Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valcorn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-10-2021
Allen,

Ik maak gebruik van een macbook pro uit 2018 in combinatie met een Philips 276E8VJSB scherm.

Als ik op mijn native laptopscherm EVE Online speel, dan werkt dit perfect en heb ik nergens last van. Als ik op mijn extern beeldscherm speel, enkel dan doet het probleem zich voor.

Als het EVE Online venster het actieve venster is en ik beweeg mijn cursor, dan flikkert of verdwijnt die volledig tot deze weer stil staat. Als het EVE Online venster niet het actieve venster is, dan is er ook geen probleem met mijn cursor, en kan ik deze zelf over het EVE venster bewegen zonder geflikker.

Mijn extern beeldscherm staat op de hoogste resolutie (4K, 3840 x 2160), wel scaled naar 125%.

Ik heb zelf al geëxperimenteerd met zowel verschillende beeldscherm- als game-instellingen, maar lijkt dit op te lossen.

Zie volgende forum-post op de EVE Online forums voor nog meer info: https://forums.eveonline....lickers-when-moved/155695

Zijn hier mensen die dit probleem ook al ervaren hebben, en dit kunnen oplossen hebben? Of iemand met meer info die me alleszins op de goede weg kan zetten? Zou dit een probleem zijn met het beeldscherm of de instellingen? Of ligt het probleem bij de EVE-client?

Alvast bedankt

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-04 16:57
Het kan aan de kabel liggen of het verloopje naar de kabel. Heb je dat al gecheckt of dit 4k aan kan?

☻/ Please consider the environment before printing anything
/▌
/ \ <-- This is Bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HackZ
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 20:52
Check ook even of je monitor op 60hz draait. Ik heb ditzelfde probleem gehad (niet bij EVE Online maar zag het al op m'n desktop bij gebruik van 4k monitor). Bij sommige kabels / monitoren valt hij terug op 30hz en zie je flickering / voelt het laggy aan. Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT206587

Is genoeg over te vinden als je zoekt op apple 4k monitor 60hz

[ Voor 16% gewijzigd door HackZ op 04-07-2019 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valcorn
Ronker schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:19:
Het kan aan de kabel liggen of het verloopje naar de kabel. Heb je dat al gecheckt of dit 4k aan kan?
De kabel ondersteunt wel degelijk 4K en 60Hz. Ik gebruik dit kabeltje:
https://www.coolblue.be/n...rt-converter-1-meter.html
HackZ schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:26:
Check ook even of je monitor op 60hz draait. Ik heb ditzelfde probleem gehad (niet bij EVE Online maar zag het al op m'n desktop bij gebruik van 4k monitor). Bij sommige kabels / monitoren valt hij terug op 30hz en zie je flickering / voelt het laggy aan. Zie ook: https://support.apple.com/nl-nl/HT206587

Is genoeg over te vinden als je zoekt op apple 4k monitor 60hz
En volgens deze info lijkt het scherm mij effectief ook op 60Hz te draaien?
Displays:
PHL 276E8V:
Resolution: 6720 x 3780
UI Looks like: 3360 x 1890 @ 60 Hz
Framebuffer Depth: 30-Bit Colour (ARGB2101010)
Main Display: Yes
Mirror: Off
Online: Yes
Rotation: Supported
Automatically Adjust Brightness: No
Connection Type: DisplayPort
Ik heb nergens anders last van die flickering of lag of dergelijke. Enkel wanneer de focus ligt op het game window, en enkel de muiswijzer. Niks anders dat flikkert en geen lag.

[ Voor 6% gewijzigd door Valcorn op 04-07-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Als je bij over deze mac kijkt en vervolgens gaat naar systeem raport en gaat naar grafische kaart/beeldscherm. Wat geeft hij dan aan bij het beeldscherm 30 of 60 Hz?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valcorn
Ronker schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:37:
Als je bij over deze mac kijkt en vervolgens gaat naar systeem raport en gaat naar grafische kaart/beeldscherm. Wat geeft hij dan aan bij het beeldscherm 30 of 60 Hz?
De info die ik hierboven gepost heb komt van op die plek :) Draait dus wel degelijk op 60Hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronker
Valcorn schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 13:13:
[...]

De info die ik hierboven gepost heb komt van op die plek :) Draait dus wel degelijk op 60Hz
sorry overheen gekeken.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valcorn
Mensen met ideeën of suggesties nog altijd welkom!

Ik kan het op dit moment 'speelbaar' maken door de resolutie van het scherm te verlagen naar 1440p, dan flikkert de muis niet. Ideaal is het niet, want je verliest veel schermoppervlakte om te gebruiken. En ik heb natuurlijk ook geen 4K scherm gekocht om op 1440p te gebruiken.
Pagina: 1