Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beeld-output server streamen/casten naar meerdere schermen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Atmoz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:59

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Voor een project zou ik graag het beeld (liefst meerdere "bureaubladen" van 1920x1080) van één server naar meerdere (4, 5 of misschien wel 8 ofzo) tv's aan de muur sturen. De tv's hangen op meerdere etages (waar wel overal bekabeld ethernet beschikbaar is) en de server (1tje dus!) staat ergens centraal.

Op de server draaien programma's en websites (dashboards met informatie) die ik dus graag naar die tv's "cast".

Ik zie hierin een paar "problemen", namelijk:

1. hoe krijg ik die server zover dat die zoveel schermen (bureaubladen) kan hebben? Op ieder scherm komt een ander programma en/of website te draaien, dus het kunnen c.q. mogen geen kopieën van één scherm zijn...
2. hoe krijg ik vervolgens dat beeld bij al die tv's? (is daar bijvoorbeeld software voor?)
3. wat moet er bij die tv's komen aan hardware om dit mogelijk te maken? (zijn er bijvoorbeeld een soort Chromecast-achtige kastjes die dit mogelijk zouden kunnen maken?

Uit mijn ervaring weet ik dat ik normaliter per beeldscherm een hardwarematige videokaart(uiting) nodig heb om natuurlijk dat beeld naar de monitor te sturen.
In dit geval zou ik me kunnen voorstellen dat dit niet perse hoeft, en dat je een soort "virtual-screen" moet kunnen hebben die je vervolgens naar een van de display's stuurt.

Zelf heb ik geen ervaring met Google Chromecast, maar volgens mij is het daarmee niet direct mogelijk wat ik wil. Googlen leverde in ieder geval niets op behalve het standaard "media-stream-verhaal" vanuit NAS, etc...

Wie heeft hier wel een goed idee over? _/-\o_

Alle reacties

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:31
Zoek eens op ‘digital signage’ en dat in combinatie met een raspberry pi.... moet je een heel eind mee komen

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:16

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Websites is vrij simpel natuurlijk, zorg dat de TV een browser aan boord heeft, of hang er een simpel apparaat aan dat dat heeft (raspberry pi bijvoorbeeld) en je zit gebakken.

Als er op de server een of ander programma draait waarvan de weergave gedeeld moet worden is dat wel iets lastiger. Als dat maar een beperkt aantal is zou je die wel gewoon op de traditionele manier kunnen doen (dus met schermen die rechtstreeks aan de server hangen).

Verder inderdaad eens zoeken op 'digital signage' en 'narrowcasting'.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
Ah, kijk aan! Van de term (digital signage) had ik nog nooit gehoord.

Thanks!!!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:46
1. Virtuele Display Drivers. (of je knoopt daadwerkelijk meerdere monitoren aan die PC)
2. Iets als OBS bijvoorbeeld?
3. Niets, als ze de OBS streams kunnen spelen. Maar een RPI of Thin client als het meer standalone moet zijn.

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:33
@jeroen3 maar met OBS heb je een metric shit ton aan resources nodig om 8 individuele streams te gaan aanbieden. en dan heb je nog steeds fysiek(virtueel) de displays nodig om live te kunnen streamen, wat ook best wat resources kost.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:46
Je kunt ook TightVNC gebruiken, maar dan heb je wel een client nodig achter elk scherm.

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:58
Wat voor server is het? Als het een *nix machine is kun je misschien ook wel werken met een paar rpi's bij de TV's en remote X.

• Atmoz

Atmoz

Techno!!

Topicstarter
jeroen3 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:09:
1. Virtuele Display Drivers. (of je knoopt daadwerkelijk meerdere monitoren aan die PC)
2. Iets als OBS bijvoorbeeld?
3. Niets, als ze de OBS streams kunnen spelen. Maar een RPI of Thin client als het meer standalone moet zijn.
Meerdere monitoren eraan hangen gaat niet lukken omdat ik dan:
1. zeer veel videokaarten nodig heb
2. veel te lange kabels (en dus naar dure glasvezel-HDMI-oplossingen moet gaan zoeken)
supersnathan94 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:16:
@jeroen3 maar met OBS heb je een metric shit ton aan resources nodig om 8 individuele streams te gaan aanbieden. en dan heb je nog steeds fysiek(virtueel) de displays nodig om live te kunnen streamen, wat ook best wat resources kost.
Hmzzz ok, dus dat gaat 'm ook niet worden...
jeroen3 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:40:
Je kunt ook TightVNC gebruiken, maar dan heb je wel een client nodig achter elk scherm.
Een client in de vorm van een Rpi zou nog betaalbaar c.q. doenbaar zijn, maar overal echte PC's is wat veel van 't goede O-)
BernardV schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 16:35:
Wat voor server is het? Als het een *nix machine is kun je misschien ook wel werken met een paar rpi's bij de TV's en remote X.
Het is een Windows server.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
LG heeft leuke digital signage schermen, een aantal ook met bv WebOS.
Sommige hebben een browser, dan kun je daarin eea maken/weergeven.

Anderen kunnen ook een stream ophalen, dan kun je met een simpele HDMI encoder eea streamen (rtsp of multicast)

Derde optie is een 'dom' scherm nemen met een simpele intel computestick, of een mini atom achtige PC oid, en daar bv Xibo client op draaien.
Pagina: 1