Kunststofkozijnen van kleur veranderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Wij hebben vorig jaar een huis gekocht en daar zitten aan de voorzijde op de eerste en tweede verdieping kunststofkozijnen geplaatst (de kozijnen staan vol op jet zuiden). Op de beganegrond en aan de achterzijde van het huis is alles nog wel van hout.

Wij komen nu op het punt dat dit jaar of volgend jaar het houtwerk geschilderd moet worden en wij zouden graag de huidige kleuren (wit/rood/groen) veranderen naar onze keuze (wit/blauw).

Voor de houten kozijnen is dat geen probleem, echter zijn wij voor wat betreft de kunststof kozijnen wat onzekerder. Voor zover wij hebben kunnen vinden zijn er 2 opties:
De kozijnen zelf opnieuw schilderen.
De kozijnen laten voorzien van nieuwe folie in de juiste kleur.

Over het zelf schilderen van de kozijnen is behoorlijk veel informatie en ervaringen te vinden, alleen vind ik maar weinig praktische informatie of gebruikers ervaringen over het laten vervangen van de folie op bestaande kozijnen.

Ik heb daarom de volgende vragen:
Zijn er mensen die ervaring hebben met het opnieuw plaatsen van folie op bestaande kozijnen (in een andere kleur), en zo ja, wat zijn jullie ervaringen.

Zijn er mensen die zelf hun kozijnen hebben geschilderd en zo ja, hoe vaak moeten jullie dit schilderwerk bijwerken t.o.v. Houten kozijnen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:01
Mijn schoonouders hebben vorige maand hun kunstof kozijnen aan de voorzijde (zuiden) allemaal laten voorzien van nieuwe folie.
Niet goedkoop maar geeft wel het mooiste resultaat.
De oude folie was in hun geval aan het loslaten op plekken en het was verkleurd.
Zij hebben geen andere kleur gekozen maar dat had wel gekund, zij wilden echter gewoon wit.

De kozijnen zien weer als nieuw en volgens de leverancier gaan ze zo weer zeker 15 jaar mee vol in de zon.

[ Voor 14% gewijzigd door GeeMoney op 04-07-2019 20:56 ]