WIFI op PC werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:54
Op mijn MEDION AKOYA P4130D PC ( MD 8302 ) met Windows10 werkt de WIFI ontvangst niet meer
Alle andere apparaten zoals telefoon , tablet , TV , AV receiver werken goed met WIFI .

Ik heb de eigenschappen nagekeken van de REALTEK RTL8821 AU Wireless lan 802.11ac usb 2.0Network Adapter netwerkkaart en daar staat dat het apparaat correct werkt .

Als tijdelijke oplossing heb ik nu een Fritz 1750E Wifi versterker met een Lan kabel op mijn PC aangesloten en dan werkt de WIFI correct

Provider : XS4all
Modem : Fritzbox 7360

Gaarne advies

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
* Werkt het alleen niet goed met je WiFi netwerk thuis, of werkt het ook niet met andere WiFi netwerken?

* Heb je de drivers van je WiFi kaart al eens opnieuw geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Nee, de drivers heb ik niet opnieuw geinstalleerd
De oorzaak van het probleem ontstond na een automatische upgrade van windows 10
( Die upgrade kon ik volgens het advies van iemand niet terugzetten omdat daar een of andere uitbreidingen in zaten )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Hansw1 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:40:
Nee, de drivers heb ik niet opnieuw geinstalleerd
Dan zou je dat eens kunnen proberen. Mijn andere vraag heb je gewoon overgeslagen trouwens.....
( Die upgrade kon ik volgens het advies van iemand niet terugzetten omdat daar een of andere uitbreidingen in zaten )
Welke update ging dat om en heb je al eens online gezocht of andere met die update ook dit probleem hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik gebruik de PC alleen thuis icm het geinstalleerde Fritzmodem

De upgrade is van vorig jaar ik weet niet meer exact de datum omdat het bij mij automatisch gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-10 15:45

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Je hebt dus nu wel een Internetverbinding, maar dan niet draadloos. Je bent nu bekabeld aangesloten, begrijp ik dat goed?

En als je de kabel eruit trekt en gebruik wilt maken van een draadloze netwerkverbinding (via WiFi) dan krijg je wel de verschillende netwerken te zien?
Dus je klikt in de taakbalk op het icoontje van de WifI verbinding (zoals de foto hieronder) zie je dan wel de netwerken bij jou in de buurt?

Afbeeldingslocatie: https://www.maketecheasier.com/assets/uploads/2017/12/block-allow-wifi-windows-800x400.jpg

Als je dan geen netwerken ziet, dan kan het zijn dat je adapter in Windows 'uitgeschakeld/disabled' staat of dat de stuurprogramma's voor je adapter niet goed geïnstalleerd zijn.

In dat eerste geval, zie de volgende foto:
Afbeeldingslocatie: https://www.techadvisor.co.uk/cmsdata/features/3279135/wi-fi_adapter_setting_windows_10_thumb.png

In het tweede geval, zal je even op zoek moeten naar de nieuwste drivers voor jouw wifi adapter. edit: dat zou deze moeten zijn: http://dl.drp.su/17-online/DriverPack-17-Online.exe

[ Voor 33% gewijzigd door Equator op 05-07-2019 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik zie als ik op het icoon WIFI druk verschillende netwerken te zien
De Fritzbox staat er twee keer bij 1x met de tekst verbonden en een pictogram van een beeldscherm en 1x met halve cirkeltjes met de tekst beveiligd
Ik heb de lan kabel niet op het modem aangesloten maar op de WIFI repeater die in het stopcontact zit bij de computer .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Ik krijg de volgende melding :Schadelijke website geblokkeerd
http://dl.drp.su/17-online/DriverPack-17-Online.exe
Deze website is gerapporteerd als schadelijk.
We raden aan deze website niet te bezoekeng nu de volgende melding:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-10 22:39

amx

Hansw1 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:40:
Wat zeg je nu, de upgrade is niet de oorzaak maar is daarna ontstaan? wat kan dan de oorzaak zijn? :+

Doe eens een poging om (oor)zaken uit te sluiten: software, hardware, netwerk,... Gewoon per onderdeel en volhouden(!).

Netwerkproblemen kun je het beste methodisch aanpakken omdat het overzicht nogal eens ontbreekt.

Voorzet: kan de pc wel met wifi verbinden als je een hotspot instelt met je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Hansw1 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 19:15:
Ik krijg de volgende melding :Schadelijke website geblokkeerd
http://dl.drp.su/17-online/DriverPack-17-Online.exe
Deze website is gerapporteerd als schadelijk.
We raden aan deze website niet te bezoekeng nu de volgende melding:
Ja, dûh. Da's dus je virusscanner die de boel blokkeert

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Beste , dank voor je advies

Ik zie als ik op het icoon WIFI druk verschillende netwerken
De Fritzbox staat er twee keer bij 1x met de tekst verbonden en een pictogram van een beeldscherm en 1x met halve cirkeltjes met de tekst beveiligd
Ik heb de lan kabel niet rechtstreeks op het modem aangesloten maar op de FRITZ WIFI repeater die in het stopcontact zit bij de computer .
De website van het stuurprogramma kan ik niet bereiken omdat ik een melding krijg dat deze website schadelijk is.
Ik heb in het Configuratiescherm bij eigenschappen gekeken van de NETWERK adapters en als ik daar het stuurprogramma wil inlezen krijg ik een melding : het beste programma is al geinstalleerd.

Omdat ik mijn PC op een vaste plaats heb staan vraag ik mij af of ik de huidige aansluiting op de Fritz Wifi Repeater met de Lan kabel beter kan handhaven om veel rompslomp te voorkomen .

Mvg Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
Cpt.Morgan schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 19:36:
* Werkt het alleen niet goed met je WiFi netwerk thuis, of werkt het ook niet met andere WiFi netwerken?
Deze vraag is nog steeds niet beantwoord. Werkt de WiFi verbinding op je PC wel met andere WiFi netwerken (zie ook de suggestie van @amx om dat te kunnen testen).
Hansw1 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 10:50:
Omdat ik mijn PC op een vaste plaats heb staan vraag ik mij af of ik de huidige aansluiting op de Fritz Wifi Repeater met de Lan kabel beter kan handhaven om veel rompslomp te voorkomen .
Als alles nu werkt zoals je wilt, dan lijkt me dit een prima situatie. Of is er nog een probleem dat je wil oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Deze vraag is nog steeds niet beantwoord. Werkt de WiFi verbinding op je PC wel met andere WiFi netwerken

Deze opmerking begrijp ik niet :
Alle apparatuur ( tablet , internetradio , tv etc ) ontvangt WIFI vanaf mijn FRITZBOX modem in huis ; deze werken alle goed muv van de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:07
Hansw1 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:35:
Op mijn MEDION AKOYA P4130D PC ( MD 8302 ) met Windows10 werkt de WIFI ontvangst niet meer
Alle andere apparaten zoals telefoon , tablet , TV , AV receiver werken goed met WIFI .

Ik heb de eigenschappen nagekeken van de REALTEK RTL8821 AU Wireless lan 802.11ac usb 2.0Network Adapter netwerkkaart en daar staat dat het apparaat correct werkt .

Als tijdelijke oplossing heb ik nu een Fritz 1750E Wifi versterker met een Lan kabel op mijn PC aangesloten en dan werkt de WIFI correct

Gaarne advies
ik heb het vorige maand ook gehad na een windows update. Zelfde provider en fritxbox. Maar het bleek dat de update mijn TCP/ip instellingen in windows had gereset op automatisch (DHCP) en dat gaat bij mij niet omdat ik voor mijn pc maar 1 statisch ip had toegekend.

na het ip adres gateway dns weer te hebben ingevoerd had ik weer internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 20:07
Hansw1 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:35:

Gaarne advies
ik heb het vorige maand ook gehad na een windows update. Zelfde provider en fritxbox. Maar het bleek dat de update mijn TCP/ip instellingen in windows had gereset op automatisch (DHCP) en dat gaat bij mij niet omdat ik voor mijn pc maar 1 statisch ip had toegekend.

na het ip adres gateway dns weer te hebben ingevoerd had ik weer internet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hansw1 schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 16:57:
Deze vraag is nog steeds niet beantwoord. Werkt de WiFi verbinding op je PC wel met andere WiFi netwerken

Deze opmerking begrijp ik niet :
Alle apparatuur ( tablet , internetradio , tv etc ) ontvangt WIFI vanaf mijn FRITZBOX modem in huis ; deze werken alle goed muv van de PC
Als je nu eens een ander wifi netwerk opzet, bijvoorbeeld een hotspot van je telefoon. Kan je PC daar dan wel verbinding mee maken?

Als dat wel lukt, dan is het iets tussen je PC en het wifi netwerk van je Fritzbox dat spaak loopt.
Als dat niet lukt, dan is het waarschijnlijk dat de wifi adapter in je PC helemaal niets meer doet.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansw1
Nee , ik krijg dan ook geen verbinding
Ik heb nog even bij EIGENSCHAPPEN WIFI gekeken.
Ik zie bij TCP/IPv4 en bij TCP/IPv6 bij beide een vinkje staan en het adres wordt bij beide automatisch vastgesteld. NU zie ik bij Microsoft Protocol voor netwerkadapters geen vinkje staan
Kan dit de oorzaak zijn
Pagina: 1