Mijn vraag
Op dit moment hangt er bij ons een Samsung 42” LCD Full HD uit 2007
Doet het nog prima voor wat wij ermee kijken, maar ik denk dat een kleine upgrade ons veel plezier gaat doen op vooral de volgende punten:
- HDMI ARC naar een soundplate van Philips ipv optical.
- Meer lichtopbrengst, zodat in de ochtend als de zon voor op de ramen staat beeld beter zichtbaar is.
- Net een slagje groter, hij hangt in een Besta TV meubel van de IKEA die een max diameter van 135cm toelaat, ik denk dat we daarom max 50” moeten willen.
- 4K is niet nodig, XBOX One S hangt in de Mancave aan een 4k monitor.
- 3D zouden we leuk vinden, maar moet dan ook zijdelings zichtbaar zijn omdat niet iedereen er rechtvoor kan zitten.
- Zilverkleur past goed bij ons interieur ipv zwart, maar zwart kan ook. Dunnere bezel zou prettig zijn. Nu min. 2,5 á 4cm breed
- Smart tv OS zal ik niet gebruiken, hoeft ook niet.
Budget: zat aan een max. van 500 te denken.
Vraag: Wat kan ik de komende 5 jaar het beste kiezen als onze nieuwe beeldtijger?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- KPN itv decoder via glasvezel
- Samsung Blu-Ray speler
- Chromecast (zal een Apple TV gaan worden ivm Apple Arcade
)
- Hoekbank op 3,5 meter afstand
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
3D kan ik vergeten voor dit budget
Als ik puur filter op 46”/50” en hoogst mogelijke cd/m (400) dan kom ik op 2 onbekende merken uit maar wel 49”/50” en zet ik hem op 350 cd/m dan krijg een lijst aan bekende merken:
categorie: Televisies
De beste voor mijn eisen lijkt pricewatch: Philips 50PUS6503 Zwart
Is dit correct of zie ik iets over het hoofd?
Op dit moment hangt er bij ons een Samsung 42” LCD Full HD uit 2007
Doet het nog prima voor wat wij ermee kijken, maar ik denk dat een kleine upgrade ons veel plezier gaat doen op vooral de volgende punten:
- HDMI ARC naar een soundplate van Philips ipv optical.
- Meer lichtopbrengst, zodat in de ochtend als de zon voor op de ramen staat beeld beter zichtbaar is.
- Net een slagje groter, hij hangt in een Besta TV meubel van de IKEA die een max diameter van 135cm toelaat, ik denk dat we daarom max 50” moeten willen.
- 4K is niet nodig, XBOX One S hangt in de Mancave aan een 4k monitor.
- 3D zouden we leuk vinden, maar moet dan ook zijdelings zichtbaar zijn omdat niet iedereen er rechtvoor kan zitten.
- Zilverkleur past goed bij ons interieur ipv zwart, maar zwart kan ook. Dunnere bezel zou prettig zijn. Nu min. 2,5 á 4cm breed
- Smart tv OS zal ik niet gebruiken, hoeft ook niet.
Budget: zat aan een max. van 500 te denken.
Vraag: Wat kan ik de komende 5 jaar het beste kiezen als onze nieuwe beeldtijger?
Relevante software en hardware die ik gebruik
- KPN itv decoder via glasvezel
- Samsung Blu-Ray speler
- Chromecast (zal een Apple TV gaan worden ivm Apple Arcade
- Hoekbank op 3,5 meter afstand
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
3D kan ik vergeten voor dit budget
Als ik puur filter op 46”/50” en hoogst mogelijke cd/m (400) dan kom ik op 2 onbekende merken uit maar wel 49”/50” en zet ik hem op 350 cd/m dan krijg een lijst aan bekende merken:
categorie: Televisies
De beste voor mijn eisen lijkt pricewatch: Philips 50PUS6503 Zwart
Is dit correct of zie ik iets over het hoofd?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"