Welke 2de hands videokaart van 100-150 gulden?

Pagina: 1
Acties:

• Roy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:40

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ik heb op mijn kamer een oude computer staan (nu nog P90, wordt een 166mmx, 16mb) en nu wil ik daar ook graag een andere (2de hands) videokaart in. Maar welke kan ik voor ƒ100 - ƒ150 krijgen?
Ik dacht aan een Diamond Stealth III S540, of een Viper V550, of zijn er voor dit bedrag nog betere kaarten verkrijgbaar ??
De computer wordt vooral gebruikt voor lichte spelletjes, visual effects van Winamp en hopelijk als het met die 'nieuwe' videokaart lukt, ook DVD's. (zou dat lukken ??)

Tnx.

Inderdaad...

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Neem een v2 en als kan een v3-2000
lopen de meeste spellen weer redelijk.

Had zelf een Cyrix166Mx 32MB en een v3-2000 en quake2 liep goed op 60 Fps en de meeste winamp plugins ook.

Eppie

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Ondersteunt die ook dvd playback ??
Die V3-2000 is toch Pci ?? Want er zit namelijk geen agp slot op.

Ik zal eens kijken of ik die ook voor dat bedrag kan krijgen, bedankt !

Inderdaad...

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Ik meende van wel.

Eppie

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Voodoo 3 2000 is er in PCI en AGP versie.
Of de PCI versie ook '2000' heet weet ik niet. Je hebt een nieuwe voor dat geld.

Ben heel tevreden met mijn Voodoo 3 2000 PCI.
Meer heeft trouwens ook geen nut op een 166mmx.

Als ik jou was zou ik ook kijken naar een geheugen upgrade (64MB?)

Mijn systeem:

233mhz overdrive
128 MB
13 GB Maxtor 7200 tpm
Voodoo 3 2000 PCI

Niet teveel geld steken in een oud systeem
( zie boven ) Daar krijg je spijt van...

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Bert V -> Ik ga er niet al teveel aan uitgeven, maar het hele systeem heeft me maar 100 gulden gekost, en ik heb het geld er niet voor over om een hele nieuwe computer te kopen, want deze (PII 350) is nog wel ff snel genoeg. En ik vind het makkelijk om zo'n klein computertje op m'n kamer te hebben.

Maar ik zag vandaag een aanbieding: Voodoo3-3000pci voor ƒ 199, helemaal nieuw !! of een Creative TNT2 voor ƒ 229. Ik denk dat ik een van die twee haal.
Maar... Welke is beter/sneller ?????

Inderdaad...

• BertV
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-08 08:03

BertV

Handgemaakt

Eerlijk: geen idee!

Je moet gewoon beseffen dat het zonde is om een 'dure snelle videokaart' in een oude computer te zetten.

Ik zou gewoon gaan voor de iets goedkopere 3dfx

Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

De voodooo3 werkt beter met jouw processor. Ik heb gister net de 2000 pci opgehaald (ik moest ff een testkaartje hebben). Die is in ieder geval nog jaren te gebruiken als goede 2d kaart en 3d ziet er ook leuk uit.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Verwijderd

Het leuke van een Voodoo 3 is dat je hem echt hardcore kan tweaken, mijn v3 2k AGP loopt normaal op 143Mhz, maar met een 4 by 4 cm fan op de heatsink te schroeven loopt ie nu op 185Mhz stable!
Dus ietsje sneller dan een standaard v3 3500!

• Roy

Roy

Hobbies?

Topicstarter
Nou, ik heb toch maar de Voodoo3-3000pci besteld, als het goed is krijg ik hem morgen, benieuwd of het een beetje draait. En hopelijk heb ik volgende week de nieuwe processor, en dan ben ik weer een maandje blij :) :)
Maar daarna nog even een dvd-speler een een tv-kaart en dan kan mijn tv en stereo de deur uit !!

Thanx, mzzl !!

o ja, en ik heb nog ff 24mb RAM (nu totaal dus 40) uit m'n pa's computer gejat, merkt ie toch niet :P (hoop ik !)

Inderdaad...

Pagina: 1