Toon posts:

Wifi verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedendag allemaal,

Eerst mijn excuses als ik dit in de verkeerde topic start, ik ben vrij nieuw op deze forum.

Op dit moment heb ik de connectbox van ziggo en is dit het enige apparaat wat ik in huis heb. Ik haal hiermee met draadloos 200mb op mijn computer (met draad is helaas geen optie, heb wel 5ghz via mijn ASUS PCE-AC88).

Als ik een goede router koop verbeterd dit mijn wifi signaal ? oftewel haal ik meer Mbps.
(ik heb 500mbps pakket van ziggo).

Ook zat ik na te denken of misschien een nieuwe modem kan ? dus dat ding van ziggo helemaal vervangen ? wat zouden jullie mij aanraden ?

Ik heb gehoord van zogenoemde AP's alleen dan zou ik ook een kabel naar boven moeten doen, dit is dus niet mogelijk. (correct me if im wrong).

Ik hoor graag uw reactie.

Groetjes.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Je zit een verdieping hoger dan de router begrijp ik.
Die routers van ziggo zijn bagger wat betreft functionaliteit en instellingen, maar heb er nooit echt problemen mee gehad wat betreft wifi link speed.
Het is gewoon zo dat een wifi signaal slecht door muren, metaal en meubels heen gaat, wat mij betreft mag je van geluk spreken dat je een verdieping hoger die 200mbit kan halen.

Een andere router is op zich geen slecht idee, maar je hoeft het niet voor de wifi snelheid te doen, die zal naar alle waarschijnlijkheid even ver reiken of je moet diep in de buidel tasten. Daarnaast kan vervangen niet bij ziggo, dan moet je een nieuwe router aan de ziggo box hangen en de ziggo box in bridge mode laten zetten.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 17:35
Ik neem even aan dat je met "200 mb" eigenlijk "200 Mb/s"oftwel "200 Mbit/sec" bedoelt.

1. Dat is al een zeer nette snelheid in de praktijk voor 5 GHz WiFi (zie ook https://www.lifewire.com/how-fast-is-a-wifi-network-816543 ). Een andere router of access point gaat dit niet (veel) voor je verbeteren. Als je echt alleen WiFi gebruikt, zou ik zelf het Ziggo abbonement zelfs downgraden naar 250/25. Je gaat (qua download iig) niet veel winnen door dit dure abbonement te kiezen. Scheelt toch weer zo'n 10 euro per maand.

2. Een andere router kopen haalt niets uit. Je ConnectBox is al een router/accesspoint, en ook een die en prima 5 GHz WiFi signaal geeft. Zoals @Wintervacht hierboven zegt, qua instellingen zeer beperkt, maar WiFi van dat ding is prima (inclusief DFS kanalen).

3. Een ander modem is niet mogelijk. Ziggo ondersteunt alleen hun eigen modems.

4. Om je WiFi netwerk uit te breiden naar andere locaties in huis heb je geen routers nodig, maar accesspoints. En die kun je inderdaad het beste bedraad aansluiten. Sommige mensen hebben ook goede ervaringen met zogenaamde "mesh" netwerken, maar als je snelheid nu al zo goed is, vrees ik dat die daar alleen maar van achteruit zal gaan.

[ Voor 26% gewijzigd door Cpt.Morgan op 03-07-2019 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-10 23:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Draadloos is niets zinnigs over te zeggen... is van zoveel omgevings factoren afhankelijk...... 200mbps draadloos is toch meer als zat? Wellicht is een mesh oplossing in je omgeving beter... maar wifi blijft maatwerk.... netgear orbi werkt goed, maar verwacht ook niet meer dan 350mbps

[ Voor 12% gewijzigd door lSltAlKeR op 03-07-2019 21:17 ]

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Het grote mijn-wifi-werkt-niet-lekker topic (?)

Volg de stappen en je hebt je antwoord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allen! Dan laat ik het voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

500Mbps is prima over WiFi haalbaar, maar dan moet je minimaal een 3x3 MIMO WiFi-ac AP hebben en een 3x3 MIMO WiFi NIC in dezelfde kamer. Die AP zelf moet een bedrate GbE backhaul hebben, of evt MoCA 2.1 ertussen. Alternatieven trekken dat soort snelheden niet.

Die Connectbox is een 3x3 MIMO WiFi-ac AP, maar het is niet realistisch om te verwachten dat je een verdieping hoger nog >200Mbps haalt, sterker nog, ik vind die 200Mbps al heel netjes. Wil je meer? Kabel trekken. Ofwel om de PC alsnog bedraad aan te sluiten, danwel om een AP in dezelfde kamer te hangen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1