Receptie gesloten? Wat bedoelen ze hiermee?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.847 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-05 02:16
Dag allen,

Omdat mijn computermuis het eergisteren had begeven, bestelde ik meteen een nieuw exemplaar in een Belgische webshop. De verzending zou gebeuren via GLS.

Deze ochtend zag ik op de track&trace dat mijn pakketje vandaag geleverd zou worden:

6:54 Het pakket wordt verwacht in de loop van de dag te worden geleverd.

Echter, zonet zag ik een mailtje in mijn mailbox met de melding dat het niet geleverd kon worden. Een reden kon ik er niet in terugvinden, enkel dat het niet kon.

Toen ik de t&t weer opende, zag ik dat deze melding er was bijgevoegd:

13:10 Het pakket kon niet geleverd worden omdat de receptie gesloten was.

Wat bedoelen ze hiermee? Over welke receptie hebben ze het? Die van GLS? Wat heb ik daar mee te maken?

Heb op deze zin al wat gegoogled, en vind nergens eigenlijk een antwoord hierop. Enkel een Twitter-post van iemand die exact hetzelfde zou willen weten, en de vraag aan GLS stelt.

Voor de duidelijkheid: ik woon in België, en het pakket is ook verstuurd vanuit België.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Ik denk dat je dat even aan je secretaresse bij je receptie-balie moet navragen? :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 04-07-2019 15:35 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-05 22:19
Waar zou het pakketje bezorgd worden, op een werk- of thuisadres? In dat eerste geval: de receptionist(e) had lunchpauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-05 13:38
Woon je in een complex met een portier (receptie) ?
Is het afleveradres een bedrijf met een receptie? Heb je wellicht een verkeerd afleveradres ingevuld?

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wikipedia: Balie (loket)

Dit is wat met 'receptie' wordt bedoeld. Blijkbaar hebben ze het proberen af te geven bij een receptie(medewerker) maar kon dat niet omdat er niemand aanwezig was. Kan dat kloppen? Zo niet, zijn ze dan bij een verkeerd adres geweest?

[ Voor 59% gewijzigd door Icephase op 04-07-2019 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Sparkiee schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:35:
Is het afleveradres een bedrijf met een receptie? Heb je wellicht een verkeerd afleveradres ingevuld?
Dat ^^

Of de bezorger heeft de verkeerde reden aangevinkt. Of de bezorger had er niet zo'n zin in / is je pakketje vergeten en heeft een bullshit excuus aangevinkt en het komt een volgende dag hopelijk alsnog.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Opifex
Mr.D78 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:35:
Waar zou het pakketje bezorgd worden, op een werk- of thuisadres? In dat eerste geval: de receptionist(e) had lunchpauze.
YakuzA schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:35:
Ik denk dat je dat even aan je secretaresse bij je receptie-balie moet navragen? :)
Sparkiee schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:35:
Pakketje moest thuis geleverd worden. Adres is correct ingevuld. Ik woon in een alleenstaand huis. Ben de hele dag thuis geweest, deurbel doet het prima. Ook de bewakingscamera's hebben geen GLS-wagentje gezien.
Geen idee of dit als grap bedoelt is, maar ik weet wat een receptie is... Alleen ben ik helaas nog niet zo rijk dat mijn huis een eigen receptie heeft...
Orion84 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:38:
[...]

Dat ^^

Of de bezorger heeft de verkeerde reden aangevinkt. Of de bezorger had er niet zo'n zin in / is je pakketje vergeten en heeft een bullshit excuus aangevinkt en het komt een volgende dag hopelijk alsnog.
Iets in die aard vreesde ik al. Zo'n verhalen heb ik nog gehoord in deze regio. We wonen niet bepaald in een stadskern, en dus moet de bezorger waarschijnlijk wel een stukje omrijden.

Is er iets wat ik hier aan kan doen, als ik kan aantonen dat de bezorger van onder zijn werk probeert te muizen? Kan ik eisen dat hij alsnog het pakketje brengt door naar de klantendienst te bellen? Of is dit kansloos?

[ Voor 22% gewijzigd door Opifex op 04-07-2019 19:48 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
De bezorger had geen tijd, en heeft dit snel aangeklikt....

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Opifex schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:39:

Geen idee of dit als grap bedoelt is, maar ik weet wat een receptie is... Alleen ben ik helaas nog niet zo rijk dat mijn huis een eigen receptie heeft...
Geen grap, ik heb geen idee namelijk of in België het woord 'receptie' hetzelfde betekent als in Nederland vandaar het linkje... De mededeling van GLS leek mij namelijk vrij helder...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 31-05 22:19
Tommie12 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:40:
Dat dus. Gebeurt (helaas) vaker, op basis van eigen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Tommie12 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:40:
Dit, waarschijnlijk staat hij vanavond of morgen alsnog voor de deur.

Try SCE to Aux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Icephase schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:40:
[...]

Geen grap, ik heb geen idee namelijk of in België het woord 'receptie' hetzelfde betekent als in Nederland vandaar het linkje... De mededeling van GLS leek mij namelijk vrij helder...
Bedankt voor de toelichting dan, maar receptie is wel degelijk een gangbaar woord in België. Echter lijkt de mededeling van GLS helemaal niet zo helder als 1) het een standaard huis betreft, en geen grote wolkenkrabber van een bedrijf; 2) er niemand is langsgeweest.

Het klinkt dan eerder als "Onze receptie was dicht, dus onze pakketjesbezorgen geraakte niet binnen en kon je pakje niet meenemen! Pech gehad!".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is er iets wat ik hier aan kan doen, als ik kan aantonen dat de bezorger van onder zijn werk probeert te muizen? Kan ik eisen dat hij alsnog het pakketje brengt door naar de klantendienst te bellen? Of is dit kansloos?
Melding maken kan in elk geval geen kwaad. Of het veel uit gaat maken is de vraag, maar als er meer klachten over dezelfde bezorger komen gebeurt er misschien wel een keer wat. Ook nog kans dat GLS reageert dat jij geen opdrachtgever bent en dus niets voor je kan doen. Dan zou je de klacht via de betreffende webshop moeten spelen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:06
Gewoon even bedrijf bellen waarbij je besteld hebt. Die kunnen depot bellen en die kunnen de chauffeur bellen. Het komt soms voor dat een verkeerd pakket gescand wordt en dat hij later nog wel afgeleverd wordt.

Vaak is het gewoon een foutje of staat hij/zij voor de verkeerde deur. Als route als klaar is komt het morgen, anders kan het best vandaag nog gewoon geleverd worden.

Nee geen aandelen GLS, maar wij versturen met GLS. Ze kunnen overigens ook zien waar het pakket gescand is. Als dat niet bij jou voor de deur is, dan heeft hij gewoon op een verkeerd adres gezeten.

Status van track&trace klopt ook niet altijd. Verzender kan namelijk meer info zien dan ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
In eerste instantie dacht ik ook aan een bedrijfssituatie
ik had ooit een bestelling, en heb daar mijn werkadres voor ingevuld.
Omdat ik op zaterdag aan het werk zou zijn, en niemand thuis, was het handig dat het daar zou aankomen.

Vrijdagmiddag inderdaad de track en trace, tussen 10:00 en 12:00 aankomst .. helemaal geweldig.
Maar de zaterdagmorgen om 9u al direct in mijn T&T - "geen levering, bedrijf gesloten"
Kennelijk houden ze bij wat de openingstijden zijn, en het bedrijf is inderdaad gesloten in de weekenden, alleen wij zijn er 24/24 aanwezig.
Maar het afleveradres bleek dus op 'kantooruren' geregistreerd te staan.

Dus ipv lekker snel, kreeg ik het pas 4 dagen later, omdat ik die maandag er zelf niet was.
Stond netjes bij de receptioniste klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 17:47
Zal het niet gewoon bij het afhaal punt het geval zijn( een jumbo bijv) , en dat hij dat als receptie noteert en jou nog een afhaal bericht in je bus moet gooien.
Maar gewoon afwachten, als je er nu al tussen gaat zitten zal het alleen maar langer kunnen duren. het komt vast nog wel bij je aan of een afhaal bericht

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Mel33 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 16:25:
Zal het niet gewoon bij het afhaal punt het geval zijn( een jumbo bijv) , en dat hij dat als receptie noteert en jou nog een afhaal bericht in je bus moet gooien.
Maar gewoon afwachten, als je er nu al tussen gaat zitten zal het alleen maar langer kunnen duren. het komt vast nog wel bij je aan of een afhaal bericht
Ik heb betaald voor levering. Hoezo zouden ze het dan ergens droppen op een afhaalpunt? Dan had ik het evengoed zelf bij de winkel kunnen gaan halen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Opifex schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:42:
[...]

Ik heb betaald voor levering. Hoezo zouden ze het dan ergens droppen op een afhaalpunt? Dan had ik het evengoed zelf bij de winkel kunnen gaan halen ook...
Ik ben ook wel eens thuis en dan is het toch bij een afhaalpunt afgegeven en een briefje in mijn bus waar ik het kan ophalen.

Al iets veranderd?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Mel33 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:06:
[...]

Ik ben ook wel eens thuis en dan is het toch bij een afhaalpunt afgegeven en een briefje in mijn bus waar ik het kan ophalen.

Al iets veranderd?
Ik had bij bestelling de keuze tussen 1) afhalen bij bedrijf; 2) afhalen op een afhaalpunt; 3) levering bij me thuis.
Ik heb voor dat laatste gekozen en ervoor betaald. Als zij die dienst niet leveren, dan zijn ze toch in gebreke? Of niet?

Voorlopig nog niets veranderd, neen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Dat zie je dan als een afhaalbericht met een niet thuis melding erop in je brievenbus.
Wat natuurlijk wel eens wil gebeuren en de bezorger dan misschien gebruik van maakt(als ze het niet bij de buren afgeven) Ik heb het niet vaak maar wel soms

[ Voor 48% gewijzigd door Mel33 op 04-07-2019 19:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Opifex (web)winkel al gebeld en gevraagd naar de status van deze order ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:26

Eix

[...]

Iets in die aard vreesde ik al. Zo'n verhalen heb ik nog gehoord in deze regio. We wonen niet bepaald in een stadskern, en dus moet de bezorger waarschijnlijk wel een stukje omrijden.

Ik ken de Belgische(?) uitdrukking "onder zijn werk muizen" niet. Wel ben ik bekend met anna: altijd navragen, niets aannemen. De gedachte dat een bezorger niet wilt bezorgen omdat je uit de route woont lijkt mij ver gezocht. Het kan, maar er zijn ook legio andere redenen mogelijk waardoor het bezorgen niet gelukt is. Hoewel een gesloten receptie wel wat apart is. :+

Bedenk dat een bezorger in de regel per pakket/stop betaald wordt - althans in Nederland zijn het vaak zelfstandigen die voor een pakketdienst rijden. Dus niet bezorgen staat gelijk aan niet betaald krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twijfels
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-04 09:11
@Opifex Zelf deze melding laatst ook gehad, had het zelf geïnterpreteerd alsof de goederenontvangst van het depot gesloten is.
Het betreffende pakketje is vervolgens drie weken lang kwijt geweest in een centra van GLS, na een week heb ik de bestelling al geannuleerd en heeft de verkoper het geprobeerd terug te halen. Na drie weken is hij dus toch weer opgedoken en teruggestuurd.. zou me dus niks verbazen dat ze die melding geven als ze het pakketje simpelweg kwijt zijn. Heb in ieder geval vrijwel enkel slechte ervaringen met GLS tot nu toe :(

Als er meerdere dagen achter elkaar staat dat het pakket in een pakketcentrum ligt zou ik direct bellen met GLS Nederland als ik jou was, klantenservice daar was wel vlot en vriendelijk met uitzoeken.

edit: de Duitse track & trace van GLS spreekt overigens over "da die Warenannahme geschlossen ist." waardoor het m.i. sowieso betrekking heeft op een depot of iets dergelijks van hen zelf. Zou overigens wel volkomen kansloos zijn als ze daadwerkelijk op een eigen depot de pakketten al geen eens af kunnen leveren tussendoor 8)7 Verklaart wel waarom ze in de regel minstens een dag later bezorgen dan van te voren verwacht.

[ Voor 22% gewijzigd door Twijfels op 06-07-2019 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:26

Eix

Twijfels schreef op zaterdag 6 juli 2019 @ 10:36:

edit: de Duitse track & trace van GLS spreekt overigens over "da die Warenannahme geschlossen ist." waardoor het m.i. sowieso betrekking heeft op een depot of iets dergelijks van hen zelf.
Ik begrijp even niet hoe je vanuit deze Duitse vertaling tot de gevolgtrekking komt dat het dan sowieso betrekking heeft op een depot van de pakketdienst zelf. Het kan toch even zo goed gaan om de goederenontvangst van de ontvanger? :? Of ik het nu naar het Duits, Frans of Chinees vertaal, het blijft m.i. ambigu.

Neemt niet weg dat het een vreemde status is voor een woonadres zonder receptie oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:39

sus

is druk :+

Luie bezorger, niet meer of minder. Waarschijnlijk is jouw adres afwijkend tov de andere adressen van de route (te lang omrijden) en gokt hij er op dat de volgende dag de route meer in jouw buurt komt. Hier met GLS al meerdere keren exact dezelfde melding gehad, terwijl het afleveradres een winkel is die ma-za open is.

Met DPD eenzelfde actie - ook al een aantal keren. Die beweren in hun T&T dat ze rond 12:00 hebben aangebeld maar dat er niemand thuis was. Let op: het gaat om dezelfde winkel, die dan uiteraard open is.

De enige 2 diensten waar ik echt 100% levergarantie heb zijn UPS en Transmission. PostNL scoort ook hoog, maar laten af en toe toch een pakketje staan. Ik heb van deze 3 ook de mobiele nummers van de chauffeurs voor als er een spoedje is en ik het pakket *nu* nodig heb, dan kan ik het ergens ophalen ipv wachten tot ze bij mij zijn.

Heb ook 1x gehad dat ik gebeld ben door een van deze chauffeurs (geen idee meer wie) dat hij langs de kant stond met een afgebroken wiel en geen mogelijkheid meer zag langs te komen - of het de volgende dag mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-05 23:20
GLS is helemaal gek, die hebben zelfs een melding 'route niet afgemaakt'. Oh, dus omdat jij eerder naar huis wilde omdat er voetbal was heb ik nu pech? Als ik enigzins die partij kan vermijden doe ik dat. PostNL is ook niet alles, maar dit zijn totaalidioten, met ook een hondsbrutale klantenservice (die blijkbaar het constante terechte gezeik van klanten ook beu zijn)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:26
Brammos85 schreef op maandag 8 juli 2019 @ 11:23:
GLS is helemaal gek, die hebben zelfs een melding 'route niet afgemaakt'. Oh, dus omdat jij eerder naar huis wilde omdat er voetbal was heb ik nu pech? Als ik enigzins die partij kan vermijden doe ik dat. PostNL is ook niet alles, maar dit zijn totaalidioten, met ook een hondsbrutale klantenservice (die blijkbaar het constante terechte gezeik van klanten ook beu zijn)
Ook niet zulke goede ervaringen met GLS?

Ik vermijd ze ook als de pest. Zit je te wachten op je pakje. Zie je het busje stoppen. Komt de bezorger aangelopen zonder pakje. Wordt niet aangebeld, enkel briefje door de deur. Ik loop er naar toe, werp een blik. Niet thuis vermelding, af te halen bij afhaalpunt.

Open de deur, roep die mafkees na dat hij mijn pakje gewoon nu kan geven en gewaardeerd wordt om eerst een poging te wagen. Heeft hij het pakje helemaal niet! Heeft de pakjes gewoon gedumpt bij een afhaalpunt en liep er even de kantjes vanaf door niet thuis berichten te dumpen.

Ik snap ook niet dat je als verkoper met dit soort partijen in zee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaelVH
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 22-05 13:36
*knip* Offtopic

[ Voor 98% gewijzigd door Yorinn op 16-03-2022 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Dit is geen ervaringen-met-postbedrijven-topic. Een kick als deze, na 2,5 jaar, is dan ook zeer onnodig. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, gaat hier een slotje op.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.