Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Weten jullie of een webcam infrarood licht ziet? En of het dus mogelijk is je kamer te "verlichten" met infrarood licht?
Ik ben nl. aan het spelen met een leuk progje dat je webcam gebruikt als motionsensor en als ie iets ziet een sjot maakt en dit op het internet pleurt.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:59

JvS

Ik heb hem zelf ook

move naar [forum=33]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11 18:01

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 28 juli 2001 00:42 schreef Bart_traB het volgende:
Weten jullie of een webcam infrarood licht ziet? En of het dus mogelijk is je kamer te "verlichten" met infrarood licht?
Ik ben nl. aan het spelen met een leuk progje dat je webcam gebruikt als motionsensor en als ie iets ziet een sjot maakt en dit op het internet pleurt.
Vraagje van mij:
Heb je een webcam?
Zo ja, dan kan je het eenvoudig checken... gewoon een afstandsbediening richten op de lens van de webcam.... ram wat knopjes in van de afstandsbediening en kijk op je monitor of je het ledje ziet oplichten.
Mijn dynalink ziet het wel...
Ik denk dat nagenoeg elk digitaal video-geval het wel ziet.
Zo ook de 3 digitale fototoestellen die ik heb (gehad) en de camcorder van m'n vader....

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb een laserpen, daar krijg je ook best wel leuke effects mee

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 21:48

TheLunatic

Ouwe boxen.

Op zaterdag 28 juli 2001 11:30 schreef geez het volgende:
Ik heb een laserpen, daar krijg je ook best wel leuke effects mee
Wat heeft dat hier nou mee te maken !? |:(

Ik denk zelf dat een webcam al het licht wel ziet, maar dat de software alleen de voor de mens zichtbare kleuren er doorheen filtert... Met zelfgemaakte software zou je dan denk ik wel dat licht kunnen 'zien'.

Mother, will they like this song?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 28 juli 2001 13:28 schreef TheLunatic het volgende:
Ik denk zelf dat een webcam al het licht wel ziet, maar dat de software alleen de voor de mens zichtbare kleuren er doorheen filtert... Met zelfgemaakte software zou je dan denk ik wel dat licht kunnen 'zien'.
Ehm.... dat filteren van jou... Kdenkhetniethoor :)

Ik heb tot nu toe nog geen ENKELE digitale beeld-opnemer gezien die IR NIET kon zien. Ze zijn er wel (naar ik heb horen zeggen), maar ik heb ze nog niet in handen gehad...

Wat er trouwens wel gebeurt:

IR kan je met je menselijke oogjes niet zien.
Als je het IR-licht van een afstandsbediening filmt/fotografeert met een CCD, dan zie je dat IR-licht als een beetje grijs/wit op je monitor.

Verwijderd

Topicstarter
Maar zou je dus in het donker met evt een paar leds je kamer wat "verlichten"? Of is dat te zwak?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zaterdag 28 juli 2001 17:13 schreef Bart_traB het volgende:
Maar zou je dus in het donker met evt een paar leds je kamer wat "verlichten"? Of is dat te zwak?
kwestie van proberen denk ik... maar ik vermoed dat je toch heel wat nodig hebt...

hoewel... die beveiligingscameraatjes hebben vaak maar een stuk of 6 IR-leds naast zich (zie bijvoorbeeld op http://www.conrad.nl)

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 07:36
Vrijwel ALLE webcams kunnen infrarood waarnemen om er zeker van te zijn moet je kijken wat erin zit ccd = infrarood
en om je kamer te verlichten heb je wel wat infrarood licht nodig >:)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 29 juli 2001 12:08 schreef Firestormer het volgende:
Vrijwel ALLE webcams kunnen infrarood waarnemen om er zeker van te zijn moet je kijken wat erin zit ccd = infrarood
en om je kamer te verlichten heb je wel wat infrarood licht nodig >:)
Bij Conrad verkopen ze IR-'schijnwerpers' die bestaan uit en hele vracht IR-leds

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201020180996401707&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=92617&TK_PAR[MEDIUM]=

* WFvN hoopt dat bovenstaande url werkt :?

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/149/G1/149241G1.JPG

OF deze:

http://www.conrad.nl/cgi-bin/conshop/ConShop.pl?TK_PAR[USER_ID]=0201020180996401707&TK_EV[SHOWPAGE]=&TK_PAR[PAGEID]=39742&TK_PAR[MEDIUM]=

Afbeeldingslocatie: http://image01.conrad.nl/pix/114/G1/114995G1.JPG

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 29 juli 2001 12:18 schreef -Confusion- het volgende:
Conrad heeft IR schijnwerpers te koop
Te laat :P ... ik heb er zelfs 2 ;)

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 12:19 schreef wfvn het volgende:

[..]

Te laat :P ... ik heb er zelfs 2 ;)
Ik was net aan het zoeken terwijl jij poste |:(

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 29 juli 2001 12:20 schreef -Confusion- het volgende:

[..]

Ik was net aan het zoeken terwijl jij poste |:(
Ik ken de frustratie..... :)

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:56
Welk proggie gebruik je daarvoor als ik vragen mag?

Verwijderd

wow die dingen lijken net vanuit de buck rogers set te komen :P

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:36
ik heb het net geprobeerd en als ik met me afstandsbediening op m'n webcam richt zie ik met m'n ogen dus niets (DUH) en op de cam een soort felle witte led.....
maar je kan er niet in het donker iets mee oplichten... daar heb je denk ik wel een vette ir-TL voor nodig

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 29 juli 2001 18:10 schreef Fried het volgende:
ik heb het net geprobeerd en als ik met me afstandsbediening op m'n webcam richt zie ik met m'n ogen dus niets (DUH) en op de cam een soort felle witte led.....
maar je kan er niet in het donker iets mee oplichten... daar heb je denk ik wel een vette ir-TL voor nodig
Moet je voor de grap eens hetzelfde doen in het STIKKEDONKER....
Filmpje opnemen, zorgen voor minimale hoeveelheid licht in de ruimte, camera richten op een witte muur en dan op bijvoorbeeld een meter afstand met een afstandsbediening op de muur richten en knoppies inrammen. Waarschijnlijk kan je daarna bij afspelen van het opgenomen filmfragement WEL wat zien.

Kgloof trouwens ook dat er verschillende IR-leds zijn met verschillende golflengtes. Je camera zal meer of minder gevoelig zijn voor de een of de ander.... Kwestie van proberen denk ik..... :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 29 juli 2001 12:38 schreef kieskes het volgende:
Welk proggie gebruik je daarvoor als ik vragen mag?
een gratis :) proggie genaamd : VisionGS pe
Erg goed, kan ook als webserver functioneren..

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Voor het verlichten van ruimtes met IR-licht heb je wel wat meer nodig dan een paar LEDjes... zelfs die schijnwerpers leveren niet genoeg om op een meter afstand nog wat zinnigs te kunnen zien.
Bij bewakingscamera's gebruiken ze meestal IR-floodlights: dat zijn "normale" lampen die het blikveld van de camera in het licht kunnen zetten, zonder dat je gelijk je hele omgeving verlicht.
Bij Utrecht Centraal staat een gebouw, bewaakt door camera's, waar dergelijke floodlights gebruikt zijn.

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 20:41 schreef Kaj. het volgende:
Voor het verlichten van ruimtes met IR-licht heb je wel wat meer nodig dan een paar LEDjes... zelfs die schijnwerpers leveren niet genoeg om op een meter afstand nog wat zinnigs te kunnen zien.
Bij bewakingscamera's gebruiken ze meestal IR-floodlights: dat zijn "normale" lampen die het blikveld van de camera in het licht kunnen zetten, zonder dat je gelijk je hele omgeving verlicht.
Bij Utrecht Centraal staat een gebouw, bewaakt door camera's, waar dergelijke floodlights gebruikt zijn.
Werken nachtkijkers niet op die manier?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 29 juli 2001 21:46 schreef jimius het volgende:

[..]

Werken nachtkijkers niet op die manier?
Jups....

Kep hier een nachtkijker... (optische; een thermische werkt ZONDER verlichting... die 'ziet' puur de warmte die van een voorwerp afstraalt; maar kep helaas geen thermische :'( )

Voor die nachtkijker gebruik ik een 6-staafs MacLite met een B&W-infra-roodfilter en ook wel een vracht IR-ledjes (uit afstandsbedieningen) die naast elkaar op een printplaat zijn gemonteerd....
Voor de nachtkijker werken die 2 verschillende 'lampen' dus echt goed... maar voor m'n digitale fototoestellen en webcam dus weer niet :'(

• intert0y
  • Laatst online: 10-03 15:17
er zijn toch ook van die programma's waarmee je je monitor infrarood licht kun laten uitzenden? Is dat meteen ook meteen opgelost.

;)

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:20 schreef intert0y het volgende:
er zijn toch ook van die programma's waarmee je je monitor infrarood licht kun laten uitzenden? Is dat meteen ook meteen opgelost.

;)
kan je in iedergeval jezelf laten zien maja als je je vriendin die op bed licht wil laten zien moet je tog wat meer licht hebbe(tenzij je monitor op je bed gericht staat) :P

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-11 10:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

^^^kick^^^

heeft iemand hiermee al een bevredigend resultaat behaalt en zo ja; hoe?
heb ik genoeg aan een deel IR-leds of moet ik duurder spul kopen?
want ik wil dit dus ook gaan doen, soort nachtbewaking van onze achtertuin zo'n beetje dussss

¯\_(ツ)_/¯

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Met zo'n schijnwerper moet het kunnen, ik kan met 6 leds al iets zien.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

bij hoeveel leds heb je echt goed resultaat denk je?

¯\_(ツ)_/¯

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

^kick^

ik wil dit écht graag weten :)

¯\_(ツ)_/¯

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 24 oktober 2001 13:52 schreef beschuitfluiter het volgende:
^kick^

ik wil dit écht graag weten :)
M'n webcam heb ik aan m'n broertje uitgeleend, dus daarmee kan ik het niet proberen. Maar m'n Canon Pro 90 IS ziet IR-licht van afstandsbedieningsledjes WEL maar ik kan de ledjes helaas niet gebruiken om iets te verlichten. Ik heb zelf een 'IR-schijnwerper' gemaakt van 22 IR-afstandsbedieningsledjes voor m'n nachtkijker. Voor de nachtkijker werkt hij fijn tot een meter of 4 maar voor m'n digitale camera is het volledig flut; ik kan zien dat de ledjes branden als ik in de lens schijn maar daarmee is echt alles gezegd.

* WFvN is nogal droevig; hij wilde net z'n nachtkijker ff gebruiken maar kwam erachter dat het ding nogal dood is...... :'(

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

* beschuitfluiter denkt dat het een duur geintje wordt ;(

¯\_(ツ)_/¯

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

gewoon een handje ledjes kopen bij de elektroboer, en op een printje monteren met van die spiegeltjes erachter?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op woensdag 24 oktober 2001 22:48 schreef sebastius het volgende:
gewoon een handje ledjes kopen bij de elektroboer, en op een printje monteren met van die spiegeltjes erachter?
Ik denk dat dit iets te makkelijk gedacht is.
Het lijkt erop dat er meerdere zaken aan de orde zijn.
Volgens mij zijn er een redelijk aantal soorten IR-LED's met verschillende golflengtes.
De leds die geschikt zijn voor m'n nachtkijker zijn dus volledig BUTT voor m'n digitale fototoestel.... ik denk dus dat je gewoon naar de electronicaboer moet gaan met je webcammetje (met laptop) om de boel te testen... heb je die mogelijkheid niet, dan gewoon van verschillende soorten LED's gewoon 1 kopen en thuis proberen.......

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 11:53

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

wfvn heb je die nachtkijker zelf gemaakt?

Lijkt me wel kewl om zo'n ding te maken :9~

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

Op donderdag 25 oktober 2001 00:52 schreef Gizz het volgende:

kun je ook gwoon bij de conrad kopen... :P
maar als hij hem zelf gemaakt heeft dan is dat natuurlijk echt wel vet!

¯\_(ツ)_/¯

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 25 oktober 2001 00:52 schreef Gizz het volgende:

Dat zou wel heeeel erg stoer zijn ja..... maar nee..

Ik heb een paar jaar geleden op de Blauwvingermarkt (grote braderie/rommelmarkt) in Zwolle zo'n ding op de kop weten te tikken.... 't is een oude uit het leger; zo'n geval wat op een legerhelm wordt gemonteerd.... 2 buizen om door te kijken.... verder geen vervorming van het beeld of 'verrekijker/groothoek'-effect; dus je kan gewoon lopen met dat ding of in de auto met dat ding op je kop rijden :+ (niet gedaan trouwens)

Kep trouwens nog een 2e nachtkijker (monocular) waarvan de buis is ingebouwd in een paar stukken pvc-pijp......

Wat ik WEL zelf heb gemaakt dat is dus een IR-'schijnwerpertje' wat op de nachtkijker kan worden gemonteerd.

• beschuitfluiter

beschuitfluiter

hmmm... maar voor mijn webcam wordt het dus moeilijk...

¯\_(ツ)_/¯

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:45 schreef beschuitfluiter het volgende:
hmmm... maar voor mijn webcam wordt het dus moeilijk...
Niet persé

Ik weet niet hoe jouw webcam reageert op verschillende leds.

Wil je het echt weten en heb je een laptop?
Ga dan naar de lokale elektronicaboer, neem laptop met webcam mee (en uiteraard de nodige software geïnstalleerd).
Laat die gasten bij de elektronicaboer gewoon wat verschillende IR-leds aan je demonstreren. Laat ze bij voorkeur richting de toonbank/muur schijnen (op niet al te grote afstand... zoals 20 cm ofzo) en bekijk met je webcam of je ook een lichtvlek ziet op de plek die beschenen wordt met de led. Gewoon kijken of en hoeveel verschil het maakt tussen verschillende IR-leds. Koop dan van de LED met het meeste effect gewoon een vrachtje....

Heb je geen laptop en je wil de gok wel wagen?
Koop dan gewoon van alle soorten IR-leds die ze hebben 1 exemplaar en ga thuis aan het pielen.

Succes.

Verwijderd

Dit is wel een van de toffere topics van de laatste tijd!!!
Heb ook lopen klooien met ir-afstandsbedieningen. In t donker me cam laten opnemen en met ab op papier laten schijnen. Er was wel iets te zien, maar NOOIT genoeg voor beveiliging (wat al een paar x gezegd was). Snap alleen dat verhaal over verschillende freq niet??
Ik ga ff naar radiohuis van B. te Schiedam en ga effe wat uitvogelen.
Jullie horen nog van moi

PS keep this topic alive

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op donderdag 01 november 2001 03:50 schreef Badley98 het volgende:
Dit is wel een van de toffere topics van de laatste tijd!!!
Heb ook lopen klooien met ir-afstandsbedieningen. In t donker me cam laten opnemen en met ab op papier laten schijnen. Er was wel iets te zien, maar NOOIT genoeg voor beveiliging (wat al een paar x gezegd was).
Tja.... en toch zijn er beveiligingscamera's die het WEL goed doen met een stuk of 6 IR-LED's.
Snap alleen dat verhaal over verschillende freq niet??
Ehm..... frequenties? Ik heb dit topic ff doorgezocht naar het woord freq, frequentie en frekwentie etc.... maar jij bent de enige die hier die term aanroept....

Ik heb het vermoeden dat je het OF over een ander topic hebt OF over de term golflengte....

Ik ga even uit van het 2e.
CCD's, optische nachtkijkers, thermische nachtkijkers, menselijke ogen, insectenogen etc. zijn niet voor alle kleuren uit het spectrum (zowel zichtbare als onzichtbare spectrum) even gevoelig.
Het menselijke oog ziet totaal andere dingen dan een insectenoog (die o.a. (ik meen) nabij-UV kan zien) en dan een koeienoog (die is volledig kleurenblind; kan GEEN kleur zien).
Zo geldt dat ook voor apparatuur.
Een optische nachtkijker is met name gevoelig voor nabij-InfraRood; een kleur die wij met onze ogen net wel/niet meer kunnen zien. Een thermische nachtkijker is gevoelig voor echt IR; warmtestraling.
Uiteraard zijn de CCD's van webcam's e.d. gevoelig voor zichtbaar licht (tja... wat moet je anders met een webcam of fototoestel....)
Soms gunstige bijkomstigheid: ze zijn ook (meestal) gevoelig voor IR-licht. Alleen dus nog de vraag voor welke kleur IR ze het meest gevoelig zijn (en HOE gevoelig) anders gezegd voor IR-licht van welke golflengtes........

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zeg, misschien een domme opmerking, maar fungeert je radiator niet gewoon als infrarood beamer als je 's winters je verwarming aanzet?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
welk proggie gebruik je om een shot te maken bij beweging?

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01 00:49
Op vrijdag 02 november 2001 10:58 schreef Bar_en_boos het volgende:
Zeg, misschien een domme opmerking, maar fungeert je radiator niet gewoon als infrarood beamer als je 's winters je verwarming aanzet?
Lijkt me niet dat dat goed werkt...

/off

JEZUS CHRISTUS :r :r :r http://gathering.tweakers.net/forum/user_profile/21590

:P

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-11 00:19
Op vrijdag 02 november 2001 14:46 schreef Config het volgende:

had je wat ???

ik neem aan omdat je Jezus erbij betrekt, dat jou opmerking positief is :?

aub ff wat uitleg graag :)

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Op vrijdag 02 november 2001 14:46 schreef Config het volgende:

[..]

Lijkt me niet dat dat goed werkt...

/off

Config nog 1 keer met dat gezeik over cute beginnen en ik zal eens een potje gaan zeiken over jou bij de admins ! :r

Echt zielig hoe jij je de hele tijd gedraagt.

Voor het reageren op een lager niveau hebben ze http://forum.fok.nl/ uitgevonden!

Dont mess with Cutebritney !

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op vrijdag 02 november 2001 10:58 schreef Bar_en_boos het volgende:
Ligt aan welk apparaat je gebruikt;
Een Thermische nachtkijker vind die warme radiator een heerlijk object om naar te kijken maar een optische nachtkijker interesseert zich voor geen meter in die warme radiator. Het ligt namelijk aan de golflengte;

Warme radiator (of ander voorwerp) geeft IR-straling af met een langere golflengte dan IR-straling (IR-licht) wat van een IR-led af komt....

Een webcam e.d. reageren ook op het IR-licht en niet op de IR-straling in de vorm van warmte......

Verwijderd

heb laatst met een sony mini dv zitten spelen (DCR PC 110). Deze heeft dus nightshot. Ben hiermee op de plee gegaan met licht uit. Pikkedonker dus. Nightshot aan> nog steeds pikkedonker, alleen op het lcd ALLES duidelijk zichtbaar!!!!! DUS: ga effe naar sonyonderdelenboer en vragen wat deze nightshotlamp (infraroodbeamer) kost om los te bestellen..........

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 13:52 schreef Badley98 het volgende:
heb laatst met een sony mini dv zitten spelen (DCR PC 110). Deze heeft dus nightshot. Ben hiermee op de plee gegaan met licht uit. Pikkedonker dus. Nightshot aan> nog steeds pikkedonker, alleen op het lcd ALLES duidelijk zichtbaar!!!!! DUS: ga effe naar sonyonderdelenboer en vragen wat deze nightshotlamp (infraroodbeamer) kost om los te bestellen..........
Heb er ook is mee zitten spelen, maar de afstand is niet erg groot...

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 05 november 2001 15:09 schreef ---X2--- het volgende:

[..]

Heb er ook is mee zitten spelen, maar de afstand is niet erg groot...
Hehehe..... * WFvN heeft naast z'n LED-schijnwerpertje wat ook niet echt een geweldig bereik heeft, ook een B&W-IR-filter wat perfect voor z'n 6-staafs MacLite past :9 En die wil wel schijnen

Verwijderd

Op maandag 05 november 2001 16:02 schreef wfvn het volgende:

[..]

Hehehe..... * WFvN heeft naast z'n LED-schijnwerpertje wat ook niet echt een geweldig bereik heeft, ook een B&W-IR-filter wat perfect voor z'n 6-staafs MacLite past :9 En die wil wel schijnen
Gijs wil heel graag weten waar WFVN dat ding vandaan heeft, ik heb ook een 6dcell maglite!!!!

Verwijderd

Op zondag 29 juli 2001 23:20 schreef intert0y het volgende:

;)
Weet iemand toevallig de naam van zo'n soort programma?..

Verwijderd

Kan je niet gwoon een halogeenlamp met kleurfilter gebruiken?

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:44

DinX

Motormuis

Het moet dus ook met enkele ledjes gaan.

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk286586/ircam.jpg

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Firestormer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11 07:36
Ccd kan infrarood licht waarnemen en je software filtert dat niet lijkt me

• BaRF
  • Laatst online: 08:37

BaRF

bijna kerst

Op zondag 17 februari 2002 21:11 schreef DinX het volgende:
Het moet dus ook met enkele ledjes gaan.

[afbeelding]
heee die verkopen wij ook (ziet er ook nog eens uit als een BOTS folder :) en inderdaad, 6 leds is genoeg, je kunt makkelijk iets zien bij 0,5 lux (bij een ander model zelfs bij 0), en echt wel een paar meter ver ook :)

btw, je monitor IR laten uitzenden :? :)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• TMoose
  • Nu online

TMoose

Mooooooose !!

Die B+W infrarood-doorlatende filters kun je toch ook gewoon voor een halogeenlamp zetten.. (Mac-light is namelijk ook een halogeenlamp) Dus bij de gamma een 50 Watt halogeenlampje halen met trafo, B+W filter ervoor, en gaan met die banaan !

P.S. Misschien dat het filter wel m.b.v. een fannetje gekoeld moet worden als de lamp te veel warmte genereert.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Ik heb de onderste besteld voor 3 webcams rondom een werpkist. Even uitleggen; Mijn ouders hebben een kennel (Our Golden Belief) van goldens. Moederhond heeft nog een paar week te gaan voor bevalling.
Wij (bedrijf) zijn met de website ervan bezig en willen online 3 webcams van de werpkist aan puppiekopers of andere geïnteresseerde laten zien.
Zo kunnen ze toch 'dichtbij' zijn.

Zodra de opstelling ready is (over een paar weken), zal ik pictures/screenshot posten.

En ja ik weet dat dit een oude topic is, maar een echt resultaat was nog niet te zien, vandaar...

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 13:36 schreef wfvn het volgende:

[..]
IR kan je met je menselijke oogjes niet zien.
Je oogjes "zien" het IR-licht wel, echter zijn de "draadjes"naar je hersenen nooi gelegt.
Dingen zoals in het donker goed zien kunnen daarom over 50 best tot de mogelijkheden behoren :7
Net als in de film Pitch Black :)

Maargoed, een webcam ziet IR :)
Ik gebruik zegmaar hele dure webcam`s die uitermate gevoelig zijn voor beveiliging van mijn huis. 8-)

[edit]
Sommige katten zien ook IR, kan je testen door met een afstands bediening(tv) in een donkere kamer heen en weer te halen.
Kat wordt dan helemaal gek :P

• Atomsk
  • Laatst online: 15:44
Zijn er geen IR-lampen van het type gloeilamp? Dat die 2W IR ledstralers niet veel doen lijkt me toch vooral een vermogenkwestie. Met een zichtbaar-licht-lamp van 2W kun je immers ook geen kamer verlichten..

_██_
(ಠ_ృ)

Verwijderd

Op zaterdag 06 april 2002 16:38 schreef Atomsk het volgende:
Zijn er geen IR-lampen van het type gloeilamp? Dat die 2W IR ledstralers niet veel doen lijkt me toch vooral een vermogenkwestie. Met een zichtbaar-licht-lamp van 2W kun je immers ook geen kamer verlichten..
nope, niet als alleen IR straler.
Wel met IR filter er voor, van 5000 Watt lamp blijft 3% IR over, dus aonde van het geld.

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:46
Mijn excuses dat ik dit antieke topic naar boven haal, maar het heeft toch wel behoorlijk mijn aandacht getrokken.

Ik heb namelijk een JVC videocamera gekocht, en vind het toch wel jammer dat er geen IR-nightshot functie opzit zoals bij de meeste Sony's. Nu ben ik er dus achter gekomen dat met ik met mijn afstandsbediening al het een en ander kan verlichten, dus vraag ik me af of er niet gewoon infrarood videolampen op de markt aanwezig zijn. Mijn camera (JVC GR-DV 4000) heeft een Hot Shoe, en er kan dus een videolamp op.
Weet iemand mij te vertellen of IR-videolampen verkrijgbaar zijn, en zo ja, waar?

Filmpje van een flesje aftershave belicht met 2 afstandsbedieningen:
http://www.sandersfotosite.nl/troep/infrared.avi

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-11 22:34
dat wil ik ook wel graag weten, een betaalbare oplossing om je hele kamer te verlichten.... die nightshot dingen van digitale camera's werken toch ook ongeveer zo?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

• jostytosty1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-09-2022
topic is al gesloten. maat toch is dit Misschien handig.

[rml][ IR-webcam]howto inclusief pics![/rml]
Pagina: 1