door Starck op 05-07-2019 11:56 ]

Verwijderd

Je kunt dat doen met een RF Modulator. Die werden vroegah ook in consoles en 8 bit computers gebruikt om aan te kunnen sluiten op TVs zonder video ingangen. De meeste die je zult vinden nemen composiet (geel/rood/wit), dus of je moet iets vinden wat daar op aangesloten kan worden, of ook een HDMI naar composiet video omzetter erbij nemen, maar je verliest met twee omzetters dan wel flink wat video kwaliteit.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat je kan gebruiken is een digital->analog RF converter (modulator?), daar zijn er nog genoeg van te vinden (ook uit China). Dan heb je gewoon een HDMI input, pak een chromecast op de HDMI, et voila.

Let wel op dat het kwaliteitsverlies is, andere kant neem ik aan dat je niet bijzonder hoge kwaliteit wil hebben in de badkamer :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

SinergyX schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:59:
Wat je kan gebruiken is een digital->analog RF converter (modulator?), daar zijn er nog genoeg van te vinden (ook uit China). Dan heb je gewoon een HDMI input, pak een chromecast op de HDMI, et voila.
Degene die ik op eBay en AliExpress zie die HDMI nemen, spugen DVB-T uit, dat blijft dus digitaal. Tenzij die TV dat neemt, werkt dat dus niet. Overigens zijn ze ook nogal prijzig.

• henkus_donor
Starck schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:55:
Wat voor TV is het? En heeft het geen ondersteuning voor DVB-C?

De instellingen voor DVB-C kan je hier vinden:
https://www.ziggo.nl/klan...box%20of%20CI%2B%20module
Heb het exacte type nummer even niet bij de hand. Er zit DVB op maar helaas niet het type wat door Ziggo wordt ondersteund :(

Het is deze TV volgens mij:
https://www.philips.nl/c-...tor-met-digitale-tv-tuner

[ Voor 9% gewijzigd door henkus_donor op 05-07-2019 12:07 ]

• henkus_donor
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:58:
Je kunt dat doen met een RF Modulator. Die werden vroegah ook in consoles en 8 bit computers gebruikt om aan te kunnen sluiten op TVs zonder video ingangen. De meeste die je zult vinden nemen composiet (geel/rood/wit), dus of je moet iets vinden wat daar op aangesloten kan worden, of ook een HDMI naar composiet video omzetter erbij nemen, maar je verliest met twee omzetters dan wel flink wat video kwaliteit.
Ja! Deze weet ik nog. Deze gebruikte je ook om het TV signaal via de VCR door te lussen naar de televisie

Verwijderd

henkus_donor schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:03:
[...]

Heb het exacte type nummer even niet bij de hand. Er zit DVB op maar helaas niet het type wat door Ziggo wordt ondersteund :(
Als het DVB-T is, kan er dus wel zo'n HDMI naar DVB-T modulator op worden aangesloten, als je het geld er voor over hebt. Die kastjes zijn namelijk op z'n goedkoopst zo'n €60-€70 op eBay en AliExpress. De analoge modulators zijn goedkoper, dus dat is alsnog een optie als je mindere kwaliteit voor lief neemt om wat minder uit te geven.

• henkus_donor
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 12:08:
[...]

Als het DVB-T is, kan er dus wel zo'n HDMI naar DVB-T modulator op worden aangesloten, als je het geld er voor over hebt. Die kastjes zijn namelijk op z'n goedkoopst zo'n €60-€70 op eBay en AliExpress. De analoge modulators zijn goedkoper, dus dat is alsnog een optie als je mindere kwaliteit voor lief neemt om wat minder uit te geven.
Ah yes, dat zou dus een oplossing zijn!
Echter is 60/70 euro een beetje te veel inderdaad. En wat mindere kwaliteit in de badkamer heb ik geen moeite mee. Dus ik denk dat ik even goed naar een analoge versie ga kijken.
Dank!
Pagina: 1