Multiroom audio met behoud van bestaande speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
Ik wil graag mijn huidige opstelling uitbreiden naar Multiroom i.v.m. verhuizing.

Mijn huidige opstelling:

Versterker: Marantz SR6011
Front speakers: Q-Accoustics 3020
Rear speakers: Q-Accoustics 3010
Center speakers: Q-Accoustic 3090
Subwoofer: Bk XLS200

Nu wil ik graag naar multiroom toe, en 1 of 2 speakers bij de eethoek plaatsen (bijv 2x HEOS 3 of 1x HEOS 5). (sta ook zeker open voor ander merken/systemen/oplossingen)

Nu zit te denken de versterker te vervangen door een NR1608 i.v.m. HEOS en Airplay 2 ondersteuning. Maar nu zie ik ook een Denon AVR-X2400h/AVR-X2500h welke voor een leuke prijs te koop zijn.
Ik twijfel alleen of het verstandig is mijn SR6011 hiervoor in te ruilen? Ik denk niet dat ik met mijn speakers vermogen te kort ga komen, hoe denken jullie over mijn situatie.

Eventuele andere tips zijn uiteraard ook welkom!

Fly or Die

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:00

heuveltje

KoelkastFilosoof

Even een heads up :
Denon AVR-X2400h

Ik heb de voorloper X2000 gekocht, specifiek met idee om in de keuken een 2e paar speakers te hangen.Nu blijkt achteraf dat dat alleen werkt met analoge bronnen. Dus geluid via hdmi kan ik niet op allebei de ruimtes tegelijk afspelen.

Verder is de afstandsbediening kapot gegaan binnen een paar jaar, en een nieuwe kost ruim 50E.
En is de app voor het bedienen van de versterker rete traag en irirtant ingericht.
Mogelijk dat het in de nieuwe versie is opgelost, maar ik beschouw de mijne een beetje als miskoop achteraf gezien.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Fjeze

AllesPerfect!

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:43:
Even een heads up :
Denon AVR-X2400h

Ik heb de voorloper X2000 gekocht, specifiek met idee om in de keuken een 2e paar speakers te hangen.Nu blijkt achteraf dat dat alleen werkt met analoge bronnen. Dus geluid via hdmi kan ik niet op allebei de ruimtes tegelijk afspelen.

Verder is de afstandsbediening kapot gegaan binnen een paar jaar, en een nieuwe kost ruim 50E.
En is de app voor het bedienen van de versterker rete traag en irirtant ingericht.
Mogelijk dat het in de nieuwe versie is opgelost, maar ik beschouw de mijne een beetje als miskoop achteraf gezien.
Dank je voor je bericht!
Ik wil dan ook vooral de geïntegreerde HEOS gaan gebruiken voor multiroom (spotify en radio). Mij idee is om 2 HEOS 3 of 1 HEOS 5 speaker bij de eethoek te plaatsen.

Uiteraard zijn andere merken ook welkom (sony, yamaha) weet zo niet welke merken nog meer een soort gelijk systeem hebben.

Fly or Die