[Google sheets]Maximum in Sparkline werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:20
Ik heb de standaard maandbudget sheet van Google Spreadsheets gebruikt als basis voor mijn eigen financiële overzicht.

Leuk om eens te kijken en werkt best soepel.

Ware het niet dat de balkjes allemaal op 100% staan. Het lijkt er op dat de resultaten van de berekening van Max niet goed uitgevoerd worden en dat daardoor alles op 100% staat.

Wat werkt wel?
code:
1
=SPARKLINE(J21;{"charttype"\"bar";"max"\100;"color"\"Blue"})

Wat niet?
code:
1
=SPARKLINE(J21;{"charttype"\"bar";"max"\max(J21:J22);"color"\"Blue"})

Identiek dus, behalve dat 100 vervangen is door max(J21:J22)

Iemand die een idee heeft waar dit probleem in zit? En het stomme is: 1 van de grafieken doet het wel... Maar ik zie het verschil echt niet. Ook letterlijk kopiëren en dan de range aanpassen resulteert in een foute weergave

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07 10:35
En als je de formule max(J21:J22) in een andere cel zet? Welke waarde komt er dan uit? Wat gebeurt er als je vervolgens naar die cel verwijst ipv 100 in te vullen?

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Met Max(J21:J22) komt er netjes het hoogste getal uit. Ook ziet ie het als getal. Maar ernaar verwijzen geeft het foute resultaat.

Als ik de formule aanpas naar
code:
1
=SPARKLINE(J21:J22;{"charttype"\"bar";"max"\max(J21:J22)})

Dan geeft ie wel het verschil aan zoals ik het bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
Ik ben weer een stukje verder. Op de een of andere manier werken de sparklines icm Max alleen goed als de waarden niet uit een formule komen, of als de gegevens meerdere cellen bevatten. Ik heb nu een iets andere aanpak voor de bars:
code:
1
=SPARKLINE({J21;J22};{"charttype"\"bar";"max"\som(J21:J22);"color1"\"#AAA";"color2"\"#FFF"})

Dit werkt tot nu toe sowieso. En voor Sparklines met meerdere punten:
code:
1
=SPARKLINE({J22;som(J21;J23:J25};{"charttype"\"bar";"max"\som(J21:J25);"color1"\"#AAA";"color2"\"#FFF"})

Dit is voor de 2e van 5 bars.
Voor kolommen (niet gestapeld nu default):
code:
1
=SPARKLINE(J21:J22;{"charttype"\"column";"max"\max(J21:J22);"firstcolor"\"#AAA";"lastcolor"\"#333"})