Game pc 900-1000 euro budget - Advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crumblz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 09:20
Dag allemaal,

na een heel wat jaartjes een game laptop te hebben gebruikt neem ik nu weer de stap naar een game pc.
Ik heb door de Best Buy Guides heen gekeken en op de verschillende fora rond gelezen en ben tot onderstaand gekomen. Zouden jullie hier een blik op willen werpen?

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil met deze pc gaan gamen. De games zoals The Witcher 3, Cyberpunk 2077 wanneer deze uitkomt, battlefield games.

Wat mag het systeem gaan kosten?
tussen de 900 en 1000 euro had ik zelf in gedachten, een beetje speling wat dat betreft.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf het volgende samen gesteld:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 134,90€ 134,90
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 75,-€ 75,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Ventus 6G OC€ 358,-€ 358,-
1BehuizingenFractal Design Define C€ 74,-€ 74,-
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 28,88€ 28,88
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 77,-€ 77,-
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 66,50€ 66,50
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 876,28

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb op dit moment geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Als de pc stiller kan dan ga ik daar voor, de pc komt namelijk in de woonkamer te staan.

Ga je overklokken?
Ben ik niet van plan.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben benieuwd wat jullie van deze build die ik nu heb samen gesteld vinden. Past dit uberhaupt allemaal bij elkaar?! Het is voor mij een tijdje geleden dat ik iets heb samen gesteld namelijk.
Ik sta open voor suggesties en aanbevelingen! Ik heb redelijk wat componenten heen en weer geswitcht en vervangen waardoor ik nu een beetje door de bomen het bos niet meer zie en bevestiging nodig heb of dit nu wel of niet goed is.

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via Crumblz op 06-11-2019 22:26)

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Dit is een prima build. Het mobo, kast en voeding zijn prima.

Als ik jou was zou ik wel nog een paar dagen met het bestellen van de PC. Op 7 juli komt AMD met de Ryzen 5 3600, die i7-niveau gameprestaties levert voor 200 euro. En op 9 juli brengt Nvidia de RTX 2060 Super uit, die 15% sneller is dan de RTX 2060 en meer RT-cores heeft voor 400 euro. en totaal ben je dan zo'n 105 euro meer kwijt, maar dan heb je wel een stuk betere prestaties en kan je die onderdelen later vervangen. Eventueel kan je dan nog die 28 euro op de koeler besparen en de stock koeler gebruiken van AMD, veel verschil maakt dat niet.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Dit is een prima build. Het mobo, kast en voeding zijn prima.

Als ik jou was zou ik wel nog een paar dagen met het bestellen van de PC. Op 7 juli komt AMD met de Ryzen 5 3600, die i7-niveau gameprestaties levert voor 200 euro. En op 9 juli brengt Nvidia de RTX 2060 Super uit, die 15% sneller is dan de RTX 2060 en meer RT-cores heeft voor 400 euro. en totaal ben je dan zo'n 105 euro meer kwijt, maar dan heb je wel een stuk betere prestaties en kan je die onderdelen later vervangen. Eventueel kan je dan nog die 28 euro op de koeler besparen en de stock koeler gebruiken van AMD, veel verschil maakt dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crumblz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-08 09:20
Bedankt voor de info! Dan wacht ik nog even geduldig af en kijk ik wat ik ga doen zodra de RTX 2060 Super uit is en de AMD 5 3600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolyPanther
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Afhankelijk van hoelang je verwacht met je PC te doen, en hoeveel spellen je tegelijk geïnstalleerd wil hebben, zou ik ook een grotere SSD nemen.

The Witcher 3 is geloof ik ergens rond de 40GB en het zou me niet verbazen als Cyberpunk al het dubbele wordt. Het zal vast niet lang duren voor spellen standaard > 100GB worden.

Ik ben zelf ook aan het kijken naar nieuwe componenten voor ongeveer hetzelfde budget, dit komt ook aardig overeen met de aanstaande BBG. [BBG] Juli Mainstream game pc . Misschien interessant om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-09 15:56

Vidra

Vragen?

Wij raden aan om heden ten dage een SSD van 1TB te kopen; tegenwoordig zijn die rond de EUR 110-140 wel te vinden en geen overbodige luxe.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Crumblz
Crumblz schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:56:
Bedankt voor de info! Dan wacht ik nog even geduldig af en kijk ik wat ik ga doen zodra de RTX 2060 Super uit is en de AMD 5 3600.
Als je voor de Ryzen 5 3600 gaat zou ik een ander moederbord nemen, B450 Tomahawk bijvoorbeeld
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk€ 98,90€ 98,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 98,90
, Deze heeft een BIOS flashback knop erop zitten dan kan je de bios updaten zodat die compatible is met de nieuwe Generatie ryzen. zonder dat je een CPU of GPU nodig hebt.

de door jouw gekozen moederbord kan je alleen de bios updaten als je een oude generatie Ryzen chip hebt. ( of je moet het laten doen door de retailer waar je hem koopt) maar dat neemt extra kosten met zich mee. Je kan ook andere Tweakers Lief aankijken, misschien heb je daar ook nog wat mazzel mee.
Pagina: 1