Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• tedkeijzer
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-07-2022
Mijn vraag
Ik heb 2 Dagen geleden een ryzen 7 1700 cpu (nieuw) gekocht en een MSI b450m-pro m2 (2de hands) nu probeer ik mijn CPU in de socket te leggen blijft de helft uitsteken wet iemand waar dit aan kan liggen? Heb de socket al helemaal uitgeblazen en voor zover ik kan zien zijn alle pinnen van mijn CPU recht.

Beste antwoord (via tedkeijzer op 04-07-2019 18:41)

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Is mij ook wel eens gebeurd bij amd CPU,s en dit werd eigenlijk altijd veroorzaakt door kromme pennen.

soms zelfs zo licht krom dat je een vergrootglas nodig had om het te zien.

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 08:46
Hendeltje van het socket omhoog gedaan?
CPU in de juiste positie in het socket gelegd?

• tedkeijzer
Uszka schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:01:
Hendeltje van het socket omhoog gedaan?
CPU in de juiste positie in het socket gelegd?
Ja hendel staat loodrecht omhoog en 3hoekje zit in de goede hoek

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

foto?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09:47
je moet zorgen dat alle pinnetjes tegelijk in de socket kunnen vallen, als je hem iets scheef houdt tijdens het plaatsen lukt het vaak niet in één keer.

een heel klein beetje druk zetten mag wel btw

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• tedkeijzer
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/cxkgtcnxb0.jpg

Dit is de foto

Tens dit heb ik gedaan ik heb het meerdere keren geprobeert en ook druk gezet maar het lukte me niet

[ Voor 137% gewijzigd door Microkid op 04-07-2019 18:21 ]

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

Ik heb toch echt de indruk dat ik links een aantal kromme pinnen zie?

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • Beste antwoord

• Elmo_b
Is mij ook wel eens gebeurd bij amd CPU,s en dit werd eigenlijk altijd veroorzaakt door kromme pennen.

soms zelfs zo licht krom dat je een vergrootglas nodig had om het te zien.

• tedkeijzer
Oh en is het denken jullie verstandig dit zelf proberen te fixen? Of zal ik kijken of ik hem ergens langs kan brengen? En als ik hem zelf probeer te fixen hoe moet dat dan?

[ Voor 18% gewijzigd door tedkeijzer op 04-07-2019 18:44 ]

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

je kan natuurlijk proberen om hem vanaf de andere kant erin te laten glijden, wellicht moet je wat schuiven zodat de pinnen goed oplijnen.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is prima te doen ze weer recht te krijgen. Alleen voorzichtig zijn dat je niet te ver gaat en ze weer terug moeten. Doe dat 3x en ze kunnen breken. Als je netjes voorzichtig ietjes de pinnen beweegt is het geen enkel probleem. Heb zelf wel eens een CPU gedaan van iemand met 20 kromme pinnen.

• tedkeijzer
Vanaf de andere kant erin te schuifen? Hoe bedoel je dat?

Waarmee kan ik de pinnen het beste terugbuigen?

• Elmo_b
Het is mij altijd gelukt met een bankpasje en een vergrootglas.....
Heel soms een naald als er nog maar 1 of 2 krom waren.
Het meest belangrijke wat je nodig hebt als je dit zelf gaat doen is ....... geduld!!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Smile

tedkeijzer schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:45:
Vanaf de andere kant erin te schuifen? Hoe bedoel je dat?
Kijken of je de linkerkant (met mogelijk de kromme pinnen) eerst in de gaatjes kan krijgen.

• tedkeijzer
Ik had zelf al een bankpasje gepakt om ff te kijken of ze recht waren dit paste niet misschien met een aardappelschilmesje ofzo. Geduld heb ik hier (hoop ik wel voor) scheelt me weer geld :)

Microkid zal het vanavond ff proberen

[ Voor 9% gewijzigd door tedkeijzer op 04-07-2019 18:48 ]

• tedkeijzer
HET IS GELUKT! er zat een miniscuul vuiltje in mn socket die blokkeerde hem hij ging er nu helemaal perfect in!

Nu wel weer een probleem heb mn cpu 8 pins power aangesloten alleen nu heb ik nog een 4 pins over is deze ergens voor benodigd want mn systeem wilt niet opstarten🙄

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 11:47
Definieer niet opstarten? Wat gebeurt er wel/niet?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 10:02

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Zo te zien zit er linksboven op het moederbord een six 8 pin aansluiting. Heb je die aangesloten?

[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 05-07-2019 08:34 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

• tedkeijzer
Er gebeurt niets. Het enige wat werkt ook zonder de aan knop is het reset lampje

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-11 11:47
Voedingsschakelaar aan de achterkant van de voeding staat goed?

20-pin kabel staat goed?

Fans draaien niet?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11 11:20
tedkeijzer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:19:
HET IS GELUKT! er zat een miniscuul vuiltje in mn socket die blokkeerde hem hij ging er nu helemaal perfect in!

Nu wel weer een probleem heb mn cpu 8 pins power aangesloten alleen nu heb ik nog een 4 pins over is deze ergens voor benodigd want mn systeem wilt niet opstarten🙄
Een CPU 8-pins is geen bestaande connector, de 8-pins is een PEG connector voor de videokaart. Op je moederbord moet je 1 CPU 4-pins connector aansluiten. 2 kan, maar is niet nodig voor een 1700.

• tedkeijzer
Voedingschakelaar is omgeklapt naar de goed kant ja.

Voor de 20 pins kijk de foto

Fans draaien indd niet.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/p3lgwbe.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/09ov7k.jpg

De 2 pcie kabels zitten indd los voor een duidelijkere foto

Kgd er zit alleen een 8 pins slot op volgens mij?

[ Voor 19% gewijzigd door tedkeijzer op 05-07-2019 08:31 ]

• Bartosy
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 29-11 19:35
zit de 8 pin bij de cpu linksboven goed ?

[ Voor 29% gewijzigd door Bartosy op 05-07-2019 08:33 ]

• tedkeijzer
Heb de voesing van de videokaart even losgehaald voor de foto. En de 8 pins zit er helemaal in

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 21:37
En de aansluitingen onderaan tussen de videokaart en de voeding? Altijd gepriegel die kleine stekkertjes, wellicht eentje niet goed gepositioneerd of losgeraakt? Daarnaast de open-deur vraag: afstandbusjes gebruikt tussen de kast en het bord?

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• kgd92
Zoals ik al zij: Probeer eens een 4 pin bij de CPU power connector. Verder: merk en type voeding?

Verwijderd

Welke behuizing is dat? Het kan gezichtsbedrog zijn maar het lijkt net alsof het moederbord plat in de behuizing is gemonteerd. Heb je standoffs gebruikt?

• tedkeijzer
Heb al die kleine stekkertjes gedaan? Moeten die niet in een bepaalde volgorde ofzoiets?

Ja de stand offs waren al in de case geinstalleerd het is de antec dp301m

Ik zal de 4 pins ff proberen
Merk+type voeding cooler master real power m700

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ja, die stekkertjes moeten wel in een bepaalde volgorde. Die staat meestal wel ergens geprint op het moederbord en sowieso in de handleiding van het bord.

• tedkeijzer
Oh dat heb ik dus niet gedaan oeps...

Moet ik dan nog steeds die 4 pin gebruiken of kan ik gewoon de 8 pin gebruiken.

Had het trouwens wel zien staan maar snapte dr niets van? Kunnen jullie het ontcijferen xD

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/793yklqp.jpg

• kgd92
tedkeijzer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:39:
Heb al die kleine stekkertjes gedaan? Moeten die niet in een bepaalde volgorde ofzoiets?

Ja de stand offs waren al in de case geinstalleerd het is de antec dp301m

Ik zal de 4 pins ff proberen
Merk+type voeding cooler master real power m700
Aii, dat ding is antiek... Zou gewoon lekker een nieuwe voeding halen, dit is vragen om je dure PC te roosteren.

Zie dat deze voeding overigens wel een 8pins CPU-connector heeft. de CPU-connectoren zijn GEEN modulaire kabels, maar zitten aan de voeding vast, anders is het een PCI-E connector.

• tedkeijzer
Dat weet ik heb de niet modulaire kabels gebruikt maar moet ik nu die 4 pins nog gebruiken of gewoon die 8 pins?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zolang die 8 pin past zonder te forceren is het prima. Sommige oude voedingen hebben zowel een 4 als een 8 pin kabel i.p.v. 4+4.
En ja, die front panel kabeltjes moeten op die volgorde aangesloten. Kijk op de labeltjes en druk ze op de aangegeven positie. Je kunt je PC niet via de kast aanzetten als die stekkertjes niet goed zitten.

• kgd92
Zou in dit geval niet uit moeten maken, maar je zou beide eens kunnen proberen. Zelf zou ik de voeding helemaal niet meer aanzetten en een nieuwe halen, dit ding komt op zijn laatst uit 2010 en heeft zijn beste tijd inmiddels gehad. Wat betreft die stekkertjes, enige wat belangrijk is in de power switch goed installeren, anders gaat de PC inderdaad niet aan. Je kan ook nog even de polen van de powerswitch met een metalen schroevendraaiertje kortsluiten om een defecte aanknop uit te sluiten

• tedkeijzer
Oke dan doe ik die 8 pins weer terug.
Ben nu bezig ze in de goede volgorde te krijgen.
Ik heb deze bij iemand gekocht die hem uitvoerig getest heeft dus ik vertrouw het wel hij verkoopt op marktplaats meerdere voedingen en heeft meer als 100 goede recensies

Verwijderd

Even voor de goede orde zoals boven al opgemerkt: haal een nieuwe voeding! Deze voeding was bij verschijnen (real power serie) al niet best maar gezien de ouderdom zou ik hem al helemaal niet meer aan nieuwe apparatuur hangen.

• tedkeijzer
Oh kan ik hem nu ook niet een weekje of 2 gebruiken zo? Heb namelijk om precies te zijn nog 42 cent en ga er niet vanuit dat die gozer zn voeding zomaar terugneemt

• kgd92
Kan altijd, maar blijft een risico. Hang m in ieder geval alleen aan een geaard stopcontact. Weet niet wat je er voor betaald hebt, maar voor een paar tientjes heb je een nieuwe BeQuiet! voeding die de komende jaren prima mee kan. Heb je iets meer te besteden zou ik voor een Bitfenix Whisper gaan

Verwijderd

tedkeijzer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:56:
Oh kan ik hem nu ook niet een weekje of 2 gebruiken zo? Heb namelijk om precies te zijn nog 42 cent en ga er niet vanuit dat die gozer zn voeding zomaar terugneemt
Je kunt alles proberen met het risico dat andere onderdelen stuk gaan. Tip: kijk voortaan eerst hier bij Vraag en aanbod en laat marktplaats links liggen tenzij je volledig op de hoogte bent van de materie.
Probeer eens de combinatie uit de behuizing, op een niet geleidende ondergrond, kartonnen doos bijvoorbeeld te testen.
Zie ook: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

• tedkeijzer
Oke ik ga hem nu rechtstreeks in de muur prikken en als hij werkt vraag ik aan die gozer of ik hem kan teruggeven dan koop ik wel een bequiet ja.

Ik ga het echt niet voor elkaaar krijgen om nu weer alles uit die behuizing te slopen en het op de grond te leggen om het te testen.

Hie groot is het risico hier?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:44

MsG

Forumzwerver

Probeer het eerst gewoon, dan weet je in ieder geval of het spul gewoon boot. De belasting is bij idle ook weer niet meteen op het randje. Ik heb die voedingsangst op Tweakers altijd schromelijk overdreven gevonden. De halve wereld zit op fluctuerende netspanning en massaal op oem voedingen, maar volgens Tweakers heb je meteen een bom in huis als je geen triple XL deluxe plus voeding hebt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Verwijderd

tedkeijzer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:05:
Oke ik ga hem nu rechtstreeks in de muur prikken en als hij werkt vraag ik aan die gozer of ik hem kan teruggeven dan koop ik wel een bequiet ja.
Test de voeding zoals aangegeven in de troubleshooter die ik link.
Ik ga het echt niet voor elkaaar krijgen om nu weer alles uit die behuizing te slopen en het op de grond te leggen om het te testen.
Nooit op de grond leggen, kartonnen doos gebruiken van het moederbord of ander stuk karton.
En als je niet bereid bent die stappen te ondernemen kom je ook niet verder.

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-11 21:37
Al die kleine stekkertjes zorgen ervoor dat alle knopjes en lampjes van je kast hun ding doen; helaas is dat nog niet automagisch draadloos. Als die goed zitten kun je testen of de PC in ieder geval aan gaat.
Daarna bij voorkeur de voeding wisselen, maar dat is niet nodig om je huidige probleem op te lossen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

• tedkeijzer
Ik ben zeker wel bereid de stappen uit te voeren alleen het probleem is dat ik het niet goed durf heb al echt met samengeknepen billen in de behuizing zitgen bouwen en nu op de grond wordt alleen maar erger. Nu weet ik ook niet of ik beter naar msg kan luisteren of de rest?

• tedkeijzer
Oke dus ik kan hem opstarten. Kan ik hem dan ook gewoon gebruiken? Niet al te zwaar minecraft en chrome ofzo voorlopig?

Daarna koop ik wel een nieuwe voeding ja

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 29-11 10:56
tedkeijzer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:14:
Oke dus ik kan hem opstarten. Kan ik hem dan ook gewoon gebruiken? Niet al te zwaar minecraft en chrome ofzo voorlopig?

Daarna koop ik wel een nieuwe voeding ja
Gezien de staat van de voeding zou ik het echt bij de basis dingen houden, zou echt zonde zijn als je na al deze moeite alsnog een defecte pc hebt door een gesprongen voeding.

als ik je een kleine tip mag geven indien je meer berichten post: bewerk je laatst gestuurde bericht zodat je niet 2x achter elkaar berichten post :)

• tedkeijzer
Sorry probeer er normaal op te letten om niet 2 keer te posten.

Hoort minecraft bij de basis? Ja toch

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10:10
Nee..

• tedkeijzer
Oh dat is best vervelend :/

Maar ik kan hem wel gewoon opstarten toch ff kijken of alles werkt?

[ Voor 58% gewijzigd door tedkeijzer op 05-07-2019 09:27 ]

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 27-11 16:19
dat is echt een eigen risico als je nu je pc gaat opstarten.
Wat je zou kunnen doen ik even naar de locale pc boer fietsen en daar je pc laten nakijken
En vooral aangeven wat je allemaal gedaan hebt!

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

• tedkeijzer
Oke dat lijkt me het beste plan verpest ik het in ieder geval niet compleet voor mezelf

• cyrus26
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-11 11:57
Wil toch niet meteen zeggen als een voeding van 2010 is dat de voeding slecht is, of heb ik iets gemist. Deze voeding krijgt goede reviews en 700 watt is meer dan voldoende. Mvg Roan

• MsG

MsG

Forumzwerver

cyrus26 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:35:
Wil toch niet meteen zeggen als een voeding van 2010 is dat de voeding slecht is, of heb ik iets gemist. Deze voeding krijgt goede reviews en 700 watt is meer dan voldoende. Mvg Roan
Precies, die papegaaierij mag wel verdwijnen. Ik maak ook meer mee dat de voeding zelf de belasting niet aan kan en gewoon kapot gaat dan dat de hele computer stuk gaat. Daarnaast zit je met 700 watt wel ruim en trek je met minecraft echt niet de volledige belasting, maar eerder iets van 350 watt ofzo.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• tedkeijzer
Mijn moeder moet toch vlakbij een pc winkel boodschappen doen dalijk dus die zet me daar ff af hopelijk lukt het!! Laat het wel ff weten!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-11 21:47

Theo

moederbord

Dat een voeding oud is hoeft niet te betekenen dat ie slecht is. Het was toentertijd een goede voeding die voorzien was van alle gangbare beveiligingen (overvoltage, undervoltage, overcurrent, kortsluiting, oververhitting). Die beveiligingen zitten er nog steeds op. Misschien is langduring de 700 watt trekken niet verstandig om te doen, maar dat is ook met jouw systeem niet mogelijk :)

Persoonlijk zou ik gewoon lekker het systeem gebruiken, en binnenkort uit de V&A een leuke nieuwere voeding halen.

Maar het idee dat een voeding slijt is vrij grote onzin. Een goede voeding slijt niet en degradeert niet. Alle voedingen gaan ooit stuk. Goede voedingen gaat gewoon *POEF* uit en dat is het. Goedkope voedingen gaan rare dingen doen en kunnen je systeem om zeep helpen vanwege het ontbreken van beveiligingen (zoals 17 volt op je 12 volt krijgen)

Het verschil tussen een goede en goedkope voeding is hoelang het duurt voordat deze stuk gaat (MBTF) en de manier waarop deze defect gaat. Jouw voeding is gewoon goed en zal, mocht ie stuk gaan, niet snel je systeem ook om zeep helpen.

Ohja, ik ontwikkel beroepsmatig o.a. voedingen :)

7400 Wp op het dak

• MsG

MsG

Forumzwerver

tedkeijzer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:54:
Mijn moeder moet toch vlakbij een pc winkel boodschappen doen dalijk dus die zet me daar ff af hopelijk lukt het!! Laat het wel ff weten!
Jammer dat je bent weggejaagd door de bangmakende reacties. Dit had je prima kunnen lukken, je was al zover. Nu ben je zo weer 100 euro kwijt.

• Uszka
De Real Power M700 komt uit een tijd dat er andere eisen aan een voeding gesteld werden. Idle verbruik van systemen was hoog en op kwaliteit en geluidsniveau werd nauwelijks gelet. De Real Power M was in zijn tijd best een aardige voeding. Redelijke kwaliteit en prestaties. Vandaag de dag kan deze echter niet meer mee voornamelijk omdat de kwaliteit daar niet naar is. Met een 85 graden primaire cap van Elite en 105 graden secundaire caps van LTec houdt de betrouwbare levensduur na een jaar of 7 à 8 wel op. Als je de ripple van de voeding gaat meten denk ik dat deze niet meer binnen de ATX specs vallen.

Jammer dat je met het systeem naar de computerboer gaat terwijl het probleem makkelijk zelf is op te lossen. Desnoods PM je een tweaker die je persoonlijk helpt al dan niet met foto's. Nu kost het handen vol met klauwen terwijl je nog maar 42 cent te besteden hebt.

• faraga
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-11 13:36
Ik ben bang dat TS nu in die winkel een cheapass (slechtere) voeding koopt of een veel te dure neemt. IMO zou hij het best even met die oude Cooler Master vooruit kunnen en als hij op een dag de geest geeft voor een goede prijs een nieuwe kopen met advies van onze vrienden op dit forum.

• tedkeijzer
Ben bij de pc winkel hier in dw buurt geweest hij zij dat alles er goed uitxag en we hebben hem aangezet. De fans draaiden en de rgb ging branden. Alleen hij gaf geen beeld hij zegt dat hij waarschijnlijk de bios moet flashen ofzoiets maar omdat het ook onderzoek is en als onderhoud of weet ik het wat gerekend wordt kost het me wel 47 eur maar dan werkt hij wel compleet bedabkt voor de hulp in ieder geval!

Lees net de nieuwe reacties terug. Nee heb geen cheap ass voeding gehaald en ook geen veels te dure hij zij dat het helemaal niet erg was om een oude voeding te hebben en dat ik voorlopig nog door kan met deze.

[ Voor 20% gewijzigd door tedkeijzer op 05-07-2019 11:43 ]

• Uszka
Bios flashen is niet nodig want B450 ondersteunt een Ryzen 7 1700 uit de doos.

Verder ben ik ook van mening dat het met de standoffs onder het moederbord niet in orde is. De rechterkant van het bord, de kant van het geheugen, raakt de behuizing.

[ Voor 52% gewijzigd door Uszka op 05-07-2019 11:56 ]

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10:04
tedkeijzer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:37:
Ben bij de pc winkel hier in dw buurt geweest hij zij dat alles er goed uitxag en we hebben hem aangezet. De fans draaiden en de rgb ging branden. Alleen hij gaf geen beeld hij zegt dat hij waarschijnlijk de bios moet flashen ofzoiets maar omdat het ook onderzoek is en als onderhoud of weet ik het wat gerekend wordt kost het me wel 47 eur maar dan werkt hij wel compleet bedabkt voor de hulp in ieder geval!

Lees net de nieuwe reacties terug. Nee heb geen cheap ass voeding gehaald en ook geen veels te dure hij zij dat het helemaal niet erg was om een oude voeding te hebben en dat ik voorlopig nog door kan met deze.
Blij dat het gelukt is.

Bios flashen zou niet nodig moeten zijn maar kan ook geen kwaad. De 1700 heeft overigens geen iGPU dus je zal een losse GPU moeten hebben en het scherm daar op aansluiten. Kan een mogelijke reden zijn waarom je geen beeld hebt.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-11 16:56
Dan krijg je bij het opstarten 5 bliepjes. Betekent dat er geen videokaart aanwezig is en dan heb je dus geen beeld. To state the obvious: Als je wel een videokaart hebt geplaatst moet je daar je monitor op aansluiten, niet op de connector van het moederbord. Anders heb je nog steeds geen beeld.

Verwijderd

Ik krijg toch sterk de indruk dat je standoffs vergeten bent.

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2019 13:02 ]

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:00:
Ik krijg toch sterk de indruk dat je standoffs vergeten bent.
Eens. op de foto van de videokaart lijkt het er ook sterk op dat er 2 ijzeren puntjes van de io shield in de netwerk aansluiting steken. dit zou ook sluiting veroorzaken. het bord lijkt inderdaad erg laag in de kast te liggen ook.

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

• tedkeijzer
De stand offs waren bij aflevering al geinstallerd gewoon eat zwarte uitsteeksels en daar kon ik hem perfect op schroeven wel was er iets wat leek op standoffs alleen die pasten niet op de "standoffs" die al vooraf geinstalleerd waren

Ja ik heb de hdmi's wel 100% in de videokaart gestoken

• Uszka
De standoffs zitten niet standaard gemonteerd in de Antec behuizing. Standoffs horen exact op de plaats van de schroefgaten in het moederbord. De schroef draai je in de standoff. Als je het anders gedaan hebt is het fout.

• RedHat
  • Laatst online: 29-11 12:18
Weet niet welke kast je hebt maar bij mij zaten er nog een paar standoffs in die ze erin draaien bij het spuiten van de kast om het schroefdraad niet mee te spuiten.

Zaten er losse standoffs in een zakje van de kast?

De standoffs voor het spuiten van de kast horen ze er eigenlijk uit te halen maar vaak zat gezien dat ze er nog in zaten en vervangen moesten worden voor de echte standoffs.

[ Voor 28% gewijzigd door RedHat op 05-07-2019 18:04 ]

• tedkeijzer
Die "standoffs" die zaten precies op plekken van de schroefgaten van het moederbord dus daar heb ik ze in geschroefd.

Er zat wel iets in het zakje wat op stand offs leek denk dat dat het misschien was.

• RedHat
  • Laatst online: 29-11 12:18
tedkeijzer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 18:08:
Die "standoffs" die zaten precies op plekken van de schroefgaten van het moederbord dus daar heb ik ze in geschroefd.

Er zat wel iets in het zakje wat op stand offs leek denk dat dat het misschien was.
Ik zou voor de zekerheid de standoffs die er al in zaten vervangen voor de bijgeleverde standoffs van de case.

Zou lullig zijn als je nieuwe pc alleen nog als frituurpan kan fungeren.

[ Voor 8% gewijzigd door RedHat op 05-07-2019 18:11 ]

• tedkeijzer
Ja probleem is dat ie al bij de pc winkel staat heb m al een mailtje gestuurd :)

Zou indd erg zonde zijn xD

• robinvanesch
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-11 22:44
AtomicWing schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:37:
En de aansluitingen onderaan tussen de videokaart en de voeding? Altijd gepriegel die kleine stekkertjes, wellicht eentje niet goed gepositioneerd of losgeraakt? Daarnaast de open-deur vraag: afstandbusjes gebruikt tussen de kast en het bord?
Jij kan inderdaad wat hebben daar, als ik zo kijk lijkt het of het MB strak op de kast zit, dat roept kortsluiting. Zouden bij de kast kleine busjes bij moeten zitten die moeten er eerst op dan daar het MB op. al past zonder de shieldplate meestal niet.

Anders kaal proberen, GPU en Ramm er uit, 1 module laten zitten. alleen de benodigde kabels er in en dan proberen.

• tedkeijzer
Die gepriegelde aansluitingen zitten goed mn front panel connectors zaten in de verkeerde volgorde dus daarom werkte de aan knop niet. Denk indd dat het ligt aan de ongeinstalleerde stand offs

• -The_Mask-
  • Niet online
cyrus26 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:35:
Nee een voeding uit 2010 hoeft geen probleem te zijn, zolang we het hebben over een voeding van hoge kwaliteit. Neem bijvoorbeeld een pricewatch: Antec HCP-750 om maar eens één te noemen. Dat is een voeding welke nu ook nog vertrouwd in een PC is te plaatsen normaal gesproken.

We hebben het hier echter niet over zo'n voeding. Een voeding als de Cooler Master Real Power M700 is kwalitatief een flinke stap terug. Foto's van de voeding kun je hier vinden: https://www.overclock3d.n...o_m700_700w_modular_psu/3

Wat je ziet is een voeding van veel lagere kwaliteit en ook gebaseerd op een veel ouder platform wat veel mindere prestaties levert. Deze voeding is nog gebaseerd op een double forward converter met groep regulatie. Dat is niet bepaald geschikt voor een moderne PC. Een design als deze kan en niet goed om gaan met de moderne slaapstanden van een PC en niet met de hoge stroompieken tijdens zware belasting.

Maar dan zit je ook nog met de kwaliteit die toen redelijk tot goed was. Maar nu is de voeding gewoon niet meer betrouwbaar. Condensators slijten nu eenmaal bijvoorbeeld en omdat ze niet van de hoogste kwaliteit zijn en ook niet heel goed gekoeld worden zijn ze gewoon niet meer te vertrouwen. Een condensator die niet meer goed is zal zijn functie van ripple weg filteren niet meer goed kunnen uitvoeren. Wat je dan krijgt is een voeding die een hele hoge ripple afgeeft aan de componenten die je erop aansluit, waardoor je de levensduur van de onderdelen drastisch verkort.
MsG schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:37:
[...]

Precies, die papegaaierij mag wel verdwijnen. Ik maak ook meer mee dat de voeding zelf de belasting niet aan kan en gewoon kapot gaat dan dat de hele computer stuk gaat. Daarnaast zit je met 700 watt wel ruim en trek je met minecraft echt niet de volledige belasting, maar eerder iets van 350 watt ofzo.
Je begrijpt hopelijk zelf ook wel dat je zelf nu aan het papegaaien bent. Gewoon wat mee roepen zonder dat je eigenlijk weet waar je over praat.
tedkeijzer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 08:51:
Oke dan doe ik die 8 pins weer terug.
Ben nu bezig ze in de goede volgorde te krijgen.
Ik heb deze bij iemand gekocht die hem uitvoerig getest heeft dus ik vertrouw het wel hij verkoopt op marktplaats meerdere voedingen en heeft meer als 100 goede recensies
Het is zeer onwaarschijnlijk dat hij de voeding uitvoerig heeft getest. In Nederland zijn maar een handjevol mensen die apparatuur om voedingen te testen tot hun beschikking hebben, omdat zulke apparatuur tienduizenden euro's kost.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• tedkeijzer
Oke ik was toch al van plan om deze te proberen te verkopen en een bequiet ofzoiets te gaan halen

• Wimmel
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Wimmel

Hello

Ik ga ook nog even een duit in het standoff zakje doen; ik weet niet of ik hier een standoff achter het mobo zie maar ik mis in ieder geval een bevestigingsschroef van het moederbord.

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/20sw2fa.jpg

Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs

• tedkeijzer
Ja zit een "standoff" ben ik vergeten denk. Heb t echt helemaal verneukt volgens mij xD

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Philip Ross schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 11:56:
[...]

Blij dat het gelukt is.

Bios flashen zou niet nodig moeten zijn maar kan ook geen kwaad. De 1700 heeft overigens geen iGPU dus je zal een losse GPU moeten hebben en het scherm daar op aansluiten. Kan een mogelijke reden zijn waarom je geen beeld hebt.
Ik hoop dat ze bij een computerwinkel die fout niet maken. Zowel, zou ik gillend wegrennen en de PC mooi ergens anders in orde laten maken.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:08

Umbrah

The Incredible MapMan

Ted, je bent hier nu een tijd mee bezig, maar misschien had je je van te voren beter even kunnen inlezen. Zelfbouw is bewonderingswaardig, en dat het nu tegen valt moet je je niet door laten ontmoedigen.

Hoewel alle hardware vrij complex is, en fouten mogelijk zijn, is met een goede voorbereiding veel te leren. Er zijn genoeg filmpjes van goede youtubers zoals Linus, Bitwit, of JayzTwoCents over vanalles wat met PC's te maken heeft. (kijk echter niet naar die van The Verge!)

Dit is een vrij goede guide, bijvoorbeeld:

YouTube: How to Build a PC! Step-by-step

• tedkeijzer
Ja voorbereiding had beter kunnen zijn ja... heb (geloof het of niet) vele videos van bitwit jayztwocents ltt etc gekeken maar dat waren meer gewone builds en geen uitleg videos... en in de meeste gewone builds zie je niemand apart stand offs schroeven. Zal me hier zeker niet door laten afschrikken want vond het werkelijk magisch hem te bouwen voor zover dit lukte xD mn volgende pc zal ik zeker ook zelf bouwen!

• tedkeijzer
Heb trouwens een vraag heb iets verkocht en 100 eur tot mijn beschikking hiervan gaat 47 eur naar de pc winkel maar heb dus nog 53 eur. Wat zal ik eerder aanschaffen een ssd: V&A aangeboden: Kingston A400 2,5" 480GB

Of een nieuwe PSU: V&A aangeboden: be quiet! Pure Power 10 CM 600W

• Uszka
Heb je nog geen ssd dan?

• tedkeijzer
Nope heb nu de basis componenten bested en was van plan mn ssd later te bestellen

• Uszka
Heb je wel een hdd?

Die voeding is niet interessant want je hebt pricewatch: Riotoro Onyx 750W nieuw voor ~dezelfde prijs. Kwaliteit is vergelijkbaar.

• tedkeijzer
Ja zit 1 1 tb schijf in en een 500gb schijf

Die voeding is indd ook wel interessant weet niet wat op dit moment slimmer is

Wat is denken jullie op het moment beter
-setje thermaltake fans (heb naar 1 fan in mijn build) (40€)

-kingston ssd (heb 2 hdd's maar nog geen ssd is dus ook niet perse nodig) (40€)

-een nieuwe voeding (heb natuurlijk die 2010 voeding naar voorlopig doet die het nog) (53€)

[ Voor 53% gewijzigd door tedkeijzer op 07-07-2019 15:57 ]

• tedkeijzer
Krijg net een belletje van de pc winkel ze zijden dat hij het op dvi gewoon deed ik zij dat ik hdmi moest hebben dus dat gingen ze testen nu kreeg ik net weer een belletje dat toen dst gebeurde alle stoppen eruit sloegen (heel raar in mijn mening) maar ja ze gaan nu dus mn videokaart los testen

Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt??
Dus ga zo snel mogelijk een nieuwe bestellen als het hun niet lukt.

Verwijderd

tedkeijzer schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:43:
Krijg net een belletje van de pc winkel ze zijden dat hij het op dvi gewoon deed ik zij dat ik hdmi moest hebben dus dat gingen ze testen nu kreeg ik net weer een belletje dat toen dst gebeurde alle stoppen eruit sloegen (heel raar in mijn mening) maar ja ze gaan nu dus mn videokaart los testen

Ik denk zelf dat het aan de voeding ligt??
Dus ga zo snel mogelijk een nieuwe bestellen als het hun niet lukt.
Dat verhaal bij die pc-boer begint steeds vreemder te worden.
Het lijkt mij godsonmogelijk dat de stoppen eruit vliegen als je een andere video-output kiest.

• tedkeijzer
Precies en daarna toen die belde zij die ook nog ja mn werknemer is nu weer alles aan het opstarten maar hij belde via een vaste telefoon??? Begint inderdaad heel vreemd te worden xD

Verwijderd

tedkeijzer schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 18:05:
Precies en daarna toen die belde zij die ook nog ja mn werknemer is nu weer alles aan het opstarten maar hij belde via een vaste telefoon??? Begint inderdaad heel vreemd te worden xD
Weet je zeker dat je de pc niet heel snel wil ophalen? Dadelijk maken zij meer stuk dan je lief is.

• tedkeijzer
Ben ik ook van plan alleen ze zijn om 6 iur dichtgegaan en wil hem morgen graag ophalen alleen op de fiets met een glazen paneel lijkt me geen goed idee. Dus moet ik wachten tot mijn moeder (rond half 4) thuid is :/

[ Voor 59% gewijzigd door tedkeijzer op 09-07-2019 18:09 ]

• Wimmel
  • Nu online

Wimmel

Hello

@tedkeijzer Hoe is het nu afgelopen?

Discogs

• tedkeijzer
Perfect het was indd een probleem wat hier al genoemd was (kortsluiting door mn io shield) en hij runt helemaal super!

Hier fotos:
https://ibb.co/2PsjfkN
https://ibb.co/Wx6rL7d
https://ibb.co/hZjWWPG

• Wimmel
  • Nu online

Wimmel

Hello

Blij dat het het achteraf allemaal meeviel en dat er geen componenten beschadigd zijn geraakt.

Discogs

• tedkeijzer
Ja inderdaad

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:31

Nox

Noxiuz

tedkeijzer schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:56:
Perfect het was indd een probleem wat hier al genoemd was (kortsluiting door mn io shield) en hij runt helemaal super!

Hier fotos:
https://ibb.co/2PsjfkN
https://ibb.co/Wx6rL7d
https://ibb.co/hZjWWPG
wow. Hoe matig moet de installatie zijn als je een sluitingkje in een pc hebt en de stoppen vliegen eruit :x

Mooi dat het weer werkt :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• tedkeijzer
Ja klopt :/

Inderdaad helemaal super!
Pagina: 1