IPhone 6 gevonden, helemaal leeg, geen sim. Hoe vind ik de e

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 24-05 18:08
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een IPhone 6 gevonden. Scherm kapot, wel werkend, helemaal leeg.

Aangemeld bij gevonden voorwerpen. Tevens Apple gebeld, maar zij wilden de eigenaar geen bericht sturen.

Gisteren eens opgeladen, nieuwe os update en nu is de telefoon gelocked. Dit kan op imei bij deze os versie, vorige os versie niet. De eigenaar wil de telefoon dus wel terug. Helaas geen bericht van de eigenaar.

Siri niet beschikbaar, geen internet verbinding.

Hoe kan ik toch de eigenaar vinden, of hij/zij mij laten vinden?

[ Voor 5% gewijzigd door holl op 04-07-2019 20:22 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Niet vrees ik. Als Apple je geen gegevens wil sturen dan houd het wel een beetje op!

Kudos voor je pogingen btw

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-06 20:01
Je kan de telefoon beter laten recyclen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter36
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-06 15:29
Simkaart eruithalen, misschien wil een provider wel meewerken?

edit: Titel niet gelezen 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door Wouter36 op 07-07-2019 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01-06 11:46

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

imei staat toch achterop op een iPhone? https://support.apple.com/en-us/HT204073

opties met risico's
1- imei invullen op stopheling.nl Wacht niet doen, want dan raak je onterecht in de problemen. Zij (politie) denken dan dat je het heb gestolen.
2- imei op tweakers.net plaatsen imei-fraude ligt op de loer. Dan zijn er opeens twee telefoons met identieke imei-codes. Een gekopieerd en een origineel.

[ Voor 14% gewijzigd door MedionAkoya op 04-07-2019 21:47 ]

Trein?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik denk dat de eigenaar na een half jaar al een andere telefoon heeft. Het locken is waarschijnlijk meer een actie om te voorkomen dat de foto's en dergelijke in verkeerde handen vallen.

Wat je nog zou kunnen proberen is om op de 'Noodgeval' knop te drukken, misschien dat je via daar naar het Medische ID kunt gaan. Als het is ingesteld krijg je de naam van de eigenaar. En met een beetje geluk zul je daar ook een of meer telefoonnummers van belangrijke personen terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

aanhouden zodat find my iphone werkt ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
Telefoon was geheel leeg. Geen foto's oid, geen noodnummer. Ik heb een simkaart erin gedaan zodat internet actief is. Misschien wordt er een bericht gestuurd

Stop heling toch geprobeerd. Imei niet bekend

Jammer dat Apple de eigenaar geen bericht wil sturen om contact op te nemen met mij. Ze weten wie de eigenaar is adv imei, maar mogen niets doen ivm privacy

[ Voor 7% gewijzigd door holl op 04-07-2019 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-06 21:46
^^ AVG de andere kant op.
Maar is het niet te proberen dat bv Apple contact opneemt met de vorige eigenaar. Dat ze jouw gegevens niet geven aan de eigenaar en jou niet de gegevens van de originele eigenaar snap ik. Maar het zou zelfs een anonieme ruil kunnen zijn via bijvoorbeeld een gemeente/politie/Apple store etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:53
holl schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:49:
Telefoon was geheel leeg. Geen foto's oid, geen noodnummer. Ik heb een simkaart erin gedaan zodat internet actief is. Misschien wordt er een bericht gestuurd

Stop heling toch geprobeerd. Imei niet bekend

Jammer dat Apple de eigenaar geen bericht wil sturen om contact op te nemen met mij. Ze weten wie de eigenaar is adv imei, maar mogen niets doen ivm privacy
[off-topic]Hoe hypocriet van een big-data grootverzamelaar om dit op privacy te gooien[/off-topic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:33

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Als je hier een melding van hebt gedaan en één jaar is verstreken zonder claim van de eigenaar mag je het houden en mee doen wat je wil.

https://www.verlorenofgevonden.nl/wat-zegt-het-wetboek

Je kan altijd contact proberen te leggen met de provider van de simkaart die er in zat en vragen of zei een meldingen kunnen maken bij de vorige eigenaar zonder dat ze eerst jou vertellen van wie de simkaart eerst was.

[ Voor 36% gewijzigd door 42dpi op 04-07-2019 23:10 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
Er zat helaas geen simkaart in.. helemaal leeg, geen simkaart, maar niet als gestolen geregistreerd.

Tenzij iemand nog een goed idee heeft, bewaar ik de telefoon nog een half jaar, dan ruim ik deze op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:40
bszz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 23:03:
[...]

[off-topic]Hoe hypocriet van een big-data grootverzamelaar om dit op privacy te gooien[/off-topic]
Big data grootverzamelaar? Ben je in de war met Google? Privacy is het verdienmodel van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Steven.w schreef op zondag 7 juli 2019 @ 15:29:
[...]

Big data grootverzamelaar? Ben je in de war met Google? Privacy is het verdienmodel van Apple.
don't feed the tr......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@holl Inleveren bij de gemeente waar je het hebt gevonden

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holl
Ik heb het bij de gemeente online aangegeven. Bewaar de telefoon thuis. Vrees dat de eigenaar niet te vinden is.
Helaas, maar heb er genoeg tijd aan besteed. Nog half jaartje wachten, dan ruim ik de telefoon op (kapot scherm, vast brakke accu, dan is die ook niets meer waard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:09

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Als het goed is heeft de oude eigenaar zijn appleid nu een melding gegeven van dat jij de iphone hebt aangezet en de gps locatie.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiDo78
  • Niet online
Falcon schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:41:
Als het goed is heeft de oude eigenaar zijn appleid nu een melding gegeven van dat jij de iphone hebt aangezet en de gps locatie.
Dat betwijfel ik. Hoe moet dat ding communiceren? Zonder SIM-card werkt internet over de GSM module niet en dat ding zal ook niet zonder toestemming van de eigenaar verbinden met een onbekend (en toevallig onbeveiligd) netwerk. Dus nee, die vlieger zal niet op gaan.

Wat natuurlijk wel zou kunnen is dat die telefoon via bluetooth verbinding zoekt met een willekeurig ander Apple apparaat om te melden dat hij geen andere communicatie-methoden heeft en of dat andere apparaat even zijn serienummer en locatie wil doorbrieven. Apple is daar al wel mee bezig in iOS 13 / iPadOS 13. Maar gezien die versie nog uit moet komen (en een half jaar geleden ook nog niet voor developers beschikbaar was) lijkt het mij heel sterk dat die telefoon dat nu al kan. En dan is het ook heel toevallig dat er toevallig een ander iOS/iPadOS 13 apparaat in de buurt is.
Pagina: 1