PostNL bezorging die niet bezorgd is + AliExpres probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 16.517 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 10:06
De vragen
  • Ik ben opzoek naar mensen met ervaring met de klachtafhandeling van Postnl. Nouja mensen die dit succesvol gedaan hebben _/-\o_
Ik hoor al jaren klachten van mensen over PostNL, maar heb zelf nog nooit problemen gehad dus ik dacht hoe erg kan het zijn. Dit was een misvatting.
  • De verzendende partij wil een formulier/reactie van PostNL hebben dat er een probleem/conflict is, PostNL weigert dit pertinent en zegt dat de verzender deze actie moet ondernemen. De verzender lijkt content de gehele situatie te negeren en dus gewoon betaald te krijgen. Heeft iemand PostNL kunnen bewegen om iets te doen in een vergelijkbare situatie en hoe.
De situatie

Het gaat om een pakketje van aliexpress. Toevallig precies de niet goedkope meuk, in huis besteld men hier regelmatig, al jaren, en nog nooit een probleem gehad.

PostNL stelt dat het pakketje bezorgd is, wat niet is gebeurt en heeft bij navraag 3 versies van de bezorging, later meer hierover. Ik heb de track and trace niet dagelijks bekeken, aangezien deze pakjes er regelmatig 7 a 8 weken over doen. Grote fout van mij, blijkbaar. Dus ik kom erachter nu de verkopers garantie aan het verlopen dit dus speelt.

Dus ik bellen met PostNL, de eerste dame die ik aan de lijn krijg verteld mij dat pakketjes met dit soort barcodes nooit aan huis worden afgeleverd, maar altijd naar een afhaal punt gaan. Ik vond dit bijzonder vreemd aangezien ik dat nog nooit heb meegemaakt en regelmatig dit soort pakjes krijg.
Daarna vertelde ze mij dat er was geprobeerd hem af te leveren en er niemand thuis was. Er is hier altijd iemand thuis, we nemen pakjes voor de halve straat aan. Ik heb er mijn agenda bij gepakt voor die week en er was de gehele week iemand thuis overdag.
Ze stelt daarna dat het pakje op het eerstgenoemde afhaalpunt twee weken heeft liggen wachten en daarna is teruggestuurd. De track and trace geeft heel expliciet aan dat het pakje is afgeleverd. Niet dat het terug gestuurd is en/of onsuccesvol is aangeboden. Ik heb eerdere track en traces erbij gepakt achteraf en dit soort zaken worden daar altijd vermeld. Ze stelt dat de track en trace info niet klopt.

Vervolgens wordt bij verteld dat er hier geen schrijven van is te krijgen en of een klacht in te dienen over dit specifieke geval. Er wordt mij verteld de chat optie te gebruiken zodat ik een log heb van de afhandeling, die ik dan kan overhandigen.

Vervolgens start ik maar de chat op aannemende dat dit zo afgehandeld kon worden. Waar mij prompt verteld wordt dat het te lang geleden is en je als ontvanger op geen enkele mogelijke manier iets op schrift van PostNL kan krijgen en wordt de chat direct afgesloten.
Ik zat hier dus echt met een WTF uitdrukking.

Ik kalmeer even een minuutje, want schelden/boos worden aan de telefoon help je niemand mee en is ook niet eerlijk voor de persoon aan de andere kant. Daarna bel ik dus voor de 2e keer.

De tweede dame die ik aan de lijn krijg verteld mij dat mijn pakket is afgeleverd en er voor is getekend. Dus ik vraag hoe het zit met het verhaal van dame nummer 1, want dit is totaal iets anders.
Klopt niet, ze kan dit soort dingen niet inzien stelt dame 2, er is voor getekend en ze kan niets voor mij doen. Er is geen mogelijkheid tot het inzien van de handtekening en eventuele klachten moeten via de afzender lopen.
Ongeacht wat ik zeg herhaalt dame 2 "Ik kan U niet helpen" een keer of 6. Zegt vervolgens goede dag en dat was het, einde gesprek.

De situatie is dus nu als volgt. De verzender is perfect oké met de termijn te laten verlopen om zijn/haar geld te verkrijgen en is dus niet gemotiveerd om een procedure op te starten. Bij AliExpress zelf stellen ze dat er op de track en trace staat dat het afgeleverd is en indien dit niet zo is dat ik van PostNL documentatie moet verkrijgen dit aangeeft dat er een probleem/dispuut is. Iets wat PostNL pertinent weigert.
Iedereen wijst naar de andere partij en weigert wat te doen.

Bij een 3e keer PostNL bellen werd er toen ik door het keuze menu was gewoon de hoorn erop gegooid.

Ik toen maar online gaan zoeken naar mogelijkheden https://www.klacht.nl/postnl en de consumentenbond klachtkompas gaven een bijzonder ontmoedigende indruk. Bij klacht.nl wordt er met een 99% oplossingspercentage geschermd, PostNL is echter degene die uitmaakt of iets opgelost is of niet.

Dit geeft nogal een vertekend beeld. Het percentage bij de site van de consumenten bond is wat realistischer, zeker met de gelinkte artikelen met betrekking tot de hoeveelheid klachten die ze krijgen in aanmerking genomen. Ik heb een paar honderd voorbeelden nagelezen en ben tot de conclusie gekomen dat er eigenlijk niets ondernomen wordt door PostNL en ze enkel de summiere informatie die ook op hun eigen website te vinden is herhalen en ik zie dit dus niet als een reële optie.

Heeft iemand goede suggesties?

TLDR: PostNL heeft pakketje zoekgemaakt + meerdere verschillende verhalen over wat er is gebeurt, weigert er iets aan te doen. Verzender zegt jouw probleem. Alieexpress zegt zonder documentatie geen geld terug. PostNL zegt geen documentatie voor ontvanger alleen voor de verzender.

Eind Edit:
PostNL volhard in hun claim dat het afgeleverd is aan de zender en weigert het afleverbewijs te tonen, ook aan de zender. Claim afgewezen bij AliExpress door de status van bezorgd bij PostNL.
Het blijkt dat niet alle risico's bij zaken bestellen in China in het buitenland zitten en iets verzekerd verzenden via PostNL een dure wassen neus is.

[ Voor 3% gewijzigd door Ashilh op 07-07-2019 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 12:50
Offtopic tip: Heb je besteld met je creditcard toevallig.. dan kun je daar nog wellicht aanspraak op maken (qua stornering)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:20:
Offtopic tip: Heb je besteld met je creditcard toevallig.. dan kun je daar nog wellicht aanspraak op maken (qua stornering)
Paypal doet dit ook overigens, als dat je betaalmiddel is geweest. iDeal ga je helaas niets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
Helaas heb ik met iDeal betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door Ashilh op 04-07-2019 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Paypal kan je geloof ik (juist om die reden) niet bij AliExpress gebruiken. Ali heeft zijn eigen "moderatie" systeem voor betalingen en problemen.

In dit geval inderdaad lastig, maar ik moet er bij zeggen dat wanneer ik problemen had met Ali, ik tot nu toe altijd in het gelijk gesteld ben en mijn geld terug heb gehad.

Je zult inderdaad op een of andere manier iets in beeld moeten krijgen van de tracktrace historie die de telefoonmiep blijkbaar wel kan zien en jij niet.

Probeer eens een service als 17Track bijvoorbeeld, wat komen daar voor details uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Basics van pakket/post bezorging.

De verzender is de klant van de bezorger, met de ontvanger heeft de bezorgservice niets mee te maken behalve het afleveren op het aangegeven adres.

Alle onderzoeken etc dienen dus door de verzender te worden aangevraagd.

Enige wat jij kan doen is klagen bij Ali en als je geluk hebt doen die daar iets mee.
Verder is dit gewoon het risico van zelf direct in China bestellen.

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 04-07-2019 11:29 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
17Track geeft enkel het stukje in China weer en zegt dat het pakje daar nog in transit is. Wat de originele van AliExpress ook deed overigens.

Tja, het is het bedrijf in Nederland wat een fout maakt en fraude pleegt. Indien het een fout van het Chinese bedrijf was geweest had ik er zeer waarschijnlijk vrede mee gehad en het als een klein verlies gezien.
k heb weleens spul van twijfelachtige kwaliteit gehad wat jammer was, dat zie ik als het risico. Waar het mij hier vooral om gaat is hoe PostNL met de situatie omgaat.

Het is inmiddels een volledige principe kwestie. Andere bedrijven kun je uit de weg gaan na slechte ervaringen, aan PostNL zit je vast of je dat nu wilt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:18
Ashilh schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:58:
17Track geeft enkel het stukje in China weer en zegt dat het pakje daar nog in transit is. Wat de originele van AliExpress ook deed overigens.

Tja, het is het bedrijf in Nederland wat een fout maakt en fraude pleegt. Indien het een fout van het Chinese bedrijf was geweest had ik er zeer waarschijnlijk vrede mee gehad en het als een klein verlies gezien.
k heb weleens spul van twijfelachtige kwaliteit gehad wat jammer was, dat zie ik als het risico. Waar het mij hier vooral om gaat is hoe PostNL met de situatie omgaat.

Het is inmiddels een volledige principe kwestie. Andere bedrijven kun je uit de weg gaan na slechte ervaringen, aan PostNL zit je vast of je dat nu wilt of niet.
Ik heb hetzelfde eens gehad; duidelijk een fout van PostNL, ook door ze toegegeven, maar ze weigeren elke vorm van medewerking en verwijzen naar de verzender (die moet maar een onderzoek laten starten, terwijl alles! over de situatie bekend is).
Na een week twitter volspammen en regelmatig bellen was ik er wel klaar mee en boycot ik die maffiabende waar mogelijk.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:46
Je kan toch gewoon een dispuut openen op Ali? Tot nu toe kreeg ik dan altijd of geld terug, of alsnog de goederen (en 1 keer zelfs beide). Dat PostNL zit te klooien maakt nix uit, jij hebt besteld en er is niet geleverd.

edit ik zie dat track and trace zegt dat het afgeleverd zou zijn, in dat geval zou ik gewoon aangifte doen bij de politie, dat PostNL je oplicht.

[ Voor 25% gewijzigd door jurjen_g op 04-07-2019 12:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• holoX
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 16:16

Als 17Track en de tracker van ali aangeeft dat het nog in transit is (en de status gelijk blijft!) heb je grote kans dat je een dispute wint bij Ali. Heb je al een dispute gestart?
Overigens ga je dit niet winnen van PostNL...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
Herkenbaar. In ene 3 pakjes van Ali 'bezorgd' gemeld. Kom ik thuis, niets. Rondvragen in de buurt, niets. PostNL gevraagd: ja ze zijn bij je bezorgd.

Maar was als dat niet zo is?

Nou, ze zijn niet getracked, dus dan heb je verder niets. Volgens ons zijn ze bezorgd.

Kans is groot dat een bezorger ze geleend heeft, of verkeerd bezorgd. Bij ons in de buurt is het laatste logischer, maar je kunt het niet uitsluiten. PostNL accepteert geen klacht - want bezorgd en verwijst naar Ali, die niets doen omdat het bezorgd is. Enige optie: nooit meer untracked laten verzenden, met alle kosten van dien.

Aangezien dit nu 1 keer gebeurd is en verder niet meer daarna ook, heb ik het maar als risico van China zooi bestellen risico bestempeld.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:08

Ik snap je commentaar niet echt, PostNL gaat precies zo met de situatie om zoals zij dat moeten doen. Voor zover ik het begrijp is het juist de verkoper die maar wat aan het rotzooien is. Verder is het nog al een flinke stelling dat er fraude gepleegd zou zijn, kun je dit ook feitelijk onderbouwen of is dit een onderbuik gevoel?

Ik snap niet waarom consumenten die iets ontvangen meestal denken dat zij de klant zijn van PostNL. Dat ben je namelijk niet.

Het is vrj logisch dat PostNL deze zaak wil afhandelen met de opdrachtgever en niet met de klant van de opdrachtgever. PostNL heeft immers in dit traject geen enkele overeenkomt met jou en dus ook geen verplichtingen richting jou.

Jij moet klagen bij de verkoper (heb je gedaan) > de verkoper moet klagen bij de partij die hij opdracht gegeven heeft het pakket te versturen (Zal een verzender zijn in China o.i.d.) > Die verzender moet weer klagen bij PostNL.

Dat de verkoper jou om documentatie vraagt klopt niet. Hij moet dat regelen met zijn vervoerder en jou daar niet mee lastig vallen. Probeer ze dat echter maar eens uit te leggen.

Ik verwacht niet dat PostNL hier verder aandacht aan zal besteden zolang de opdrachtgever niets doet. Daar ligt zeer waarschijnlijk de oplossing, niet bij PostNL.

Ik zou het gooien op de tracker van Ali die aangeeft dat het schijnbaar nog onderweg is, ik denk dat je daar de meeste kans mee maakt als je bij Ali een dispute zou openen.

[ Voor 8% gewijzigd door Dennism op 04-07-2019 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:05
@Ashilh welke verzendmethode heb je gekozen? Daarnaast zou ik bij jouw dichtstbijzijnde PostNL afleverpunt(en) langs gaan bijv. een Primera, met een beetje geluk ligt het daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dennism schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:15:
[...]

Ik snap je commentaar niet echt, PostNL gaat precies zo met de situatie om zoals zij dat moeten doen.
Dit is precies het probleem met bedrijven die opgericht zijn in de tijd dat men net vuur had uitgevonden.

Waarom zou je als ontvanger van een pakket geen onderzoek op moeten kunnen starten :? Ja, strikt gezien ben je geen klant, maar boeiend, je bent toch gewoon partij? Het wordt tijd dat postbedrijven eens wat klantgerichter gaat handelen i.p.v. zich constant achter de postwet te verschuilen*.

*Die hoognodig eens goed op de schop moet. En ja, PostNL is de enige die zich achter de postwet kan verschuilen, dat weet ik.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nnoitra schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:02:
[...]

Ik heb hetzelfde eens gehad; duidelijk een fout van PostNL, ook door ze toegegeven, maar ze weigeren elke vorm van medewerking en verwijzen naar de verzender (die moet maar een onderzoek laten starten, terwijl alles! over de situatie bekend is).
Klinkt allemaal heel bekend. Helaas. :-(
Nnoitra schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 12:02:
Na een week twitter volspammen en regelmatig bellen was ik er wel klaar mee en boycot ik die maffiabende waar mogelijk.
En dat helpt ook niet (weet ik uit ervaring)
Maar alleen PostNL boycotten? Al die anderen zijn net zo erg, zo niet erger... :X
En vaak valt er weinig te kiezen qua logistieke dienst-ergernisverlener

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:31
Wat geeft de tracking aan op
https://postnl.post/

Ik had ook een tijdje gezeur met ali mail en postnl. Ook ali zij dat het bezorgt was. Maar postnl kon hem niet vinden... tot ik hem daar in voer. Toen kwam er een lijst uit dat ze mijn adres niet konden vinden. En uiteindelijk weer terug naar china ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Laatst online: 23:18
ehtweak schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:28:

En dat helpt ook niet (weet ik uit ervaring)
Maar alleen PostNL boycotten? Al die anderen zijn net zo erg, zo niet erger... :X
En vaak valt er weinig te kiezen qua logistieke dienst-ergernisverlener
Waar mogelijk zei ik, heh ;)
Met andere logistieke dienstverleners heb ik vooralsnog geen problemen gehad.

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Glashelder schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:28:
[...]

Dit is precies het probleem met bedrijven die opgericht zijn in de tijd dat men net vuur had uitgevonden.

Waarom zou je als ontvanger van een pakket geen onderzoek op moeten kunnen starten :? Ja, strikt gezien ben je geen klant, maar boeiend, je bent toch gewoon partij? Het wordt tijd dat postbedrijven eens wat klantgerichter gaat handelen i.p.v. zich constant achter de postwet te verschuilen*.

*Die hoognodig eens goed op de schop moet. En ja, PostNL is de enige die zich achter de postwet kan verschuilen, dat weet ik.
Je bent juridisch gezien volgens mij juist geen partij en juist daarom kan PostNL besluiten geen actie te ondernemen. Volgens mij zijn ze heel strict gezien niet eens verplicht om te communiceren met de ontvanger over een klacht. Om klantgericht te handelen moet je wel klant zijn, TS is hier geen klant. Dat is nu juist het kwartje dat moet vallen.

De koper (ontvanger) heeft een overeenkomst met de verkoper en beide zijn partijen bij deze transactie.
De verkoper en zijn vervoerder hebben een overeenkomst, de koper is geen partij in deze overeenkomst.
eventueel heeft de vervoerder een overeenkomt met een ander vervoerder (internationale verzending), de ontvanger is geen partij in deze overeenkomst.

Aanpassingen aan de postwet, het zou leuk zijn, ben ik met je eens. Ik vrees echter ook dat postbezorging dan mogelijk onbetaalbaar gaat worden in bepaalde gebieden waar het nu al eigenlijk niet rendabel is.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennism op 04-07-2019 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Zucht, ik snap dat je strict gezien gelijk hebt, maar snap je nou echt niet wat ik bedoel :?

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
@Dennism Het is verzekerd verzonden. De laatste pakketjes die ik op deze manier van ze heb mogen ontvangen vereiste legitimatie en dat ik er voor tekenende. Iets wat ik niet gedaan heb.
De t&t documentatie van PostNL geeft aan dat dit gebeurt is. De 2e dame die ik aan de lijn kreeg geeft ook aan dat dit gebeurt is en de 1e had een compleet ander verhaal.
Op het punt dat PostNL claims doet over mijn handelen in de zaak denk ik niet dat ik nog een ongerelateerde partij ben.

Ik zie dit niet als een onderbuik gevoel.

Als ik me niet vergis is een t&t status van aflevert voldoende aannemelijk om aan te nemen dat het pakket bezorgd is. Het is dan aan mij om gemotiveerd uit te leggen waarom dat niet zo is. Mijn enige mogelijkheid is dan in dit geval de handtekening in te zien waarmee getekend is en deze tegen de honderden andere te vergelijken van vorige bezorgingen.
Ik weet niet of PostNL mij dan verplicht deze informatie moet verstrekken. Ik denk dat we dan echter ver buiten de scope zitten van de normale omgang.

Iig bedankt voor de reacties allen.

[ Voor 30% gewijzigd door Ashilh op 04-07-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:10

Mavamaarten

Omdat het kan!

Heb heel recent hetzelfde meegemaakt. Gelukkig is AliExpress hier best coulant in, naar mijn ervaring. Ga vooral niet via creditcard je geld terugeisen, dan wordt je account geblokkeerd en dergelijke. Maak maar gewoon een geschil aan op AliExpress en doe daar in simpele zinnen (!) je verhaal in het Engels.

Dat je als ontvanger geen klacht kan indienen en geen onderzoek kan starten is natuurlijk de dikste onzin. Maarja, dat is nu eenmaal zo, en ze gaan je bij PostNL gewoon van het kastje naar de muur sturen. Probeer het allereerst via Ali, kans is groot dat ze je gewoon meteen gelijk geven en het geld terugstorten. Geef aan dat je pakket niet geleverd is en ga voor een volledige refund.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-09 23:22
Zo zie je maar hoe erg de diversiteit van de bestuursvoorzitter helpt.
Overigens kun je haar gewoon mailen (mailadres is prima vindbaar met een searchengine naar keuze); en bij onvoldoende resultaat 1 aandeeltje post-nl kopen en aankondigen op de aandeelhouders vergadering te verschijnen. Kijken of ze dan nog zo moeilijk doen.

[ Voor 10% gewijzigd door gekkie op 04-07-2019 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Glashelder schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 13:38:
[...]

Zucht, ik snap dat je strict gezien gelijk hebt, maar snap je nou echt niet wat ik bedoel :?
Ik snap best wat je bedoelt, ik denk alleen niet dat het wenselijk is dat iemand die geen partij is kan gaan klagen over zaken waar hij geen partij in is. Wanneer er gewoon een valide weg om het op te lossen is. Anders krijg je dat ieder verkoper zich achter PostNL kan gaan verbergen en de consument naar PostNL kan gaan sturen en dat is al helemaal niet wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Dennism schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 14:08:
[...]

Ik snap best wat je bedoelt, ik denk alleen niet dat het wenselijk is dat iemand die geen partij is kan gaan klagen over zaken waar hij geen partij in is. Wanneer er gewoon een valide weg om het op te lossen is. Anders krijg je dat ieder verkoper zich achter PostNL kan gaan verbergen en de consument naar PostNL kan gaan sturen en dat is al helemaal niet wenselijk.
Nu postNL zegt dat de ontvanger (TS) heeft getekend, zou je in weze kunnen zeggen dat postNL valsheid in geschrifte heeft gepleegd. Daarmee wordt je ineens wel een partij in deze zaak :+ (al dan niet met een andere insteek :X ).

Het probleem is dat veel postbezorg diensten goed hun best doen om hun fouten zoveel mogelijk af te wenden. Al was je wel een partij (als verzender). Als jij je pakketje heb ontvangen in je prullebak, in de tuin gegooid, half stuk gemaakt, op het verkeerde adres geleverd...verzin nog 20 andere redenen die veel frustratie kunnen opleveren, dan heb jij je pakketje ontvangen en gaat de verzender geen klacht voor je indienen hoor (veel te veel gedoe). Dit zorgt ervoor dat postbezorgers gevrijwaard zijn van allerlei onwenselijk gedrag, want niemand die ze aanspreek en zelf nemen ze de verntwoordelijkheid niet.

Pakketjes die kwijt raken, mag je je inderdaad melden bij de verzender, maar als postNL aangeeft dat het ontvangen is zullen ze zich daar achter verschuilen (al dan niet terecht).

Dat alles maakt dat in geen van alle gevallen post/pakket bezorgers geen enkel gevoel van verantwoordelijkheid hebben, wat nog slechtere dienten alleen maar in de hand werkt.

Ik heb al 8 maanden lang een pakketbezorger dan DPD die weigert paketten bij mij in de flat af te leveren en brengt ze altijd direct naar een pick-up point. Kun je klagen wat je wil (ook via de verznders btw), maar ik mag geen vervolgstappen ondernemen en een verzender gaat zijn vrije tijd er ook niet aan verdoen :X

Voor de TS is het vervelend dat de verzender uit China komt, dat werpt een flinke bariere op. Officieel is het aan de verzender om te bewijzen dat het pakketje bij jou is aangekomen en als ze geen handtekening van jou kunnen overhandigen dan sta je redelijk sterk. Helaas weer het verhaal van gelijk hebben en gelijk krijgen.

Heb ik gemist of je al een dispuut bij de chinese verkoper hebt ingediend?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashilh
Ik heb een dispuut ingediend en dat is initieel afgewezen door de status van de t&t. Dat is de reden dat ik hier nu alweer een tijdje zoet mee ben, ik betwijfel of dit een probleem zou zijn indien die status er niet zou zijn namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Wat je kan dien is je aan melden via de Post NL app. Dan krijg je notificaties als er post bij je bezorgt gaat worden. Al lost dat ook niet alles op. Zelf namelijk al een keer een notificatie gehad dat een pakketje bezorgd zouden worden maar niks ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 22:42

Yucon

*broem*

Beroerd probleem. Die status maakt het waarschijnlijk knap ververvelend om opgelost te krijgen, succes iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Vervelende situatie, probeer een nieuw dispute te starten bij Aliexpress, met een screenshot van de Track&Trace bij 17Track, het pakket is niet afgeleverd terwijl de termijn is verlopen en vraag een volledige refund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder het topic te willen stelen. Ik volg het verder met meer dan gemiddelde interesse

Soortgelijk geval hier met Granado. Granado stelt : verzonden, volgens PostNL T&Tafgeleverd.
Gekozen voor betaling achteraf met Billink. Deze factureert dus wel.

Granado stelt, het is afgeleverd volgens T&T en als u het niet heeft ontvangen dan moet u een klacht indienen bij PostNL. Uiteraard ga ik dat niet doen. Verzender moet volgens mij een vermissing aan PostNL doorgeven. Hun dat laten weten en het blijft nu lang stil.

Nogmaals, wil dit topic niet kapen, maar het lijkt in essentie erg op elkaar.

Eens kijken wat Billink met de facturering verder gaat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
Ik zou nog steeds bij postNL vragen om je handtekening. Ik heb eerder iemand hier zien posten over valsheid in geschrifte maar weet helaas niet meer of het opvragen van de gegevens wat opgeleverd heeft

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

s0ulmaster schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 17:16:
Ik zou nog steeds bij postNL vragen om je handtekening. Ik heb eerder iemand hier zien posten over valsheid in geschrifte maar weet helaas niet meer of het opvragen van de gegevens wat opgeleverd heeft
In mij geval heb ik een screenshot gezien waarop staat "afgeleverd" met datum en tijd. Echter geen handtekening van welke ontvanger dan ook aanwezig

Weet niet hoe dat bij TS zit. Kan ik niet echt opmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12-09 15:20
Ik heb destijds ook iets gehad wat niet bezorgd was. Aliexpress wilde documenten van PostNL zien. Ik legde ze uit dat zij als verzender zijnde een onderzoek moeten laten starten, inclusief screenshot van mijn tweets met PostNL (in het Engels).

De dispute werd gesloten, Aliexpress bleef bij hun standpunt. Daarna ook geen mogelijkheid gehad om er nog tegenin te gaan..

[ Voor 9% gewijzigd door michaelw1998 op 04-07-2019 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Ashilh Jij als ontvangende hebt niets te maken met verzender, jij hebt geen overeenkomst met hen en ze hoeven niets voor jou te doen(in 1e instantie). Meldt dit geval bij verkopende partij en Ali als geschil en zij horen dit uit te zoeken. Jij kunt in NL'se T&T zien wie, wanneer en wat er is getekend. PostNL gaat in 9 van de 10 gevallen een eigen zegel plakken over de 'Chinese'. Op een duurder artikel is 'vaak' BTW en inklaringskosten verschuldigd(boven de €22,-)(of zelfs invoerrechten) Het kan zijn dat jij geen aangifte hebt gedaan voor dit artikel. PostNL je heeft uitgenodigd, dan wel het pakje bij PostNL punt ligt, waar jij dit moet voldoen voor men het aan je meegeeft.
editPostNL mag natuurlijk geen afleveringsbewijzen vals uitgeven om hun verantwoording te ontlopen.
(oa zgn handtekening voor ontvangst, zeker bij verzekerde poststukken)

[ Voor 12% gewijzigd door Hackus op 04-07-2019 21:03 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-09 17:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Een handtekening is een persoonsgegeven. Dus doe een beroep op de AVG en eis inzicht in welke handtekeningen, met datum waarop ze die in het bezit hebben gekregen, op.

Ze moeten dat overleggen, dus heb je alsnog wat je nodig hebt.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een inkoppertje... Maar risico van China import....

Je bent nu eenmaal de importeur met spullen buiten de eu halen voor de wet dus je hebt buiten de afspraken met je leverancier om 0.0 om aanspraak op te maken.

Heel vervelend natuurlijk maar dit is wel altijd een risico met dit soort dingen die veel mensen maar kennelijk niet willen zien want het is zo goedkoop in China. Dat ze daar nog nooit van wkoa of andere wetgeving gehoord hebben maar zich wel vol op de nl markt storten is dan maar pech voor de koper.

We willen allemaal voor een duppie op de eerste rang maar onze billen niet branden aan dit soort praktijken. Ik zou zeggen succes met dagvaarden van de Chinese leverancier :).

Om het kort samen te vatten in Nederland kan je helemaal niks hiermee je zal echt in conclaaf moeten met aliexpress en de verkoper. Als daar in de voorwaarden staat afgeleverd is klant zijn probleem ben je gewoon f*cked. Dus blijven aandringen bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 08:33
Verwijderd schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 09:23:
Misschien een inkoppertje... Maar risico van China import....

Je bent nu eenmaal de importeur met spullen buiten de eu halen voor de wet dus je hebt buiten de afspraken met je leverancier om 0.0 om aanspraak op te maken.

Heel vervelend natuurlijk maar dit is wel altijd een risico met dit soort dingen die veel mensen maar kennelijk niet willen zien want het is zo goedkoop in China. Dat ze daar nog nooit van wkoa of andere wetgeving gehoord hebben maar zich wel vol op de nl markt storten is dan maar pech voor de koper.

We willen allemaal voor een duppie op de eerste rang maar onze billen niet branden aan dit soort praktijken. Ik zou zeggen succes met dagvaarden van de Chinese leverancier :).

Om het kort samen te vatten in Nederland kan je helemaal niks hiermee je zal echt in conclaaf moeten met aliexpress en de verkoper. Als daar in de voorwaarden staat afgeleverd is klant zijn probleem ben je gewoon f*cked. Dus blijven aandringen bij ze.
Even terugkoppen..

Dat het oer-Hollandse PostNL een pakketje .... laat verdwijnen.. is het risico van China import?
PostNL geeft aan te hebben afgeleverd wat niet zo is. Dus dit is niet risico van China import maar van het gebruik van Nederlandse bezorgdiensten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Gadgeteer schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 10:02:
[...]

Even terugkoppen..

Dat het oer-Hollandse PostNL een pakketje .... laat verdwijnen.. is het risico van China import?
PostNL geeft aan te hebben afgeleverd wat niet zo is. Dus dit is niet risico van China import maar van het gebruik van Nederlandse bezorgdiensten.
Helemaal mee eens. Heeft niks met China shopping te maken. Wel is het nu een stuk moeilijker communiceren met de Chinese verkoper/Ali dan met bijvoorbeeld Amazon. Om die reden koop ik zoveel mogelijk bij die laatste partij.

Als je eenmaal met dit soort problemen met PostNL te maken krijgt moet je een heel lange adem hebben. Wan de andere kant wordt er schijnbaar ook gigantisch vaak misbruik van gemaakt door ontvangers die zeggen niets ontvangen te hebben.
Verwijderd schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:26:
Paypal kan je geloof ik (juist om die reden) niet bij AliExpress gebruiken. Ali heeft zijn eigen "moderatie" systeem voor betalingen en problemen.
Ik heb de laatste tijd al diverse keren voor Paypal( en ook bijv. Klarna) kunnen kiezen bij Ali. Verschilt van verkoper tot verkoper denk ik.

[ Voor 35% gewijzigd door Medione1210 op 06-07-2019 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kunnen de eigen ervaringen achterwege blijven in dit topic? Die helpen de TS niet met zijn probleem. Wil je ze wel delen, kan dat in China-shopping levertijdentopic en [Ervaringen] Online shoppen in China - Deel 3.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drestar
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-06 10:39
Heel vervelend. ik maak dit ook mee. ik bestel veel op aliexpress maar de laatste jaren is het echt achteruit met postnl. pakketjes worden niet of verkeerd bezorgd. dan staan ze als afgeleverd in de tracking en heb je moeite met je geld terug krijgen. verkopers geloven je niet en aliexpress gaat kijken naar je verleden . postnl neemt het gewoon op voor hun bezorgers en doen er niks aan. ik heb op dit ogenblik een hoop zendingen die volgens tracking allang in Nederland zijn maar ze komen gewoon niet. het lijkt wel of postnl deze pakketjes uit China express vasthoud omdat ze toch niks eraan verdienen. miswschien een anti beleid dat we moeten kopen in eigen land.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.