[T-Mobile/HG659 router] Interface werkt nauwelijks

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 13:10
Hallo!
Een van m'n klanten heeft een T-Mobile router hangen, en ik moet daar het e.e.a. instellen aan statische IP adressen voor wat hardware.
Echter werkt deze webinterface gruwelijk slecht; als ik formulieren open staat er soms niets, soms verkeerde data, soms wat het zou moeten zijn. Velden wijzigen en opslaan lijkt goed te gaan, maar na een page-refresh worden er simpelweg geen wijzigingen getoond.

Ik ben al een uur of twee bezig om hierover contact te krijgen met either Tmobile of Huawei, maar het gaat van kastje naar muur naar de vloer.

Heeft iemand hier ervaring met deze router(configuratie)? Ik heb het al met verschillende machines en browsers geprobeerd..

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
* "een T-Mobile router" -> dat is nogal vage informatie, welk apparaat praten we over?

* Heb je dat dit al eens een een factory reset gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
Het staat in de titel, mss niet heel duidelijk, scuzi; het gaat over een Huawei HG659 router, met een Tmobile skin erover.
Ik heb 'm geen factory reset gegeven, voornamelijk omdat het een horeca aan gelegenheid is en alles van pinautomaten, bonprinters en kassasystemen er op draait, dus als dat er niet uit hoeft te liggen heeft dat de voorkeur natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 19:31

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dan zal je daar toch in de avond een keer tijd in moeten steken. Geen idee wat er mis is met het apparaat, maar een reboot of een reset zou je zeker kunnen helpen.

Probeer vooraf wel de configuratie op te slaan.

Hier is de documentatie site van Huawei: https://support.huawei.co...ork/hg659-12-pid-19922362
Er is helaas geen nieuwere firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
Hm ja.. Ik vraag me dus af of de slechte performance van de webinterface opgelost gaan worden als ik het ding reset. Hij kwam zo uit de doos en het lijkt gewoon wel buggy code. Maar als er geen andere ideeën zijn zullen we dan maar doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-09 15:35

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Niet echt een oplossing, wel een workaround die ik zelf heb en prima werkt: ik heb alleen internet en datzelfde modem hangen. Ik heb er maar voor gekozen om een router aan te hangen welke aan mijn wensen voldeed. Alles in huis is daarop aangesloten. Die router hangt aan het modem op een poort die ik als DMZ geconfigureerd heb.

Zul je dus wel even wat aandacht aan security moeten besteden, maar het werkt prima (en bijkomend voordeel: mocht je van provider over willen stappen, kun je je modem makkelijk omklikken zonder al te veel nieuwe configuraties in je bestaande netwerk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Asitis schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:05:
Hm ja.. Ik vraag me dus af of de slechte performance van de webinterface opgelost gaan worden als ik het ding reset. Hij kwam zo uit de doos en het lijkt gewoon wel buggy code. Maar als er geen andere ideeën zijn zullen we dan maar doen!
Bedoel je te zeggen dat hij het altijd zo slecht deed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
Jazeker! Vanaf de eerste installatie is die webinterface voor de configuratie buggy as hell; forms die niet laden, verspringen van input, niet opslaan etc. Ik krijg er geen contact over met either T-mobile of Huawei, heb er naar gegoogled maar kom niet echt andere soortgelijke ervaringen tegen, vandaar dit topic.

Ik hoopte dat er wellicht een andere Tweaker zou zijn die hetzelfde modem heeft/had en er wijzer van is geworden wat een oorzaak of oplossing kon zijn. Als dat niet zo is, dan maar met de botte bijl en kijken of een firmwareflash/reset werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Maar als het modem nooit goed gewerkt heeft, dan vraag je toch een ander modem bij T-Mobile? Wat is hun reactie hierop? Ik neem aan dat je ondertussen al iemand gesproken hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
De service van T-Mobile is bar, bar slecht. Ik heb uiteindelijk iemand aan de lijn gekregen (maar natuurlijk de verkeerde van de 101 afdelingen) en het standaard antwoord is "wij leveren geen support aan custom configuratie". Als ik ze probeer uit te leggen dat de interface niet goed werkt, herhalen ze alleen maar dat ze niet kunnen weten welke hardware wij gebruiken en dat ze daar geen support voor leveren.

Want de router werkt verder wel; internet werkt, alle hardware eraan wordt getoond, maar iets wijzigen in de configuratie wil gewoon niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Asitis op 05-07-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Misschien voorstellen aan je klant om een andere aanbieder te zoeken. :) Of kiezen voor een eigen modem, maar dan ben je alle support van T-Mobile kwijt, maar dat maakt geloof ik ook niet veel uit :)

[ Voor 46% gewijzigd door Equator op 05-07-2019 12:59 ]

Pagina: 1