Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Volgende maand ga ik op mezelf, en in dat kader ben ik op zoek naar een geschikte TV. De afstand van mijn bank tot de TV is zo'n 4 tot 5 meter, en ik heb al gelezen dan 55" dan minimaal aangeraden wordt.

Wat is je budget?
Ik wil maximaal €1400 uitgeven aan mijn TV.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de TV gebruiken om om incidenteel te gamen en Netflixen, en uiteraard ook om gewoon TV te kijken. Ik kijk veel sport, dus ik had al gelezen dat 100 hz dan wel aangeraden wordt.

Wat heb je zelf al gevonden?
Uiteraard heb ik zelf al veel rondgekeken op internet, en daarom heb ik ook hier maar een post geplaatst. Ik zie door de bomen het bos niet meer. :9 Ik heb mijn oog laten vallen op de volgende modellen:
https://tweakers.net/pric...lg-55sk8500pla-zwart.html
https://tweakers.net/pric...lg-oled55c8pla-zwart.html
https://tweakers.net/pric...qe55q9f-(2018)-zwart.html

Overige punten:
Ik ga wonen in een appartement met grote raampartijen. De TV zal dus een goede helderheid moeten hebben. De TV zal opgehangen worden aan de muur met een muurbeugel zodat ik de TV ook kan draaien, kantelen en uitschuiven.

Ik neig zelf het meeste naar de LG 55SK8500PLA. Dat omdat deze toch zo'n 300 euro goedkoper is dan de andere. Het overige geld kan ik ook goed gebruiken voor andere dingen. Welke TV van de bovenstaande is geschikt voor mij? Of heb ik nog een ander model over het hoofd gezien die goed zou passen binnen het budget? Bovenstaande TV's zijn 55", maar als een 66" model ook binnen het budget past is dat uiteraard ook een optie.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-10 11:23
Wat zijn je wensen qua beeld techniek?
FALD LDC tv? sony KD-55XE9005 en aanverwante types
quantum dots LCD met hoge helderheid? samsung Q (9?) series
OLED? -> lg55c8 voor <1200

Ik zou persoonlijk een OLED overwegen, maar de helderheid is wel een issue met veel lichtinval, maar het is wel een stuk beter dan mijn oude plasma.
Ben persoonlijk geen fan van de Samsung LCD tv's, maar sommigen vinden het mooi en dan is het een prima tv denk ik zo
De sony tv wordt hier op het forum ook als een van de betere LCD tv's aangemerkt.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon mooi, scherp en helder beeld. De kijkhoek is niet echt van belang daar we ver bij de TV vandaan zitten. Dat lijkt me dus vanuit iedere positie in mijn woonkamer wel mooi.

De lichtinval zou inderdaad een punt kunnen zijn, daarom benoem ik het maar even. Ik werk full time, dus over het algemeen zal ik 's avonds TV kijken. Maar als in de weekenden de zon naar binnen schijnt, en ik kan het beeld niet goed zien, dat is niet ideaal.

Dat is een beetje mijn vrees met de LG OLED55C8.

Ik moet zeggen dat ik niet heel technisch naar de TV ga zitten kijken. Ik heb niet echt hele hoge eisen ofzo. Het moet er gewoon mooi en scherp uit zien.

Ik zou graag gaan voor de OLED55C8 of de Samsung QE55Q9F, maar dan denk ik bij mezelf: zou zo'n LG 55SK8500PLA niet gewoon voldoen? Dat is een beetje het vraagstuk.

https://tweakers.net/pric...9005-zwart/specificaties/
Deze Sony kom ik net ook nog tegen die aan alle wensen voldoet: 100 hz, 55" of groter, en Full Array Local Dimming. Ik had gelezen dat dat goed was voor de zwartwaarden en de beeldkwaliteit.

Iemand ervaring met deze TV?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2019 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:56:
Ik wil gewoon mooi, scherp en helder beeld. De kijkhoek is niet echt van belang daar we ver bij de TV vandaan zitten. Dat lijkt me dus vanuit iedere positie in mijn woonkamer wel mooi.

De lichtinval zou inderdaad een punt kunnen zijn, daarom benoem ik het maar even. Ik werk full time, dus over het algemeen zal ik 's avonds TV kijken. Maar als in de weekenden de zon naar binnen schijnt, en ik kan het beeld niet goed zien, dat is niet ideaal.

Dat is een beetje mijn vrees met de LG OLED55C8.

Ik moet zeggen dat ik niet heel technisch naar de TV ga zitten kijken. Ik heb niet echt hele hoge eisen ofzo. Het moet er gewoon mooi en scherp uit zien.

Ik zou graag gaan voor de OLED55C8 of de Samsung QE55Q9F, maar dan denk ik bij mezelf: zou zo'n LG 55SK8500PLA niet gewoon voldoen? Dat is een beetje het vraagstuk.

Deze Sony kom ik net ook nog tegen die aan alle wensen voldoet: 100 hz, 55" of groter, en Full Array Local Dimming. Ik had gelezen dat dat goed was voor de zwartwaarden en de beeldkwaliteit.

Iemand ervaring met deze TV?
Wij kunnen vanaf hier niet beoordelen wat jouw wensen zijn en wat voor jou goed genoeg is.
De sony die jij hier benoemd wordt hier vaker op het forum als een van de betere LCD's benoemd. de 55" variant kost je zelfs maar 850.

Ik heb persoonlijk weinig last van de zon inval op mijn OLED, maar het zou nooit zo helder worden als een Q9 bijv. maar ik ben toch wel erg fan van natuurgetrouwe weergave en de goede zwartwaardes van LG's OLED tv's O-)

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat jij zegt realiseerde ik me inderdaad toen ik dit topic startte. Daarom het volgende:

Ik was vorige week in een winkel, en daar zag ik de LG OLED55C8PLA. Dat is een beeldkwaliteit wat me wel aan stond. Als dat benaderbaar is door bijvoorbeeld de door jou genoemde Sony of ook de LG 55SK8500 PLA, dan zou ik daarvoor kiezen. Als zeg maar de OLED55C8 significant beter is, dan besteed ik die extra centen graag. Als het de gemiddelde persoon (waar ik mezelf onder schaar) niet opvalt, dan steek ik het liever in mijn zak...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2019 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieroman
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:27

Pieroman

/me

Waarom kijk je specifiek naar de LG C8? De B8 kent hetzelfde paneel en is rond de € 1.000,- te vinden. Zie hiervoor ook het OLED topic

Voor een LCD tv zou ik ook de Sony XF900 aanraden. Kijk vooral ook eens naar de reviews op Rtings.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 20:38
Ik zit zelf in dezelfde situatie; een appartement met veel lichtinval, en een meter of 4-5 van de tv vandaan zitten.

Heb er een tijdje een Sony Bravia 55" gehad, maar uiteindelijk toch een LG OLED65B6 gehaald enkele jaren geleden.
Ondanks de initiele problemen (die uit de combinatie Apple TV / Onkyo receiver / LG TV bleken te komen) toch nu al jaren tevreden ermee.
Als ik tussen 11:00 - 12:00 tv kijk dan staat de zon precies van achter de bank op de tv, de weerspiegeling van de zon van achter mijn rolgordijnen is dan wel enorm wanneer ik naar donkere beelden kijk. Maar hoe vaak kijk je op dat tijdstip?

De beeldkwaliteit van de OLED schermen is wel dermate hoog dat het eventuele ongemak van een lagere max helderheid voor mij zeer acceptabel is. Waarschijnlijk zou het met een TV met een hogere helderheid net zo hard meespelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Die LG 55SK8500 PLA is een mooi tussenstap dankzij de Full Array haal je een hoger vast contrast, het zal echter niet opwegen tegen de oneindige zwartwaardes van de B8/C8 (B8 is bijna hetzelfde als de C8, enkel een wat oudere processor: Alpha 7 vs Alpha 9, B8 is dus ook een goede keuze). Ga je af op helderheid icm een kamer waar vaak veel licht is, dan zal de 8500 denk ik een betere keuze zijn.

Weet je het echt niet: ga naar een televisiezaak en neem de tijd om de televisie te bekijken.

Een nadeel om rekening mee te houden bij een OLED wat een LCD niet heeft: image retention.

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorbataGames
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-09 20:38
ByteMe_ schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:29:
Een nadeel om rekening mee te houden bij een OLED wat een LCD niet heeft: image retention.
Als het goed is schakelt je OLED tv zo snel op een screensaver dat dat nooit zal voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:16:
Wat jij zegt realiseerde ik me inderdaad toen ik dit topic startte. Daarom het volgende:

Ik was vorige week in een winkel, en daar zag ik de LG OLED55C8PLA. Dat is een beeldkwaliteit wat me wel aan stond. Als dat benaderbaar is door bijvoorbeeld de door jou genoemde Sony of ook de LG 55SK8500 PLA, dan zou ik daarvoor kiezen. Als zeg maar de OLED55C8 significant beter is, dan besteed ik die extra centen graag. Als het de gemiddelde persoon (waar ik mezelf onder schaar) niet opvalt, dan steek ik het liever in mijn zak...
En dat is iets dat je echt voor jezelf moet bepalen. Voor mij was er 0,0 twijfel tussen beide tv's
OLED > LCD, dus de keuze was snel gemaakt. Mijn vriendin boeit het weinig en vind het al snel goed genoeg, maar vind de huidige OLED wel erg mooi.

vind je de xe9005 mooi genoeg koop die dan en hou 200-300 euro in je zak. Vind je de LG OLED niet helder genoeg koop die dan niet. Vind je de kleurweergave en helderheid van een samsung mooi, koop die dan.

Dat is echt een kwestie van kijken als je het niet zeker weet.

Image retention heb ik en velen met mij echt 0,0 last van. En ik gebruik mijn oled bijna dagelijks als monitor.
De B8 of C8 zijn inderdaad beide nagenoeg gelijk. Kijk in het OLED topic voor de beste prijs d:)b

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
https://tweakers.net/pric...ny-kd-65xf9005-zwart.html

Hoe presteert deze dan met betrekking tot de helderheid? Ik neig nu het meeste naar deze. Heeft deze niet het probleem wat OLEDS wel hebben? Mijn appartement ligt op het zuiden, dus redelijk in de zon. De enige momenten waarop ik TV kijk is 's avonds en in het weekend, en dan ben ik wel huiverig voor die issue.

Hoe zit met het de beeldkwaliteit tussen de OLEDC/B8 en de Sony KD die ik hierboven heb gestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
Je weet trouwens dat je tussen 2 verschillende beeldformaten aan het kijken bent. De sony die je noemt is 65" (is ook in 55" te krijgen). Als je graag liever een grotere TV hebt voldoende hebt aan een goeie LCD (qua specs wint er weinig/niets van OLED), dan zou ik eerder voor de SONY gaan.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07-10 13:29
De OLED C8 is ook wel voor minder te krijgen, even 1 van die toko's benaderen via de mail en een persoonlijke aanbieding opvragen.

Zie o.a. deze post en het topic Stoelpootje in "[Zero Tolerance][Prijs-discussie] OLED Televisies - deel 2"

Zelf zou ik inderdaad kiezen voor de OLED, maar hang je geen gordijnen of iets op wat de zon tegen gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat ik twee verschillende formaten vergelijk, die stond nog gekopieerd.

Nu neig ik het meest naar:
https://tweakers.net/pric...lg-oled55b8pla-zwart.html

Iemand een idee hoe het zit qua beeldkwaliteit tussen deze modellen? Ik was wel onder de indruk van de C8PLA, maar als die dezelfde kwaliteit heeft als de B8 dan steek ik de overige euro's liever in m'n zak.

En ik heb inderdaad wel een zonwering, daar had ik niet echt rekening mee gehouden. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjappe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 10:05
Ik heb zelf twee toestellen, de LG 65C7 en de LG 49SK8500. Hoewel de SK8500 mooi beeld levert, vind ik het verschil met de Oled toch erg duidelijk. De OLED levert duidelijk een mooier plaatje. Maar voor een LED toestel is de SK8500 zeker een aanrader. Eerst had ik de Sony-xf9005 staan maar heb deze omgeruild voor de LG SK8500. Ik vind deze een beter beeld geven en ook WebOs van LG is stukken beter dan de Android die Sony gebruikt. Maar uiteraard is dit allemaal persoonlijk. Nog even aan toevoegen dat er bij mij geen rechtstreeks zonlicht op de tv’s schijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:01:

Iemand een idee hoe het zit qua beeldkwaliteit tussen deze modellen? Ik was wel onder de indruk van de C8PLA, maar als die dezelfde kwaliteit heeft als de B8 dan steek ik de overige euro's liever in m'n zak.
Dat is echt een kwestie van een beetje Googlen

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:19
Tjappe schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:02:
Ik heb zelf twee toestellen, de LG 65C7 en de LG 49SK8500. Hoewel de SK8500 mooi beeld levert, vind ik het verschil met de Oled toch erg duidelijk. De OLED levert duidelijk een mooier plaatje. Maar voor een LED toestel is de SK8500 zeker een aanrader. Eerst had ik de Sony-xf9005 staan maar heb deze omgeruild voor de LG SK8500. Ik vind deze een beter beeld geven en ook WebOs van LG is stukken beter dan de Android die Sony gebruikt. Maar uiteraard is dit allemaal persoonlijk. Nog even aan toevoegen dat er bij mij geen rechtstreeks zonlicht op de tv’s schijnt.
Denk dat dat inderdaad persoonlijk is dan.
Sony met de xf9005 en Samsung met de Q9F (2018) worden over het algemeen beschouwd als de beste FALD LCD's (even afgezien van de 2019 reeks die veel duurder is nog).
LG doet goede zaken met OLED maar behoort op LCD gebied niet tot de top merken qua beeldkwaliteit.

Heb je veel lichtinval dan zou ik als TS zijnde voor 1 van bovenstaande 2 gaan.
Valt dat mee dan gewoon lekker die LG B8 OLED nemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 04-07-2019 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ByteMe_ schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:06:
[...]

Dat is echt een kwestie van een beetje Googlen
Misschien heb ik het onduidelijk geformuleerd. Ik bedoelde het verschil in kwaliteit tussen de twee linkjes die ik gestuurd had. Maar ik denk dat de post voor die van jou er al antwoord op gaf. Ik denk dat het de LG OLED55B8 gaat worden. Bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
De LG SK8500 zou ik links laten liggen ivm het IPS paneel.

Met een kijkafstand van 4 tot 5 meter zou ik persoonlijk voor een 65'' tv kiezen.

Verschil tussen de Sony XF9005 en de Samsung Q9F is dat Sony zich meer richt op natuurlijker/ realistischer beeld.

Als je voor een 55'' tv kiest zou ik je een OLED adviseren, er zit weinig verschil tussen de LG B8 en C8, de LG65B8 kun je voor een paar honderd euro bovenop jouw budget ook op de kop tikken.

Bij een LCD FALD zou mijn voorkeur naar de Sony 65XF9005 gaan, hiermee hou je nog een paar honderd euro in jouw spaarpot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:44
Freshouttheoven schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 15:14:
Met een kijkafstand van 4 tot 5 meter zou ik persoonlijk voor een 65'' tv kiezen.
Hier ben ik het volledig mee eens! Sterker nog, ik ben geneigd te zeggen dat 55" bij een kijkafstand van 4 tot 5 meter simpelweg te klein is.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Pagina: 1