A7V133 VIA 686B Southbridge problemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Ik heb dus sinds een week of 2 dit moederbord (asus a7v133 rev 1.005a) met een VIA KT133 chipset en heb alleen maar problemen gehad, op het gebied van Games, maar voornamelijk DATA-CORRUPTIE.

De bug: Data corruptie tussen de beide PROMISE ata-100 bussen bij het kopieren van grote bestanden (> 60 MB) tussen beide (primaire en secundaire) PROMISE IDE-bussen, of het downloaden van grote bestanden, tijdens het belasten van de PCI-bussen.

Oorzaak: de VIA 686B chip zorgt voor een buffer-overflow op de PCI-bus.

Kenmerken: Het kopieren van grote bestanden tussen de beide schijven op de Primaire en secundaire PROMISE ATA100 bussen, het branden van cd's met grote bestanden (bijv, DIV-x) mislukt en zelfs het downloaden van grote bestanden mislukt, de bestanden worden corrupt.
De test om te controleren of je last hebt van de bug is eenvoudig; speel een mp3 af: kopieer een groot bestand tegijk van en naar beide harddisks op de PROMISE IDE, brand een groot bestand naar cd en probeer hem terug te kopieren naar de harde schijf of download en groot ZIP-bestand en pak hem uit.

Ik heb mijn huiswerk gedaan. VIA erkent de bug LEES HIER, maar proberen het probleem af te schuiven naar o.a. Soundblaster LIVE! en moederbordfabrikanten (wat dus ONZIN is, want het is een PCI-probleem), ik heb het GOT-forum helemaal doorgespit, de site VIAHARDWARE doorgenomen en heb de A7V-TROUBLESHOOTING-site doorgeneomen en heb geen eenduidige oplossing gevonden. Een paar oplossingen die ik ben tegengekomen, in de meest voor de handliggende volgorde:
- Via 4-in-1 versie 4.31 of 4.32 voor mensen met een soudblaster live! daar zit de 686B patch bij-in
- Nieuwe Promise ATA-100 driver voor WIndows 2000 met ACPI (Version 2.0 Build 11)
- Mensen ZONDER sounblaster live! kunnen de losstaande 686B (VIA PDF 1.0) proberen op www.viahardware.com. Deze zal in de meeste gevallen niet werken omdat de patch geen soundblaster detecteert, daarom zal je de patch handmatig moeten activeren BUGFIX FOR EVERYBODY (AANRADER!)
- Een oudere OFFICIELE bios downloaden van ftp://ftp.asuscom.de, omdat ze misschien per ongeluk verkeerd geprobeerd hebben om in de nieuwere bios de bug proberen op te lossen / te omzeilen door er vanuit te gaan dat iedereen met een soundblaster last heeft van de bug.
- Een gemodificeerde bios te downloaden van http://www.braziliantech.com/en-us/
- Vergeten "mogelijke" oplossingen

De methode van het handmatige activeren van de bugfix werkte voor mij tot nu toe op mijn Windows ME.

Test a.u.b. of je ook problemen hebt en / of post je ervaringen hier

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Mja? dit is al een hele tijd bekend hoor :?

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 00:42 schreef BrZ het volgende:
Mja? dit is al een hele tijd bekend hoor :?
waarom lees je er dan zo weinig over, onder andere hier op GOT???

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op zaterdag 28 juli 2001 00:49 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

waarom lees je er dan zo weinig over, onder andere hier op GOT???
WEINIG???

Weet je hoeveel ik hierover gelezen heb... :z

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:38
Even zoeken denk ik..
"Je zoekactie naar '686b' leverde 180 resultaten op"

De oplossing staat er ook wel ergens tussen.

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 00:58 schreef Dromer het volgende:
Even zoeken denk ik..
"Je zoekactie naar '686b' leverde 180 resultaten op"

De oplossing staat er ook wel ergens tussen.
...waarvan 90% GEEN oplossing biedt voor mijn probleem. Ik probeerde alleen de zaken op een rijtje te zetten, behulpzaam te zijn

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik heb ook een a7v133, maar ik heb er nog NOOIT iets van gemerkt...

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 01:10 schreef Ronnie_T het volgende:

[..]

...waarvan 90% GEEN oplossing biedt voor mijn probleem. Ik probeerde alleen de zaken op een rijtje te zetten, behulpzaam te zijn
Alles staat wel netjes op een rijtje en wat mogelijke oplossingen ook. Sommige mensen hebben nog steeds geen oplossing voor het probleem.

Verwijderd

Mijn MSI bordje gaf nogal problemen met Duron procjes (zit nu een Tbird op en is niet kapot te krijgen) maar dat Asus rotding , das om zot van te worden . CS install altijd corrupt , Diablo II decompresst alrijd van een bestand van 254 meg dus dat crasht ook vet vaak . Ben het er dik beu mee , ga het zo snel mogelijk omruilen tegen een Iwill of een Epox bord !

Verwijderd

Hmz ik heb dat bord.... heb veel grote files.... gebruik alleen maar ISO's enzo om te fikken NEVER problemen... blijkbaar huiswerk niet goed gedaan...

BIOS van die ASUS patchen... Laatste VIA4in1

EN ABSOLUUT 0 PROBLEMEN

• Ronnie_T

Ronnie_T

Shangri-La

Topicstarter
Op zaterdag 28 juli 2001 01:23 schreef -KOD- het volgende:
Hmz ik heb dat bord.... heb veel grote files.... gebruik alleen maar ISO's enzo om te fikken NEVER problemen... blijkbaar huiswerk niet goed gedaan...

BIOS van die ASUS patchen... Laatste VIA4in1

EN ABSOLUUT 0 PROBLEMEN
...huiswerk WEL goed gedaan. |:(
...jij hebt een soundblaster live! en de laatste via 4-in-1 driver lost de 686B-bug op voor de Soundblaster Live! kaarten. De 4-in-1 driver bevat de 1.0 VIA PDF, die detecteerd de soundbaster. Als je die niet hebt, zoals ik... :(

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Via 4-in-1 4.32 final chipset driver, zou deze problemen moeten oplossen.....

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• I.R. Overclocked
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

:( sorry, moet eerst ff lezen denk ik.....

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

Verwijderd

[ot]
ik ben een tevreden 686B gebruiker... je boort er heel simpel een gaatje in en voila: jij sleutelhanger heb! :)

LB heeft dus al met verschillende planken met 686B problemen gehad en nu dus de hoop opgegeven en dus alles maar mooi gesloopt

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op zaterdag 28 juli 2001 08:01 schreef limp_bizkit het volgende:
[ot]
ik ben een tevreden 686B gebruiker... je boort er heel simpel een gaatje in en voila: jij sleutelhanger heb! :)

LB heeft dus al met verschillende planken met 686B problemen gehad en nu dus de hoop opgegeven en dus alles maar mooi gesloopt
WAHAHHAHA :D

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijne wou ook niet werken eerst, toen allernieuwste drivers voor alles geinstalled. En nu werkt het als een zonnetje! Alleen 1 v/d CD-spelers kan max 8 speed aan. Me brander is 8x dus ik vind het wel best. Voor de rest: perfect en supersnel.

:)

Verwijderd

Hier heb je een driver voor. 'k heb die van mij van de via website.
Driver installen, weg problemo :)

Verwijderd

Op zaterdag 28 juli 2001 13:32 schreef marcell het volgende:
Hier heb je een driver voor. 'k heb die van mij van de via website.
Driver installen, weg problemo :)
ik vind de functie als sleutelhanger toch handiger...

Verwijderd

Zelfde Probleem hier alleen dan met een Epox Mobo, het is zwaar irritant, kmerk het bij Divx kijken en mp3 afspelen, als ik beetje loop te browsen gaat het geluid als haperen en hakkelen.

Kheb me brander nog niet getest, maar ik voorspel geen goeds, :(

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 13:25

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Ik heb een K7T Pro-2A met je raad t al Kt133
chipset... wat een ongelovelijke k*t zooi.
na t lezen van dit besteft ik dat deze vent zn huiswerk heeft gedaan.
de "bugfix" werkt niet voor niet SB live gebruikers.
ik weet het ook niet meer, ik heb de hoop opgegeven
misschien dit jaar nog proberen..
ik zit er zwaar over te denken een nieuw bordje te kopen.
maar welke? iig zonder kt133

Proffesioneel Platzak

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:56
Tsja ik heb een kt133a en geen Soundblaster Live, en ben zeer tevreden nooit problemen gehad. En dat terwijl ik best veel met grote bestanden werk. Ik begrijp echt niet waarom bij zoveel mensen dan toch nog problemen zijn (ben overigens w2k gebruiker).

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
ik heb ook een 686B chipset.
enige waar ik een probleem mee heb is m'n zipdrive.
bij bestanden groter dan 2 MB gaat ie flippen en m'n systeem hangen. Iemand oplossing?

Ik zat te denken aan een promise PCI IDE controller te kopen :?
Maar in de winkel vertelden ze mij dat dat niet geschikt was voor andere apparaten dan HD's :?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1