Beste Tweakers,
Gezien de komst van Ryzen 3 is de Ryzen 2 serie nu lekker goedkoop verkrijgbaar. Aangezien mijn vader nog een AMD Phenom II X6 1055t heeft van 6 jaar oud. Lijkt het mij nu een fantastisch moment voor hem om te upgraden. Ik heb het voor mezelf ook overwogen, maar mijn i5 6400 kan nog prima mee.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC van mijn vader wordt voor een paar zaken behoorlijk gebruikt en dat is fotobewerking (photoshop en lightroom) en hij maakt graag vakantievideos en die bewerkt hij met Pinacle Studio. Versie weet ik niet en bij mijn weten maakt het geen gebruik van hardwareversnelling van videokaarten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag zo rond de 500 tot max 550 gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Die zijn er:
- Monitor
- Muis & toetsenbord
- Een oude grafische kaart van mij AMD HD6870, deze wil ik meenemen in zijn
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, processor, geheugen, ssd, voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is beter
Ga je overklokken?
Nee, dat ligt niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gaan deze onderdelen lekker samen werken? Past de M2 SSD in dit moederbord? Is het geheugen compatible met het moederbord? Andere tips en tricks?
Dit is het lijstje wat ik op het oog heb voor nu en komt zo rond de 540 euro uit:
Gezien de komst van Ryzen 3 is de Ryzen 2 serie nu lekker goedkoop verkrijgbaar. Aangezien mijn vader nog een AMD Phenom II X6 1055t heeft van 6 jaar oud. Lijkt het mij nu een fantastisch moment voor hem om te upgraden. Ik heb het voor mezelf ook overwogen, maar mijn i5 6400 kan nog prima mee.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De PC van mijn vader wordt voor een paar zaken behoorlijk gebruikt en dat is fotobewerking (photoshop en lightroom) en hij maakt graag vakantievideos en die bewerkt hij met Pinacle Studio. Versie weet ik niet en bij mijn weten maakt het geen gebruik van hardwareversnelling van videokaarten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag zo rond de 500 tot max 550 gaan kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Die zijn er:
- Monitor
- Muis & toetsenbord
- Een oude grafische kaart van mij AMD HD6870, deze wil ik meenemen in zijn
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Behuizing, moederbord, processor, geheugen, ssd, voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet specifiek
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stiller is beter
Ga je overklokken?
Nee, dat ligt niet in de planning.
Wat verwacht je van ons?[i]
Gaan deze onderdelen lekker samen werken? Past de M2 SSD in dit moederbord? Is het geheugen compatible met het moederbord? Andere tips en tricks?
Dit is het lijstje wat ik op het oog heb voor nu en komt zo rond de 540 euro uit:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 134,90 | € 134,90 |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B450M-A | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Behuizingen | Antec P5 | € 54,75 | € 54,75 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 70,41 | € 70,41 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 11 400W CM | € 59,89 | € 59,89 |
| 1 | Solid state drives | Corsair Force MP510 960GB | € 127,90 | € 127,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 512,75 | ||