Van Samsung 42” LCD 2007 naar iets meer toekomst

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Mijn vraag
Op dit moment hangt er bij ons een Samsung 42” LCD Full HD uit 2007 8)

Doet het nog prima voor wat wij ermee kijken, maar ik denk dat een kleine upgrade ons veel plezier gaat doen op vooral de volgende punten:

- HDMI ARC naar een soundplate van Philips ipv optical.
- Meer lichtopbrengst, zodat in de ochtend als de zon voor op de ramen staat beeld beter zichtbaar is.
- Net een slagje groter, hij hangt in een Besta TV meubel van de IKEA die een max diameter van 135cm toelaat, ik denk dat we daarom max 50” moeten willen.
- 4K is niet nodig, XBOX One S hangt in de Mancave aan een 4k monitor.
- 3D zouden we leuk vinden, maar moet dan ook zijdelings zichtbaar zijn omdat niet iedereen er rechtvoor kan zitten.
- Zilverkleur past goed bij ons interieur ipv zwart, maar zwart kan ook. Dunnere bezel zou prettig zijn. Nu min. 2,5 á 4cm breed ;)
- Smart tv OS zal ik niet gebruiken, hoeft ook niet.

Budget: zat aan een max. van 500 te denken.

Vraag: Wat kan ik de komende 5 jaar het beste kiezen als onze nieuwe beeldtijger? :*)

Relevante software en hardware die ik gebruik
- KPN itv decoder via glasvezel
- Samsung Blu-Ray speler
- Chromecast (zal een Apple TV gaan worden ivm Apple Arcade :P)
- Hoekbank op 3,5 meter afstand

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
3D kan ik vergeten voor dit budget :)

Als ik puur filter op 46”/50” en hoogst mogelijke cd/m (400) dan kom ik op 2 onbekende merken uit maar wel 49”/50” en zet ik hem op 350 cd/m dan krijg een lijst aan bekende merken:

categorie: Televisies

De beste voor mijn eisen lijkt pricewatch: Philips 50PUS6503 Zwart

Is dit correct of zie ik iets over het hoofd?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Beste antwoord (via Falcon op 04-07-2019 14:47)

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:19
Er is ook zoiets als beeldkwaliteit natuurlijk.
Zonder daarbij te weten hoe goed die philips is krijgt die Samsung gewoon prima reviews en beeldkwaliteit is duidelijk beter dan bijvoorbeeld een goedkoper model van Samsung die in prijs vergelijkbaar is met die Philips TV.
Vandaar dus de opmerking dat je voor 40-500 euro op 50 inch een budget TV krijgt, ook in beeldkwaliteit.
En jij moet zelf bepalen of je het waard vindt om iets meer uit te geven voor een betere TV of dat je 500 euro max prima vindt.

Misschien dit even lezen:
https://nl.hardware.info/...600-euro-getest-conclusie

Blijkt dat eigenlijk onder de 500 euro geen tv te koop is die daadwerkelijk fatsoenlijk een fel beeld kan geven, dus daar zal je naar moeten kijken als dat je eis is.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 04-07-2019 14:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:16
Persoonlijk zou ik de filter aanpassen zodat je geen cd/m hebt. En dan een paar leuke modellen uitkiezen. Daar reviews over lezen en dan een keuze maken. Dan heb je direct meer aanbod, behalve de solara en finlux tv’s (die zou ik eerder overwegen als je ze buiten neerzet onder een overkapping ofzo)

Persoonlijk ben ik toch iets meer voor de merken ala Philips, Sony, Samsung, LG enzo.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
De meeste tv's van nu zijn 4K, en 3D kan je sowieso vergeten aangezien fabrikanten dit een paar jaar geleden al hebben uitgefaseerd.

Een helderheid van 350cd/m² (fabrieksopgave?) houdt niet veel over als je tv wilt kijken bij veel lichtinval, houdt er ook rekening mee dat de maximale helderheid alleen te behalen is wanneer je de kleuren op 'koel' instelt.

Persoonlijk zou ik het budget iets verhogen en voor de 49NU80xx kiezen, heb je veel meer waar voor je geld.

pricewatch: Samsung UE49NU8050 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
EUR 500 is inderdaad mager voor een beetje fatsoenlijke TV.
De hier boven genoemde NU8000 is een prima TV voor dat geld.
Natuurlijk geen perfecte TV, daarvoor is het tenslotte wel een mediumrange TV en geen topmodel.
Review https://www.rtings.com/tv/reviews/samsung/nu8000
Over de Philips heb ik geen mening, ken de TV niet en zie er ook niet veel reviews over, maar gezien de prijs verwacht ik dat dit wel het budget model is van Philips en dat je dat zal merken aan de kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Enige verschillen wat ik kan vinden tussen de door jullie genoemde Samsung en de Philips zijn:

- 1 extra HDMI poort
- backlighting is Edge-lit ipv Direct
- HDR 10+ ondersteuning ipv alleen HDR 10

Met een prijs verschil van 200 euro vraag ik mij af of dit van toegevoegde waarde is. :?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Arjant2
Zonder daarbij te weten hoe goed die philips is krijgt die Samsung gewoon prima reviews en beeldkwaliteit is duidelijk beter dan bijvoorbeeld een goedkoper model van Samsung die in prijs vergelijkbaar is met die Philips TV.
Vandaar dus de opmerking dat je voor 40-500 euro op 50 inch een budget TV krijgt, ook in beeldkwaliteit.
En jij moet zelf bepalen of je het waard vindt om iets meer uit te geven voor een betere TV of dat je 500 euro max prima vindt.

Blijkt dat eigenlijk onder de 500 euro geen tv te koop is die daadwerkelijk fatsoenlijk een fel beeld kan geven, dus daar zal je naar moeten kijken als dat je eis is.

[ Voor 22% gewijzigd door Arjant2 op 04-07-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Falcon schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:49:
Enige verschillen wat ik kan vinden tussen de door jullie genoemde Samsung en de Philips zijn:

- 1 extra HDMI poort
- backlighting is Edge-lit ipv Direct
- HDR 10+ ondersteuning ipv alleen HDR 10

Met een prijs verschil van 200 euro vraag ik mij af of dit van toegevoegde waarde is. :?
Waarom open je dan een topic wanneer je alleen door het vergelijken van specs kunt zeggen dat tv X beter is dan tv Y? Dan hebben gerenommeerde reviewsites dus ook geen bestaansrecht? |:(

Zoals Arjent2 al aangeeft is het belangrijkste aspect van een tv natuurlijk de beeldkwaliteit, afhankelijk van hoe kritisch je bent kun je in verschillende segmenten shoppen. Als je weinig waarde hecht aan bijv. beelduniformiteit, kleurengradatie of motion handling dan kun je net zo goed de goedkoopste 50'' tv uitzoeken die jij er het mooiste uit vindt zien, en deze aan jouw Ikea meubel hangen ;).

Eén van jouw eisen is dat je meer lichtopbrengst wenst, hierbij zul je toch echt minimaal in het middensegment moeten shoppen wat dus gelijk staat aan het verhogen van jouw budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
Arjant2 schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:56:

Helder (phun intended ;)).. kijk ik kom uit het jaar kruik met mijn huidige tv. Ik ben aan het afwegen of de beeldkwaliteit van de Philips al meer dan genoeg is ;)

200 euro vind ik een stevig verschil namelijk, hoe goed ook de beweegredenen zijn die hier worden aangedragen en door mij gewaardeerd trouwens!

Bedankt voor de link! Die ga ik even doorspitten, ben even benieuwd door welke technieken/software er verschil zit tussen de tv’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Falcon schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:46:
[...]

Helder (phun intended ;)).. kijk ik kom uit het jaar kruik met mijn huidige tv. Ik ben aan het afwegen of de beeldkwaliteit van de Philips al meer dan genoeg is ;)

200 euro vind ik een stevig verschil namelijk, hoe goed ook de beweegredenen zijn die hier worden aangedragen en door mij gewaardeerd trouwens!

Bedankt voor de link! Die ga ik even doorspitten, ben even benieuwd door welke technieken/software er verschil zit tussen de tv’s.
Vergelijk dan ook op rtings.com even de NU7100 met de NU8000 in het licht van dat artikel van hardware.info, waarin de NU7100 ook wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Topicstarter
@Arjant2 yes net gedaan.. thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-10 08:28

FeaR

In GoT we trust

Aankoopadvies doen we in Consumentenelektronica Aankoopadvies, ik schop het topic die kant even op: TB > CEA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1