Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pci-e SSD laat systeem crashen na geheugenuitbreiding

Pagina: 1
Acties:

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Recentelijk heb ik mijn RAM uitgebreid van 32 naar 64GB geheugen. Daarvoor zijn er 4x8GB modules bijgeplaatst.
Tot mijn stomme verbazing wil de pc niet meer opstarten als ik de Pci-e Hdd (Pcie 4X adapter naar M,2) in de pc laat zitten.
Maakt niet uit in welk Pci-e slot ik hem steek. De bios herkent hem wel, maar na de POST gaan hij gewoon niet verder. Maakt niet uit wat ik aantik als zijnde opstart medium. De pc loopt ook echt vast.
Alle hardware is in orde, diezelfde Pci-e drive draait op het moment van typen gewoon in een andere pc als een zonnetje.
Ik heb al allerlei bios opties uitgeprobeerd en heb wat lopen zoeken op internet, maar kan het probleem niet vinden. Wie heeft er nog een suggestie?
Het enigste wat er echt verandert is, is dat er nu 8 geheugenbanken moeten worden aangestuurd. Misschien iets met Pci-e lanes?

Gebruikte HW / SW:
Windows 10 pro 64bit
intel 5820K processor
MSI X99A -SLI moederbord
8x 8GB DDR4 2666 Kingston HyperX
M.2 drive Samsung 960 EVO 256GB (Dit is mijn opstartschijf en dus niet de SSD die problemen geeft. Deze zit ook op het M.2 slot van het moederbord zelf)
Asus Vega64 strix
Creative Soundblaster ZX (Pci-e 1x)

En uiteraard de gebruikelijke randapparatuur als muis, toetsenborden en monitoren.

[ Voor 5% gewijzigd door arbraxas op 04-07-2019 15:52 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Ravefiend
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-11 20:27

Ravefiend

Carpe diem!

Werkt het dan wel goed als je weer terug met 32GB probeert?

• arbraxas
Ja, zo heeft het ook altijd gewerkt.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-11 17:14
Is er geen BIOS update beschikbaar?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:38
Zelfde probleem als je het geheugen op een andere snelheid laat lopen? 2133 of 2400 bijvoorbeeld.

• arbraxas
Laatste bios zit erin en ook op 2133 Mhz is er geen verbetering. Windows is up to date en ook alle drivers zijn dat. Al heeft dat laatste denk ik geen invloed omdat hij sowieso niet doorstart.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
Wat is eigenlijk de BSOD foutmelding?

Heb je de BSOD analyzer al geprobeert?

https://www.nirsoft.net/utils/blue_screen_view.html

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:30
Je hebt cpu met 4 geheugen kanalen.
Heb je de modules wel dusdanig bij geplaatst dat elke kanaal van identieke samenstelling is.

Voorbeeld
kanaal 1 AB
kanaal 2 AB
kanaal 3 AB
kanaal 4 AB

en niet per ongelijk
1 AB
2 AB
3 BA
4 BA

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-05 12:05

Cio

Het is me niet duidelijk of de PCIe adapter of alleen de SSD goed werkt in een ander systeem?

Werkt je boot-ssd wel als je 'm in de adapter steekt i.p.v. rechtstreeks op mobo?

PCIe lanes van CPU of vanaf mobo voor de adapter? Ik gok mobo, adresseringsissue omdat de maker niet verwachtte dat er 2 PCIe storage device zouden worden gebruikt met zoveel geheugen.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!

Pagina: 1