If it ain't broken it doesn't have enough features
En de output van X? Dus wat X op het scherm kalkt als je het opstart (X 2> X.log), ook te vinden in /var/log/XFree86*.log.
http://bserver.dhs.org:4000/~blacky/XFree86.0.logOp zaterdag 28 juli 2001 05:23 schreef deadinspace het volgende:
En de output van X? Dus wat X op het scherm kalkt als je het opstart (X 2> X.log), ook te vinden in /var/log/XFree86*.log.
http://bserver.dhs.org:4000/~blacky/XFree86.8.log
code:
1
2
3
4
5
| _ _ _ _ | | _(_) ___| | _| | | |/ / |/ __| |/ / | | <| | (__| <|_| |_|\_\_|\___|_|\_(_) |
sorry
Die XFree86.8.log eindigt in dat hij je muis niet kon vinden, dus ik neem aan dat niet de output van je laatste poging is. Ik kan zo snel vrij weinig fouts ontdekken aan XFree86.0.log en XF86config-4.
Draai eens zo'n app die OpenGL doet, en geef dan eens de output van '/usr/sbin/lsof | grep <programmanaam | grep libGL', en de output van 'ls -l /usr/lib/*GL*'.
Draai eens zo'n app die OpenGL doet, en geef dan eens de output van '/usr/sbin/lsof | grep <programmanaam | grep libGL', en de output van 'ls -l /usr/lib/*GL*'.
alvast bedankt dat je me probeert te helpen 
hier is de output voor de ls -l /usr/lib/*GL*
http://bserver.dhs.org:4000/~blacky/GL.txt
output van lsof:
http://bserver.dhs.org:4000/~blacky/lsof.txt
hier is de output voor de ls -l /usr/lib/*GL*
http://bserver.dhs.org:4000/~blacky/GL.txt
output van lsof:
http://bserver.dhs.org:4000/~blacky/lsof.txt
Mmm, de GL libs lijken goed te zitten.
Kijk eens naar de output van '/usr/sbin/lsof | grep gltron | grep card'. Je moet dan letten op files als /dev/card0 (deze hebben met DRI te maken afaik). Vergelijk ook eens de output van lsmod van voor en tijdens gltron, of de 3dfx/tdfx modules ook daadwerkelijk gebruikt worden.
Verder noemde je programma's traag. Wat is traag? Hoeveel fps doet gltron op 1024x768, en wat voor hardware heb je?
Kijk eens naar de output van '/usr/sbin/lsof | grep gltron | grep card'. Je moet dan letten op files als /dev/card0 (deze hebben met DRI te maken afaik). Vergelijk ook eens de output van lsmod van voor en tijdens gltron, of de 3dfx/tdfx modules ook daadwerkelijk gebruikt worden.
Verder noemde je programma's traag. Wat is traag? Hoeveel fps doet gltron op 1024x768, en wat voor hardware heb je?
met traag bedoel ik dus 1 fps ofzo 
het is een celly 433@488, 384MB ram, 3Dfx banshee 16MB (pci)
tijdens gltron word enkel /dev/tty1 en /dev/dsp gebruikt, en lsmod geeft aan bij Used: 3dfx 0 en tdfx 1
de tdfx module word dus gebruikt door Xfree, ik had verwacht dat gltron automatisch de 3dfx module zou gebruiken, maar dat doet hij blijkbaar niet, ook heb ik helemaal geen /dev/card0 misschien moet ik ff met MAKEDEV aan de slag?
[edit]
ik heb wel een /dev/dri/card0
het is een celly 433@488, 384MB ram, 3Dfx banshee 16MB (pci)
tijdens gltron word enkel /dev/tty1 en /dev/dsp gebruikt, en lsmod geeft aan bij Used: 3dfx 0 en tdfx 1
de tdfx module word dus gebruikt door Xfree, ik had verwacht dat gltron automatisch de 3dfx module zou gebruiken, maar dat doet hij blijkbaar niet, ook heb ik helemaal geen /dev/card0 misschien moet ik ff met MAKEDEV aan de slag?
[edit]
ik heb wel een /dev/dri/card0
laatste keer, beloofdOp zondag 29 juli 2001 00:18 schreef Apache het volgende:
code:
1 2 3 4 5 _ _ _ _ | | _(_) ___| | _| | | |/ / |/ __| |/ / | | <| | (__| <|_| |_|\_\_|\___|_|\_(_)
sorry
Ik weet niet hoe snel dat kaartje is, maar 1fps is wel erg traag. Dat is meer een typische OpenGL-software rendering framerate.
En bij mij wordt /dev/dri/card0 en de DRI module wel gebruikt door een OpenGL app, dus iets zegt me dat DRI nog niet helemaal werkt bij jou:
Ik maak uit je ondertitel op dat je debian gebruikt. Zo ja: welke? En doe dan eens 'dlocate /usr/lib/libGL.so.1.2.0'
En bij mij wordt /dev/dri/card0 en de DRI module wel gebruikt door een OpenGL app, dus iets zegt me dat DRI nog niet helemaal werkt bij jou:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| root@something root# lsmod | grep mga mga 98752 1 root@something root# glxgears > /dev/null & [1] 9694 root@something root# lsmod | grep mga mga 98752 2 root@something root# |
code:
1
2
3
4
| marcelm@something marcelm$ /usr/sbin/lsof | grep glxgears | grep card glxgears 9697 marcelm mem CHR 226,0 64643 /dev/dri/card0 glxgears 9697 marcelm 4u CHR 226,0 64643 /dev/dri/card0 marcelm@something marcelm$ |
Ik maak uit je ondertitel op dat je debian gebruikt. Zo ja: welke? En doe dan eens 'dlocate /usr/lib/libGL.so.1.2.0'
de tdfx module word gebruikt voor DRI van X, banshee is misschien wel niet meer het laatste nieuwe kaartje maar gltron haal ik wel 80+ fps normaal gezien.
bclient:/home/blacky# dlocate/usr/lib/libGLso.1.2.0
mesag3-glide2: /usr/lib/libGL.so.1.2.0
ik draai debian testing, mijn kaart heeft al onder een andere distro gewerkt maar die beviel mij niet, toen werd alles ingesteld tijdens de installatie.
bclient:/home/blacky# dlocate/usr/lib/libGLso.1.2.0
mesag3-glide2: /usr/lib/libGL.so.1.2.0
ik draai debian testing, mijn kaart heeft al onder een andere distro gewerkt maar die beviel mij niet, toen werd alles ingesteld tijdens de installatie.
Ah, je OpenGL libs komen dus uit mesag3-glide2, de mijne uit xlibmesa3.
De glide libs zijn iig 3dfx-only, dat weet ik wel, maar ik weet zo niet zeker hoe hun functionaliteit was met XFree 4. Je zou kunnen proberen xlibmesa3 te installen (beste via dselect ivm dependancies). Deze conflicts met mesag3-glide2, dus die wordt dan automatisch verwijderd. Noteer wel goed wat er allemaal geinstalleerd/verwijderd wordt, zodat je het later terug kunt zetten als dat nodig is.
* deadinspace weet helaas niet precies hoe dat zit met dat 3dfx/glide gebeuren...
De glide libs zijn iig 3dfx-only, dat weet ik wel, maar ik weet zo niet zeker hoe hun functionaliteit was met XFree 4. Je zou kunnen proberen xlibmesa3 te installen (beste via dselect ivm dependancies). Deze conflicts met mesag3-glide2, dus die wordt dan automatisch verwijderd. Noteer wel goed wat er allemaal geinstalleerd/verwijderd wordt, zodat je het later terug kunt zetten als dat nodig is.
* deadinspace weet helaas niet precies hoe dat zit met dat 3dfx/glide gebeuren...
ok thx, ik ben nu ff aan het upgraden naar unstable, en daarna ga ik het ff proberen, alvast bedankt 
en als het niet lukt is er nog altijd win98
en als het niet lukt is er nog altijd win98
Ik denk niet dat je hier unstable voor nodig hebt hoor, testing ligt al vrij dicht tegen unstable aan.Op dinsdag 31 juli 2001 01:03 schreef Apache het volgende:
ok thx, ik ben nu ff aan het upgraden naar unstable
Het heeft in een andere distro toch wel gewerkt? Dan moet het in Debian ook aan de praat te krijgen zijn namelijk. De vraag is alleen: hoe?en als het niet lukt is er nog altijd win98
ok, het werkt nu 
blijkbaar had ik dus geen glide nodig
maar die xlibmesa3
ze maken het toch moeilijk
bedankt voor al je hulp
blijkbaar had ik dus geen glide nodig
ze maken het toch moeilijk
bedankt voor al je hulp
Fijn dat ik kon helpen. Wat voor framerate haal je nu in gltron?
En voor het geval dat je nu unstable draait: weet waar je aan begint. Meestal is het net testing, maar dan met ietsje meer bugs in progsels, maar het kan dus voorkomen dat na een update iets cruciaals kapot is (het is immers unstable - alle nieuwe packages komen hier in terecht). Zo zijn het afgelopen jaar al kapot geweest in unstable: libc (niks werkt meer), perl (belangrijke dingen werken niet meer), ssh (je kan niet meer remote inloggen op andere compus), libpam (je kan niet meer inloggen op je computer). Ik zeg niet dat je het niet moet draaien, maar ik zeg wel dat je iig een stel bootflops bij de hand moet houden.
En voor het geval dat je nu unstable draait: weet waar je aan begint. Meestal is het net testing, maar dan met ietsje meer bugs in progsels, maar het kan dus voorkomen dat na een update iets cruciaals kapot is (het is immers unstable - alle nieuwe packages komen hier in terecht). Zo zijn het afgelopen jaar al kapot geweest in unstable: libc (niks werkt meer), perl (belangrijke dingen werken niet meer), ssh (je kan niet meer remote inloggen op andere compus), libpam (je kan niet meer inloggen op je computer). Ik zeg niet dat je het niet moet draaien, maar ik zeg wel dat je iig een stel bootflops bij de hand moet houden.
ik haal nu tussen de 70 en de 110 fps bij gltron 
and living on the edge rocks
k'heb al meerdere malen mijn linux install moeten fixen (who needs ext2 support in the kernel
), blijkbaar was er net een upgrade naar Xfree 4.1.0 en opengl werkt nog steeds
and living on the edge rocks
k'heb al meerdere malen mijn linux install moeten fixen (who needs ext2 support in the kernel
110? Heb jij dan de gltron van de gltron site gedowned ofzo? Want (een blijkbaar erg oude versie van) gltron zit ook in Debian, maar die geeft niet meer dan 100 fps weer.Op dinsdag 31 juli 2001 19:10 schreef Apache het volgende:
ik haal nu tussen de 70 en de 110 fps bij gltron
heheand living on the edge rocks
k'heb al meerdere malen mijn linux install moeten fixen (who needs ext2 support in the kernel)
Ah, zit XFree 4.1.0 erin nu? Er was inderdaad sprake van dat die een dezer dagen erin zou komen (ik draai al bijna 3 weken 4.1.0, via de onofficiele debs).blijkbaar was er net een upgrade naar Xfree 4.1.0 en opengl werkt nog steeds
Maar even iets anders: kun jij nu ook fatsoenlijk UT draaien? Bij mij werkt het namelijk heel slecht.
Ook merk ik dat als er maar iets draait dat wat cpu trekt (gkrellm, xmms, galeon, gnapster), dat dan meteen de framerate in elkaar zakt, en schokt het spel (ook als de framerate nog acceptabel is. Ik merk dit met zowel Q3A als gltron.
yup, gltron van www.gltron.org die versie die bij debian zat ging zelfs niet fullscreen 
ik heb nog niets tegelijk gedraaid met een van de games, k'heb al sof gedraaid maar dit gaat erg slecht (waarschijnlijk driver prob, banshee doet enkel single texturing, en met die drivers probeer hij dual te doen denk ik
)
volgende maand heb ik een nieuwe pc met gfII dan heb ik ook meteen goede up2date drivers voor mijn kaart
UT draaide niet slechter bij mij dan QIII, zolang ik geen water of andere transparante effecten zie is de framerate beter dan onder windows.
ik heb nog niets tegelijk gedraaid met een van de games, k'heb al sof gedraaid maar dit gaat erg slecht (waarschijnlijk driver prob, banshee doet enkel single texturing, en met die drivers probeer hij dual te doen denk ik
volgende maand heb ik een nieuwe pc met gfII dan heb ik ook meteen goede up2date drivers voor mijn kaart
UT draaide niet slechter bij mij dan QIII, zolang ik geen water of andere transparante effecten zie is de framerate beter dan onder windows.
Mja, bij mij draait Q3 als een zonnetje (ietsje sneller dan in windows), maar UT draait echt bagger. Het is lelijk (beetje alsof ik het in 256 kleuren speel en wat renderings fouten), en meer dan 15 keer zo traag als in windows. In windows draaide het ooit wel goed (nu bluescreent hij om de 5 muisklikken, ook na een format C:, herinstall).
Ik kan UT gewoon beter in software rendering mode spelen
Ik kan UT gewoon beter in software rendering mode spelen
Pagina: 1