Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 12-05 13:22
Ik zoek een?
Koptelefoon

Wat is je budget?
Mijn budget ligt rond de 150 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik zal de koptelefoon het meeste gebruiken voor gamen en in mindere maten muziek luisteren. Mijn eisen zijn:
Noise-cancelling, want er word in de huiskamer luid tv-gekeken en gesprekken gevoerd (een goede demping is daarom ook belangrijk, maar dat spreekt voor zich denk ik).
Een on-ear model. Over-ear kan ook bij nader inzien [zondag 0:14 7 julli edit]
Een afneembare AUX-kabel is een must, zodat ik die eenvoudig kan vervangen mocht deze kapotgaan (dat is namelijk bij mij altijd het eerste wat kapot gaat).

Bluetooth kan, maar hoeft niet, aangezien mijn huidige PC en een oudere PC die ik gebruik voor oudere games op 4:3 geen bluetooth aansluitingen hebben en ik voor de rest niet de bluetooth-aansluitingen van andere apparaten gebruik

Hoewel ik de koptelefoon eigenlijk het meeste ga gebruiken voor gamen, is een microfoon eraan vast geen must. Ik gebruik al een microfoon, de Trust GXT 210 en die bevalt me prima.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te kijken naar een Marshall over-ear model, maar ook de Sennheiser HD 500 en 600 modellen vielen op. Stel gerust andere modellen of merken voor. Dit is de eerste keer dat ik in deze prijsklasse een koptelefoon wil kopen. Ik kocht altijd modellen rond de 20 euro.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nee, zolang aan de gestelde eisen wordt voldaan binnen mijn budget en het geluid is ook nog goed ben ik happy. :)

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
Ik weet niet in hoeverre noise cancelling gaat werken voor in de huiskamer, echter een goede gesloten koptelefoon zal prima werken.

Gezien het achter een computer is kan je ook eens kijken naar een Beyerdynamic DT 770 Pro. (80 of 250 ohm)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheRie schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:01:

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
[i]Ik zal de koptelefoon het meeste gebruiken voor gamen en in mindere maten muziek luisteren. Mijn eisen zijn:
Noise-cancelling, want er word in de huiskamer luid tv-gekeken en gesprekken gevoerd (een goede demping is daarom ook belangrijk, maar dat spreekt voor zich denk ik).
Een on-ear model.
Een afneembare AUX-kabel is een must, zodat ik die eenvoudig kan vervangen mocht deze kapotgaan (dat is namelijk bij mij altijd het eerste wat kapot gaat).
[...]

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik zat te kijken naar een Marshall over-ear model, maar ook de Sennheiser HD 500 en 600 modellen vielen op. Stel gerust andere modellen of merken voor. Dit is de eerste keer dat ik in deze prijsklasse een koptelefoon wil kopen. Ik kocht altijd modellen rond de 20 euro.

Welke vragen heb je hier nog over?
Nee, zolang aan de gestelde eisen wordt voldaan binnen mijn budget en het geluid is ook nog goed ben ik happy. :)
Je stelt drie eisen en noemt dan de HD 500 en HD 600 modellen die aan geen van die drie eisen voldoen? Ik zou nog een keer goed nadenken wat je nu eigenlijk wilt.

De Sennheiser HD 25 II komt een stuk dichter in de buurt. Weliswaar geen noise cancelling maar wel goed geluiddempend. Alle onderdelen kunnen los geleverd en vervangen worden, is gesloten model en on-ear. En binnen jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
Cardinal schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:26:
Ik weet niet in hoeverre noise cancelling gaat werken voor in de huiskamer, echter een goede gesloten koptelefoon zal prima werken.

Gezien het achter een computer is kan je ook eens kijken naar een Beyerdynamic DT 770 Pro. (80 of 250 ohm)
Ik heb nu een gesloten model, weliswaar goedkoop, maar ik kan de TV toch nog prima verstaan.
Nog nooit van dat merk gehoord, maar dank voor de suggestie.
[b]downtime schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:41

Je stelt drie eisen en noemt dan de HD 500 en HD 600 modellen die aan geen van die drie eisen voldoen? Ik zou nog een keer goed nadenken wat je nu eigenlijk wilt.

De Sennheiser HD 25 II komt een stuk dichter in de buurt. Weliswaar geen noise cancelling maar wel goed geluiddempend. Alle onderdelen kunnen los geleverd en vervangen worden, is gesloten model en on-ear. En binnen jouw budget.
Ik dacht dat ik de eisen had gefilterd op bol.com. Niet dus...Dank voor de suggestie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wat @Cardinal zegt. Ik heb zelf ook een Beyer en dit is een fantastische hoofdtelefoon. Wordt ook heel veel gebruikt in de professionele audiowereld en de radiowereld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

TheRie schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 22:22:
[...]

Nog nooit van dat merk gehoord, maar dank voor de suggestie.
Beyerdynamic is bepaald geen onbekend merk maar, met Sennheiser en AKG, één van de drie grote Europese merken op het gebied van koptelefoons en microfoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
*Knip*, behulpzaam, maar niet de bedoeling. V&A houden we ook graag in V&A.

[ Voor 85% gewijzigd door Zeehond op 05-07-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
downtime schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 00:26:
Beyerdynamic is bepaald geen onbekend merk maar, met Sennheiser en AKG, één van de drie grote Europese merken op het gebied van koptelefoons en microfoons.
Bewijst maar weer dat ik niet bekend ben in deze prijsklasse 8)7

Kan iemand nog een aantal modellen voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
downtime schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 20:41:
[...]
De Sennheiser HD-25-II zou ik ook zeker aanraden, voornamelijk om de door jou al genoemde redenen. Ik heb deze koptelefoon nu zeven jaar en ben nu een aantal onderdelen zelf aan het vervangen. Ook is de koptelefoon erg licht en kan hij tegen een stootje.

Een kanttekening die ik wel zou willen maken, is dat deze koptelefoon minder comfortabel kan zijn als je brildragend bent. Na +/- 1.5 u dragen wordt het voor mij meestal wel oncomfortabel. Ik heb hier met de Beyerdynamic DT-770 geen last van, maar die is dan ook over-ear.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

oohh schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:12:
[...]

Een kanttekening die ik wel zou willen maken, is dat deze koptelefoon minder comfortabel kan zijn als je brildragend bent. Na +/- 1.5 u dragen wordt het voor mij meestal wel oncomfortabel. Ik heb hier met de Beyerdynamic DT-770 geen last van, maar die is dan ook over-ear.
De HD 25 II is zeker niet bijzonder comfortabel. Met een reden ook. Het is een professioneel type wat veel gebruikt wordt door geluidstechnici "on the road". Bij sportevenementen bijvoorbeeld.
Hij zit klemvast op het hoofd, is erg degelijk en alle onderdelen zijn los te bestellen, en heeft ook goed geluid. Maar comfort was geen prioriteit van de ontwerpers. Het is wel een professioneel type maar geen studiomodel voor mensen die de hele dag in een stoel zitten.
TheRie schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 16:35:
[...]

Bewijst maar weer dat ik niet bekend ben in deze prijsklasse 8)7

Kan iemand nog een aantal modellen voorstellen?
Lees je ook even in op noise cancelling. Noise cancelling doet geen wonderen. De TV en gesprekken zul je niet volledig wegfilteren omdat noise cancelling vooral goed werkt met monotone geluiden zoals van een auto, trein of vliegtuigmotoren. Die gesprekken zul je waarschijnlijk nog steeds kunnen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRie
oohh schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 17:12:
[...]

De Sennheiser HD-25-II zou ik ook zeker aanraden, voornamelijk om de door jou al genoemde redenen. Ik heb deze koptelefoon nu zeven jaar en ben nu een aantal onderdelen zelf aan het vervangen. Ook is de koptelefoon erg licht en kan hij tegen een stootje.

Hmm, misschien kan ik dan gaan voor de DT-770. Ik heb een paar oudere goedkope gepakt die ik nog had liggen, en over-ear is eigenlijk ook prima denk ik.
Pagina: 1