KeePass file corrupt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-09 13:10
Hallo!

Ik heb al een hele tijd KeePassX draaien op Ubuntu, beveiligd met key+pass. Paar weken terug heb ik KeePassXC gedownload en de vault daarmee geopend. Die gaf aan dat de key die ik gebruikte verouderd was en ik werd aangeraden een niewuwe key aan te maken. Dat ging allemaal prima
Ik ben er vrijwel zeker van dat ik hetzelfde wachtwoord heb gekozen, maar ik krijg de vault nu niet meer open in beide versies, met beide keys, met alle mogelijke varianten van de wachtwoorden die het kan zijn.

Dit is, natuurlijk, super klote. Ik heb de vault wel als backup in de cloud, maar helaas geen versie-controle dus terug naar een oudere versie van de vault is geen optie.
Ik begin te denken dat de vault wellicht echt corrupt is geraakt. Ik zowel KeePassX en KeePassXC zit een "repair vault" optie, die ik ook in alle combinaties heb geopend zonder success..

Heeft iemand hier misschien dezelfde ervaring gehad met het openen in twee versies? Is het een verloren zaak? Heeft iemand nog tips voor me (anders dan betere backups)?

[Edit: Ik bedenk me net dat ik het ook op mn smartphone had staan, en daar heb ik iig een oude import van eind 2018 gevonden. Dat is in ieder geval de bulk van de gegevens. Dat scheelt! ]

[ Voor 8% gewijzigd door Asitis op 04-07-2019 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
De ervaring die ik heb is alleen maar positief. kdbx files geopend in KeePass voor Windows, KeePassX en KeePassXC en met dat alles nooit problemen gehad.

Ik zou bijna zeggen dat toch het wachtwoord niet klopt..

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asitis
Bart schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:31:
De ervaring die ik heb is alleen maar positief. kdbx files geopend in KeePass voor Windows, KeePassX en KeePassXC en met dat alles nooit problemen gehad.

Ik zou bijna zeggen dat toch het wachtwoord niet klopt..
Dat is eigenlijk ook mijn ervaring, en ik zie dus met de oude kopie van de vault dat ik ook gewoon met het verwachtte wachtwoord erin kom; vandaar dat ik denk dat er toch iets met de file zelf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Je hebt niet toevallig nog een andere device (telefoon/tablet of zo) waar je de vault op hebt, die mogelijk (nog) niet gesynced is?

Zo niet dan is dit wel een zure les. Om precies deze reden maak ik met enige regelmaat handmatig een extra backup van mijn vault naar een andere locatie dan waar deze gesynced is, en waarvan ik het password uit mijn hoofd weet. De keyfile heb ik natuurlijk sowieso op verschillende devices. Disaster-recovery is wel iets waar je over na wilt denken als je zelf je keys managed.

edit: Als je hier voor het eerst over nadenkt: Denk ook even aan je 2FA keys.

[ Voor 7% gewijzigd door mcDavid op 04-07-2019 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asitis
Zie de edit in de fipo; ik had inderdaad een lokale variant van een krap jaar oud op mn telefoon. Dat is de ergste pijn in ieder geval; de data die er het langste instond was het meest waardevol :)
Ik heb die geëxporteerd naar een nieuwe vault en ben maar aan het vergaren en resetten van de rest gegaan!