heel raar...aan-uit

Pagina: 1
Acties:

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:13

TF

bla bla

Topicstarter
Ik heb iets heel vaags met mijn pc...

ff vooraf:
er was nix aan de hand
ik had er 96 mb geheugen inzitten...dimm 1x32 1x64 100mhz.

done list:
computer open....128 erbij (pc133)
computer dicht...

probleem:

Als ik het stroom erop doe... (via de powerkabel achterin de kast steken)
gaat de pc heeel even aan...hij piept en valt weer uit...deed ie altijd al.. nu als ik dan weer op het knop je POWEN ON druk...dan doet de pc dus helemaal niets...gaat dus niet meer aan...sinds het nieuwe geheugen ...ik het nieuwe eruithalen en het oude er weer in duwen... powerkabewl erin ...even aan..dan weer uit...(zoals normaal) maar weer op de knop drukken ... niet aan...

een voeding probleem noch moederbord probleem lijkt het niet te zijn ...want hij gaat heel even aan de pc..en dan gaan de lichtjes van het toetsenbord ook branden ..en het lapje van de netwerk kaart gaat even aan...

Op het moederbord brand ook voortdurend een rood ledje..met de ondertekst... POWERLED...

wie kan me helpen? want het is best wel shit.! zit nu op een 233 ipv me 1200...

men!

• raw meat
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

raw meat

8 bit rules..For me to POOP on

MSI???
meer specs graag!!

Oh ja joh!!!

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
MSI? ja ik ben niet zo heel erg thuis in de harware...weet genoeg ... (blijkt dus weer)

eeeh p1200mhz...intel... het is een gewoon samengestelde pc... videokaart,tvkaart,netwerkkaart,extra usb aansluitingen
en er zat 96mb in 100mhz...

Ik meen dat het wel meer voorkomt dat als je de stroom er middels de kabel erop zet..da atx moederborden dan even aangaan..en vervolgens weer uit...
maar deze gaat daarna niet meer aan..terwijl die dat ALTIJD wel deed. schakelaar stuk lijkt me te toevallig... en voor de rest is er nix anders gebeurd dan er geheugen bijstoppen ...op en verantwoorde manier wel te verstaan... geen onnodig drukken en duwen...gewoon netjes klik klik...

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:58
Ik neem aan dat je het geheugen er al eens opnieuw ingestopt hebt, even voorzichtig hebt aangeduwd, in een ander slot geplaatst, etc. Het klinkt nl. alsof je mobo je geheugen niet kan vinden..

• TF

TF

bla bla

Topicstarter
ja ik heb het geheugen er ook al een keer opnieuw ingestop ....ik heb ook de oude inrichting weer terug geplaatst...
dus weer gewoon de 32mb en 64 mb dimm pc100 erin gestop ... niet werken ... ook alleen 128mb pc133 wil die niet meer...

• raw meat
  • Niet online

raw meat

ik bedoel dus met meer specs, wat voor mobo e.d.
en MSI was een wild gokje qua Moederbord ;)

Oh ja joh!!!

Verwijderd

heeft een vriend van me met de Limited Ed. van de K7T-Turbo ook, ik zelf niet (zelfde mainboard, alleen de 'normale' versie).

Ik had echter wel dat als ik de switch op mijn stekkerdoos omzette dat ie aanflipte, hij draaide dan wel gewoon, zonder uitvallen ofzo, maar ik vond het superirritant, omdat ik ook wel eens andere apparaten nodig had op die stekkerdoos zonder de pc.

Oplossing voor mij: bij powermanagementinstellingen in de BIOS "Status after power failure" op off zetten. Op deze manier schakelt het moederbord niet op 'on' als er weer spanning op komt te staan, misschien helpt 't bij jou ook.

Hoe 't geheugen precies in dit verhaal past weet ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat die vriend van me 1 reepje 128MB Dane-Elec er in heeft zitten en ik zelf 2x 128 en 1x 256 MB Dane-Elec...
Misschien dat het iets is met ongebruikte slots ofzo...

• raw meat
  • Niet online

raw meat

probeer anders ff een BIOS reset

Oh ja joh!!!

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 19:27 schreef Silacoid het volgende:
heeft een vriend van me met de Limited Ed. van de K7T-Turbo ook, ik zelf niet (zelfde mainboard, alleen de 'normale' versie).

Ik had echter wel dat als ik de switch op mijn stekkerdoos omzette dat ie aanflipte, hij draaide dan wel gewoon, zonder uitvallen ofzo, maar ik vond het superirritant, omdat ik ook wel eens andere apparaten nodig had op die stekkerdoos zonder de pc.

Oplossing voor mij: bij powermanagementinstellingen in de BIOS "Status after power failure" op off zetten. Op deze manier schakelt het moederbord niet op 'on' als er weer spanning op komt te staan, misschien helpt 't bij jou ook.

Hoe 't geheugen precies in dit verhaal past weet ik niet, maar ik kan je wel vertellen dat die vriend van me 1 reepje 128MB Dane-Elec er in heeft zitten en ik zelf 2x 128 en 1x 256 MB Dane-Elec...
Misschien dat het iets is met ongebruikte slots ofzo...
PRAISE THE LORD! Dank je voor die moederbord tip, ik werd ook gek van die 2 sec dat de PC ff aanging als je de powerkabel erin stopte. HARTELIJK DANK!!!

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Op zaterdag 28 juli 2001 00:57 schreef TF het volgende:
(...)

p1200mhz...intel...

(...)
DAT lijkt me toch niet.

Een Pentium 3 haalt dat alleen met flinke (water)koeling (en aangezien je niet weet wat MSI is ga ik er maar even rustig vanuit dat dat niet het geval is).

En Pentium 4's beginnen pas bij 1300 MHz.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:44 schreef VlasBaard het volgende:

[..]

DAT lijkt me toch niet.

Een Pentium 3 haalt dat alleen met flinke (water)koeling
[offtopic]
*kuch* Waarom loopt mijn 1Ghz P3'tje dan met standaard koeler 1250?? :?

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 20:31 schreef 208 het volgende:

[..]

PRAISE THE LORD! Dank je voor die moederbord tip, ik werd ook gek van die 2 sec dat de PC ff aanging als je de powerkabel erin stopte. HARTELIJK DANK!!!
hehehe tof :)
Pagina: 1