Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gaming build - onderdelen kopen in Amerika?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kimjongdaillest
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 05-07 09:12
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen & hobbymatig videos bewerken

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max van 1000 euro voor mezelf bedacht. De videokaart en CPU zou ik in augustus in Amerika kunnen aanschaffen. Bijvoorbeeld een RTX2060 voor 300~ euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een Samsung Evo SSD van 500GB, en een full-HD monitor op 144Hz

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zit te denken om van een RTX2060 uit gaan met een i59600k of beter

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een neiging naar een Intel & Nvidia combo, maar sta ook open voor de rode merken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Goede en stille koeling vind ik belangerijk, ik ben niet van plan om te gaan overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Ik ga voor zoveel mogelijk bang voor buck.

Graag hoor ik jullie advies over het aankopen van twee of misschien wel vier kostbare onderdelen in Amerika. Namelijk de CPU en videokaart, en misschien ook wel de RAM en het moederbord. Dit neem natuurlijk wel garantie risico's met zich mee. Zou je het zelf in NL kopen?

*Ninja stealth edit*: Ik ben in Augustus voor 1.5 week in Amerika en zou een vriend de onderdelen alvast kunnen laten kopen via Amazon, en neem ze dan mee terug in de handbagge naar NL. Verder hou ik er rekening mee dat ik over de 430 euro 21% + 2.5% invoerrechten moet betalen.

Is een RTX2060 overkill voor een 1080p monitor?
Met welke combo van CPU/GPU (uitgaande van prima ram en rand componenten) haal ik het meeste uit mijn budget in jouw mening?

Beoogde build hou ik verder de BBG en Logical increments http://www.logicalincrements.com/ aan.

[ Voor 8% gewijzigd door kimjongdaillest op 04-07-2019 10:06 ]

Alle reacties

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:27
kimjongdaillest schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 09:29:

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb een max van 1000 euro voor mezelf bedacht. De videokaart en CPU zou ik in augustus in Amerika kunnen aanschaffen. Bijvoorbeeld een RTX2060 voor 300~ euro

....

Graag hoor ik jullie advies over het aankopen van twee of misschien wel vier kostbare onderdelen in Amerika. Namelijk de CPU en videokaart, en misschien ook wel de RAM en het moederbord. Dit neem natuurlijk wel garantie risico's met zich mee. Zou je het zelf in NL kopen?

[/i]
Hoe wil je de onderdelen in amerika bestellen (en naar NL krijgen)?
Bij verzenden: houd rekening met behoorlijk hoge verzendkosten. Tevens komt er op de prijzen van amerikaanse webshops nog mogelijk amerikaanse belasting (deze wordt in de VS nooit mee genomen in de listprice omdat het per staat verschilt). Daarnaast moet je inklaringskosten en BTW betalen als het geheel boven de 21 euro ligt.
Als je het mee wil nemen vanuit vakantie dien je ze ook bij terugkeer te melden bij de douane en betaal je de BTW e.d. op het vliegveld.

Reken dus even goed na of het wel voordeliger is als je alle bijkomende kosten mee neemt.

• kimjongdaillest
@Aragnut thanks voor je input. Goeie van de statetax, daar heb ik nog geen rekening mee gehouden, dat zal ik even moeten uitzoeken.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Op de videokaart bespaar je dan een 50 euro, maar voor een garantie geval of worst-case een DOA moet je die kaart weer helemaal terug sturen naar Amerika. Ik zou voor die paar tientjes gewoon lekker hier in NL of Duitsland bestellen, stuk makkelijker met garantie en ook geen gezeur op de luchthaven

• kimjongdaillest
@Brilsmurfffje ja daar heb je een goed punt Amazon Deutschland it is.

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 14:08

Solid Seal

3D Printer N00b

kimjongdaillest schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 11:00:
@Brilsmurfffje ja daar heb je een goed punt Amazon Deutschland it is.
Bespaar je dan nog wat bij Amazon DE ?
Pagina: 1