Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• PVG555
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16:14
Onze TV is 7 maanden na garantie vervallen defect.
Het gaat om een Samsung UE55KS7000.

De TV viel tijdens kijken opeens uit en lijkt dan zichzelf steeds opnieuw aan proberen te zetten en gaat dan weer uit. En dit in constante loop.

TV van de stroom afgehaald (ook voor een hele dag), alle verbindingen op stroomkabel na eruit gehaald en nog eens geprobeerd. Nog steeds hetzelfde, aan - uit.

Je ziet het beeldscherm aangaan (zwart beeld) dus vermoed dat deze nog in orde is.

Onderdelen zijn gemakkelijk te verkrijgen gelukkig.

Ik overweeg anders een reparatie, maar hetgeen wat zij doen is de kapotte module (of voeding) vervangen en dat kan ik zelf ook wel.

Iemand die me opweg kan helpen te vinden wat er defect is?

Alle reacties

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:28

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

PVG555 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:57:

Ik overweeg anders een reparatie, maar hetgeen wat zij doen is de kapotte module (of voeding) vervangen en dat kan ik zelf ook wel
Is het? Blijkbaar heb je je nog niet verder verdiept in de materie want de kosten van bv. een voeding zijn dusdanig laag dat reparatie op component niveau meer een uitdaging dan een echte besparing is.
Het eerste wat ik in je verhaal al mis is dat je hebt gekeken of er condensatoren bol staan.
PVG555 schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 22:57:
Iemand die me opweg kan helpen te vinden wat er defect is?
Tja.... als je al op modulair niveau niet kunt uitzoeken waar het probleem zit hoe moet dat dan op component niveau? En mijn glazen bol werkt al een tijdje niet meer.
Vaak als je even googled op je probleem kom je wel bij forums of artikels uit over veel voorkomende problemen en hun oplossingen maar je komt dan ook bij mensen/winkels uit die nog wel met een soldeerbout repareren.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:22

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Dit hoort in TB

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• PVG555
@Microkid Excuses voor het plaatsen in verkeerd forum.

@memphis

Ik heb vandaag de TV open gemaakt en de PCB van de voeding geinspecteerd.
Visueel geen componenten die een defect aangeven (kleur/geur/vervorming), geen bolle condensators, continuiteit van diverse componenten doorgemeten (ok) en eigenlijk tot de conclusie gekomen dat er voor mij weinig meer valt te controleren zonder verdere kennis of schema's.

Mainboard valt (voor mij) zeer weinig aan te controleren, Dat is zo complex gebouwd.

Ik snap dat het zonder glazen bol lastig te vinden is zo op afstand ;) , ik vroeg me eigenlijk alleen maar af of er aan de hand van een aantal symptomen die omschreven stonden (alhoewel erg beknopt) bij iemand meteen een belletje ging rinkelen. Het had zomaar gekund dat dit een aanwijzing was geweest voor een defect mainboard of voeding, Het uitwisselen van deze modules is niet erg ingewikkeld en met een beetje beleid goed te doen.

Daar doelde ik in de eerste instantie eigenlijk ook op, ik kan best met een soldeerbout omgaan hoor maar dan moet er ook iets met enige aanduiding defect te constateren zijn en dan bij voorkeur niet op micro-smd formaat, anders is het uitwisselen van complete modules een veel sneller en goedkopere methode inderdaad.

Had alvorens hier een topic te plaatsen al gegoogled maar kwam beslagen ten ijs.

Inmiddels contact gehad met een reparateur en aan de hand van een paar testjes tot de conclusie gekomen dat het mainboard "hoogstwaarschijnlijk" defect is. Echter ook een kleine kans dat het LCD paneel defect is en dan is het ook meteen een gevalletje totall loss. De prijs van mainboard (gebruikt en getest) is het overwegen nog wel waard, dus deze besteld en dan maar hopen dat dit het oplost.

[ Voor 10% gewijzigd door PVG555 op 04-07-2019 13:13 ]

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-11 16:45
Heel toevallig vertoont mijn UE55NU8070 sinds gisteren dezelfde symptomen!

Tijdens een film viel gisteren eerst het beeld weg en bleef er enkel geluid over. Een paar seconden daarna ging de televisie uit en weer aan. Sindsdien herhaalt dit zich met willekeurige tussenposes.

Ook sindsdien een horizontale lijn en een verticale lijn. De kleuren boven de lijn lijken feller dan onder de lijn.

Ik heb contact opgenomen met de winkel waar de tv vandaan komt. Deze is maart gekocht dus er zit nog garantie op.

Wezen Googlen en onder andere hier uitgekomen. Helaas vertonen Samsungs dit vaker kom ik nu achter.

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

@Mit-46 Mijn glazen bol voorspelling zegt, dat bij jou het TCON-board het lootje heeft gelegd.
Mocht je het TCON-board willen vervangen, zorg dat je exact hetzelfde type/revisie hebt! Ik heb ook een keer een TCON-board laten over komen uit de US, daarna werkte het enige HDMI ingang op 1 bepaalde resolutie... de nummer van het oude en de "nieuwe'' kwamen toen zoveel mogelijk overeen, maar niet helemaal dus.
Uiteraard kunnen hier geen rechten aan ontleend worden :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lip op 04-07-2019 18:24 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• Mit-46
Ik ben in tegenstelling tot de TS niet van plan het zelf te doen, omdat er nog garantie op zit. Ik verwacht dat ze deze repareren op z'n minst.

Wellicht heeft de TS er wat aan aangezien dat vast voor andere onderdelen ook zal gelden.

Ik heb nu mijn 15 jaar (ofzo) oude LCD Samsung maar weer in de woonkamer gezet. Ik moet de bank wat naar voren doen, want wat is dat ding klein gekrompen lijkt wel (40" ).

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-11 23:48

MsG

Forumzwerver

Lip schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 18:23:
@Mit-46 Mijn glazen bol voorspelling zegt, dat bij jou het TCON-board het lootje heeft gelegd.
Mocht je het TCON-board willen vervangen, zorg dat je exact hetzelfde type/revisie hebt! Ik heb ook een keer een TCON-board laten over komen uit de US, daarna werkte het enige HDMI ingang op 1 bepaalde resolutie... de nummer van het oude en de "nieuwe'' kwamen toen zoveel mogelijk overeen, maar niet helemaal dus.
Uiteraard kunnen hier geen rechten aan ontleend worden :)
En ook nog eens voor dezelfde grootte tv. Hetzelfde model maar in een andere grootte heeft weer een ander T-Con board, of in ieder geval andere instellingen/firmware.

Soms zijn t-con boarden wel goedkoop te vinden, en het is qua handeling vrij eenvoudig te doen. Ik had voor ~ 6 euro een mooie Sony weer levend. Maar je moet wel een beetje uitsluiten dat het iets anders is. Is de service manual niet ergens gelekt? Die zijn vaak wel te vinden, en daar staan duidelijk in welke symptomen bij welk component horen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• TheBaldEagle
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 21-11 15:36
Dit is geen toeval ... mij is afgelopen week exact hetzelfde overkomen.

Mijn 49KS8000 van 2,5 jaar oud wilde niet meer opstarten en kwam in een soort bootloop.
Na contact met de leverancier en zijn reparatieservice leert dat dit probleem zeer waarschijnlijk het scherm is, en vervanging incl uurloon ca ruim 850 euro mag kosten.

Aangezien mijn toestel buiten de garantie valt, heb ik eens bij Uneto-Vni (waar mijn leverancier niet bij aangesloten is ...) gekeken welke rechten ik nog zou kunnen hebben.

Op basis van de gebruiksduurverwachting (https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting) denk ik recht te hebben op reparatie waarbij de consumentenbijdrage in de reparatie/vervangingkosten (B) = Reparatie/vervangingkosten (R) x Huidige leeftijd (L) / Gemiddelde gebruiksduur (D), dus B= R x L / D bedraagt.

In dit geval dus €850 * 30/72 = €355. De leverancier zou dus €495 voor haar rekening moeten nemen.
Ik krijg nu echter een aanbod voor een korting van een karige €300 op een nieuw toestal van €1000.

Wat vinden jullie daarvan?

PS: Even googelen leert dat dit een veel voorkomend probleem is bij televisies uit de KS7000 en KS8000 reeks. Vervangen van een backpanel is dus zo duur dat herstel feitelijk niet realistisch is.
https://www.reddit.com/r/...cles_need_help_fixing_it/
https://us.community.sams...-Turn-On/m-p/367752#M2599

[ Voor 7% gewijzigd door TheBaldEagle op 04-07-2019 21:45 ]

• PVG555
@TheBaldEagle

Bedankt voor het delen! Ik ga na het lezen van dit er dus geen onderdelen meer aan wagen.
TV is voor mij dus na iets langer dan 2,5 jaar afgeschreven. :(

Samsung geeft geen coulance omdat deze TV kennelijk (wel in Nederland gekocht) niet uit de Benelux komt maar uit Hongarije. Webwinkel zegt 2 jaar garantie is verlopen, en het is me het niet waard om dit aan te gaan vechten. Voor mij was dit in ieder geval wel de laatste Samsung TV.

Nogmaals bedankt voor het delen!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:21
TheBaldEagle schreef op donderdag 4 juli 2019 @ 21:41:
Dit is geen toeval ... mij is afgelopen week exact hetzelfde overkomen.

Mijn 49KS8000 van 2,5 jaar oud wilde niet meer opstarten en kwam in een soort bootloop.
Na contact met de leverancier en zijn reparatieservice leert dat dit probleem zeer waarschijnlijk het scherm is, en vervanging incl uurloon ca ruim 850 euro mag kosten.

Aangezien mijn toestel buiten de garantie valt, heb ik eens bij Uneto-Vni (waar mijn leverancier niet bij aangesloten is ...) gekeken welke rechten ik nog zou kunnen hebben.

Op basis van de gebruiksduurverwachting (https://www.techniekneder...r/gebruiksduurverwachting) denk ik recht te hebben op reparatie waarbij de consumentenbijdrage in de reparatie/vervangingkosten (B) = Reparatie/vervangingkosten (R) x Huidige leeftijd (L) / Gemiddelde gebruiksduur (D), dus B= R x L / D bedraagt.

In dit geval dus €850 * 30/72 = €355. De leverancier zou dus €495 voor haar rekening moeten nemen.
Ik krijg nu echter een aanbod voor een korting van een karige €300 op een nieuw toestal van €1000.

Wat vinden jullie daarvan?

PS: Even googelen leert dat dit een veel voorkomend probleem is bij televisies uit de KS7000 en KS8000 reeks. Vervangen van een backpanel is dus zo duur dat herstel feitelijk niet realistisch is.
https://www.reddit.com/r/...cles_need_help_fixing_it/
https://us.community.sams...-Turn-On/m-p/367752#M2599
De Uneto-Vni richtlijnen berusten nergens op. Jouw 49KS8000 was een paar jaar geleden het topmodel van Samsung. Je hebt recht op een deugdelijk product.

Vriendelijk de winkel om een kosteloze reparatie of een deugdelijk product verzoeken, zo niet je de koop gaat ontbinden, met andere woorden de winkel sommeren c.q. een ingebrekestelling opstellen. Je hebt hierbij een lange adem nodig maar uiteindelijk zal voor jou het recht zegevieren.

Voldoende topics met dit onderwerp in het shopping subforum waar je meer info uit kunt halen ;).

Bijv. MacBook scherm defect, geen garantie

• Mit-46
Die van mij is gerepareerd door Samsung.

In eerste instantie zei de monteur dat ik een nieuwe scherm kreeg (vanwege de strepen) en een nieuw moederbord (vanwege de willekeurige reboots).

Zo gezegd, zo gedaan en vervolgens start de tv niet.

Vermoedde hij eerst dat het nieuwe scherm ook defect was, maar besloot het toch eens te proberen met het "oude" moederbord en toen startte de televisie wel op.

Dat nieuwe moederbord was dus defect (en anders misschien niet voor dit scherm ofzo, geen idee).

Inmiddels doet de tv het weer 2 weken zonder gekkigheid.

Het enige irritante is dat hij het opstarten de smart functie heeft ingeschakeld en de Samsung voorwaarden heeft geaccepteerd.
Dit had ik zelf bewust niet gedaan vanwege het feit dat er staat dat zij jou dan reclame mogen sturen.

Geen groot probleem want het ding is toch niet verbonden met het internet.

Ik ben benieuwd of het hiermee is opgelost op de duur.
Pagina: 1