Abo opgezegd, daarna melding dat incasso is mislukt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
Ik heb recentelijk mijn abonnement opgezegd. Dit leek goed verlopen te zijn en ik heb ook de kosten van het niet gebruikte deel van het jaar inmiddels teruggestort gekregen.

Echter ontvang ik zojuist een email en een DM met de volgende mededeling:
Automatische incasso Tweakers Hero-abonnement mislukt

Beste Rannasha,

Helaas is de automatische incasso voor de periode 15-01-2019 tot 15-01-2020 van je Hero-abonnementmislukt. We verzoeken je het verschuldigde bedrag alsnog binnen 14 dagen te betalen via de onderstaande betaalpagina:
https://tweakers.net/abonnementen/betalen/66592

Als de betaling uitblijft vervalt je abonnement maar blijft de verplichting bestaan om deze betaling te voldoen,zoals ook gemeld in de voorwaarden die bij het abonnement behoren.

Hopend je voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,

Tweakers

Als je vragen hebt kun je reageren op deze e-mail, de Abonnementen FAQ bekijkenof een topic openen in het forum.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rannasha schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:48:
Ik heb recentelijk mijn abonnement opgezegd. Dit leek goed verlopen te zijn en ik heb ook de kosten van het niet gebruikte deel van het jaar inmiddels teruggestort gekregen.
Het gekke is dat de bijbehorende betaling als 'geannuleerd' staat gemarkeerd in onze database. En dus effectief dat dit abonnement vanaf 15-01 t/m 29-06 als niet-betaald wordt gezien.

Waarom je nu ineens die melding krijgt is me overigens niet duidelijk. Wellicht is er door handeling van het terugbetalen de status van de betaling bij onze betaalprovider verandert, en dan op zo'n manier dat wij 'm aan onze kant nu als een volledig geannuleerde betaling zien... En die statusverandering was natuurlijk pasgeleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:53

Rannasha

Does not compute.

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:20:
[...]

Het gekke is dat de bijbehorende betaling als 'geannuleerd' staat gemarkeerd in onze database. En dus effectief dat dit abonnement vanaf 15-01 t/m 29-06 als niet-betaald wordt gezien.

Waarom je nu ineens die melding krijgt is me overigens niet duidelijk. Wellicht is er door handeling van het terugbetalen de status van de betaling bij onze betaalprovider verandert, en dan op zo'n manier dat wij 'm aan onze kant nu als een volledig geannuleerde betaling zien... En die statusverandering was natuurlijk pasgeleden.
Ik heb even mijn bankrekening gechecked en de incasso is op 17-01 uitgevoerd, dat komt dus aardig overeen met de verlengingsdatum van 15-01. De annulering heb ik op zaterdag (29-06) doorgegeven en de terugbetaling van een deel van het bedrag is gisteren binnengekomen op mijn rekening.

Kan ik de email veilig negeren zonder dat er een bezoekje van de GoT-Knokploeg op volgt? :)

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Rannasha schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:51:
Ik heb even mijn bankrekening gechecked en de incasso is op 17-01 uitgevoerd, dat komt dus aardig overeen met de verlengingsdatum van 15-01. De annulering heb ik op zaterdag (29-06) doorgegeven en de terugbetaling van een deel van het bedrag is gisteren binnengekomen op mijn rekening.
En daar kregen wij waarschijnlijk vanochtend een terugkoppeling over... met als gevolg een foute conclusie van onze code :)
Deze neemt blijkbaar aan dat de betaling als geheel is geannuleerd ipv (gedeeltelijk) terugbetaald.
Kan ik de email veilig negeren zonder dat er een bezoekje van de GoT-Knokploeg op volgt? :)
Ja, en je hoeft sowieso niks te (meer) betalen.