probleem na plaatsen nieuwe voeding/PSU iMac 27inch A1312

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn iMac startte gedurende enkele weken altijd moeilijker op. Ik moest meerdere malen op de power button duwen alvorens hij opstartte tot hij plots helemaal niet meer startte.

Ik las dat een mogelijke oorzaak de Power Supply Unit (PSU) zou kunnen zijn en heb deze dus vervangen.
Tot mijn grote vreugde startte de iMac terug op maar ik hoorde wel enkele vreemde geluiden binnenin.

Toevallig was er een update waardoor de iMac moest heropstarten en dan terug die vreemde knarsende geluiden, een klik en dan niks meer.

Ik hoopte dat het probleem aan een slechte PSU lag en bestelde dus een nieuwe bij een andere leverancier.
Teru geïnstalleerd, geen rare geluiden en een perfect werkende iMac.

De dag erop nog steeds alles ok, tot de iMac in slaapmodus was ingesteld en de iMac terug "dood" was.

Alles er opnieuw uitgehaald, 10 sec op de power button gedrukt, en een halve dag gewacht om opnieuw te installeren maar de iMac geeft geen kik :(

Iemand suggesties?? Dank bij voorbaat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:40

nelizmastr

Goed wies kapot

A1312 is wel erg algemeen. Welk modeljaar?

Verder klinkt het alsof je een issue in je stroomcircuit hebt die mogelijk kortsluiting veroorzaakt. Dat wordt dan mogelijk een reparatie van het moederbord, beter gezegd afschrijving van de machine. Als er ook nog een H6970M in zit (hebben de 2011 modellen) dan is dat niet eens erg, want die gaat toch altijd kapot.

I reject your reality and substitute my own