Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Lrouw1984
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 10-03-2023
Beste mede tweakers.

Sinds kort ben ik bezig met de desktop van een kennis.. Ik moet er alvast bij zeggen dat het gaat om een HP uit de tijd van windows 8.1

Hij geeft helaas geen signaal/beeld meer door naar het scherm, en de fans gaan vol aan..

Ik heb haast alles al geprobeerd, maar ik ben bang dat het moederbord geen zin meer heeft om te gaan werken.

Ik heb de pc geprobeerd zonder de gpu, aangesloten via de onboard hdmi & vga maar de fans gaan alleen vol aan, verder geen signaal.

Ik heb de pc kaal opgestart, met 1 ram bankje erin ipv 2 maar zelfde verhaal.. fans vol aan en geen signaal..

Ook heb ik beide ram bankjes verwijderd en opgestart, nu geeft pc wel piepjes & gaan de fans vol aan..

De cmos batterij heb ik al vervangen/gereset

Ook heb ik een andere voeding geprobeerd en weer alle stappen gedaan zoals hierboven, maar dit maakte ook geen verschil..

De HDD van de pc heb ik uit kunnen lezen op een andere pc, deze werkt gewoon goed..

Dus ik denk dat het moederbord het probleem is. Heeft er iemand nog een suggestie of tip?

Alvast bedankt!!

• GoldenBatt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-11 13:04
Heb je het ook met beide ram stripjes geprobeerd? Alsin eerst de ene, en dan de andere? Lees nu dat je het met 1tje hebt getest, maar wellicht is juist die stuk? ;)

Specs!

• Lrouw1984
Uiteraard ook met beide getest.. Even ter verduidelijking dus..

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02 03:45
Ander scherm geprobeerd neem ik aan? Of een andere input op hetzelfde scherm ter verificatie dat het scherm ok is?

• Lrouw1984
Helaas dat ook al geprobeerd.. ander scherm helpt ook niets..

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Vol blazen betekent geen POST. RAM zal je met eigen modules moeten testen, want beide kunnen kapot zijn (of test ze in een eigen PC). Dan blijven bord en CPU nog over. Bord is dan aannemelijk.

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

En hoeveel piepjes? Bios piepjes geven aan waar het probleem zit 😉
En kijk eens of de koelpasta nog goed is, want dat kan ook het probleem zijn met oververhitting

[ Voor 41% gewijzigd door keur0000 op 03-07-2019 21:55 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• Lrouw1984
Bedankt voor de tips.. ram heb ik andere getest, zelfde probleem.. zal koelpasta cpu eens vervangen vanavond!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27

Nemesizz

Untouchable

Koelpasta kun je wel uitsluiten. Een PC geeft heus plots geen beeld als koelpasta te oud zou zijn of iets dergelijks.

Als er nog 'iets' op zit wat een beetje hitte kan afvoeren POST zo'n ding nog wel, vaak zat video's gezien ook dat mensen een PC starten zelfs zonder koeling en dan komt die zelfs de POST nog door (uiteraard niet aan te raden, kort daarna volgt vaak wel thermal shutdown, dat terzijde ).

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:47
Lijkt op geen POST idd,

Geen piepjes?

Ook al geprobeerd met alle externe apparatuur (toetsenbord/muis/printer/etc) en interne dvd drive/HDD/kaartlezer afgekoppeld?

is de PSU te wisselen, of is het een HPonly?
anders wrs moederbord of cpu idd.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Pagina: 1